Criterion laver Videodrome
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 22-05-04 09:18

Fra Digitalbits :

Also today, you should know that Criterion is working on a 2-disc special
edition of David Cronenberg's Videodrome for release in August, along with a
DVD release of George Franju's Eyes Without a Face. Videodrome is expected
to include audio commentary by Cronenberg and cinematographer Mark Irwin,
another commentary by stars James Woods and Deborah Harry, Cronenberg's
short film Camera, a 30-minute documentary about the film's makeup and
special effects, the 30-minute Fear on Film 1982 roundtable discussion
(between Cronenberg, John Carpenter and John Landis, hosted by Mick Garris),
a 1982 promotional featurette, trailers, extensive photo galleries (with
makeup tests, behind-the-scenes photos, publicity stills, marketing
materials and more) and the complete Samurai Dreams (the fake Japanese
soft-core porn film seen in the movie). You can read more at Fangoria.

Det er simpelthen en fantastisk god nyhed!

Og Criterions Videodrome, må man gå ud fra er unrated.

Thomas

Fra : Jesper

Dato : 23-05-04 00:05

Thomas Mouritsen <not@for.you> wrote:

> [...]
> edition of David Cronenberg's Videodrome for release in August, along with a
> DVD release of George Franju's Eyes Without a Face.

Jeg glæder mig allerede!
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : ML-78

Dato : 23-05-04 19:33

Thomas Mouritsen skrev:

0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
with a
> DVD release of George Franju's Eyes Without a Face.

Selv om det er "Videodrome" der slås på tromme for, så er det nu
gyserklassikeren "Eyes Without a Face" (Les yeux sans visage) der er den
mest interessante nyhed af de to.

ML-78

Fra : Jesper

Dato : 30-05-04 09:15

ML-78 <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> Selv om det er "Videodrome" der slås på tromme for, så er det nu
> gyserklassikeren "Eyes Without a Face" (Les yeux sans visage) der er den

De 2 film er fremragende på hver sin måde, jeg er stor fan af både
George Franju og David Cronenberg. Har man ikke set Videodrome uklippet
er det absolut en oplevelse, det var jo den klippede version til det
engelske videomarked der i sin tid blev udsendt på video herhjemme.