Bo Larsen fra KKbh
Fra : Zeki

Dato : 22-05-04 08:59

Ved et tilfælde kom jeg til at zappe over på Kanal København, hvor ham den
skeløjede filmanmelder var i færd med at tale om 'Troy'. I 'studiet' havde
han både Brad Pitt, Eric Bana og Wolfgang Petersen som alle gennemførte
længere interviews.

Say what?

Er der tale om et eller anden form for fup, som jeg endnu ikke har kunne
gennemskue, eller har disse herrer intet bedre at tage sig til for tiden end
at lade sig interviewe til et program på en Tv-kanal som kun ses af meget
få?

Mvh Zeki

Fra : John Hinge

Dato : 22-05-04 10:06

On 22 maj 2004 Zeki was heard to say:

> [...]
> kunne gennemskue, eller har disse herrer intet bedre at tage sig
> til for tiden end at lade sig interviewe til et program på en

Ofte, når der skal promoes en ny film, så arrangere studierne
de hersens pressjunkets, her melder anmelderne sig på, og får så
x minutter med person y, og så kan anmelderen jo bagefter sidde
og se ud som om han er noget ganske særligt.. At den stakkels
person, f.eks instruktøren så i 3 dage skal sidde og snakke med
100 personer som stiller de samme spørgsmål.. Er bare synd for ham..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-05-04 11:59

John Hinge wrote:

> [...]
> person, f.eks instruktøren så i 3 dage skal sidde og snakke med
> 100 personer som stiller de samme spørgsmål.. Er bare synd for ham..

Det skal så siges at den lidt undseelige og skel/bælg/vindøjede Bo
Larsen ofte laver langt mere professionelle og interessante ting end
f.eks. Filmland.

/David

Fra : Poul E M

Dato : 22-05-04 13:17

Ja det forregår sikkert lidt i retning af hvad man ser i en sene i notthing
hill med Julia Roberts og hugh grant (er ikke klar over om HG skrives med
stort
Hilsen Poul E M

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 22-05-04 14:02

Zeki skrev:

> [...]
> kunne gennemskue, eller har disse herrer intet bedre at tage sig til
> for tiden end at lade sig interviewe til et program på en Tv-kanal

Hvis du ser Bo stille spørgsmålene i samme omgivelser som
interviewpersonerne, kan du godt være sikker på, at han også selv har
udført dem. Som John Hinge også er inde på, sender den danske importør
typisk Bo til en pressejunket i London eller Berlin, hvor han så får 10
minutter til at tale med de dyre herrer og damer.

Hvis Bo derimod ikke selv toner frem i et interview, er det lavet på
baggrund af selskabernes EPK'er (pressemateriale). Det er det mest
normale, for det er kun ved storfilm, at selskaberne gider sende deres
skuespillere på Europa-tour. På disse EPK-bånd ligger trailer fra
filmen, filmklip og færdige interviews, som Bo så redigerer sammen til
sit "Film i Farten"-program.

Bos metode er uhyre effektiv. Han klarer det meste selv med lidt hjælp
fra en redigeringsteknikker. Når man er på pressejunkets, får man nemlig
ikke lov at have sine egne folk med. Det hele bliver styret af
filmselskabet, som bagefter stikker journalisten en håndfuld videobånd,
optaget af selskabets fotografer. I Bos tilfælde er det en kæmpe fordel,
fordi hans udgifter kan holdes helt i bund. Og da han efterhånden bliver
den eneste tilbage i Danmark med et filmmagasin på tv, ser hans fremtid
lys ud.

--
Mvh. Peter

Fra : Zeki

Dato : 22-05-04 14:11

Tak for informationerne.

Jeg synes i øvrigt at hans filmprogram virker ganske informativt.

Grunden til at jeg spurgte var, at man ikke på noget tidspunkt i
interviewene så Bo i samme frame som dem han sad over for. Men jeg kan nu,
med de informationer jeg har fået, forstå at der ikke er tale om 'kreativ
klipning'.

Mvh Zeki

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 22-05-04 14:32

Zeki skrev:

> Tak for informationerne.
>
> Jeg synes i øvrigt at hans filmprogram virker ganske informativt.

Tja. Nogle gange er hans programmer et tyndt opkog af filmselskabernes
eget pressemateriale. Men han er bestemt ikke nogen dum mand, så flere
af hans interviews ligger i den interessante ende. Endelig er
selskabernes egne interviews også af og til ganske informative, når man
skærer den rosenrøde selvros bort. ("It was SOOO incredibly fantastic
working with this director ...")

> [...]
> interviewene så Bo i samme frame som dem han sad over for. Men jeg
> kan nu, med de informationer jeg har fået, forstå at der ikke er tale

Nej. Den typiske junketopstilling er et kamera på journalisten og et på
intervieren.

--
Mvh. Peter

Fra : N/A

Dato : 22-05-04 14:35

Fra : Zeki

Dato : 22-05-04 14:35

> Endelig er
> selskabernes egne interviews også af og til ganske informative, når man
> skærer den rosenrøde selvros bort. ("It was SOOO incredibly fantastic
> working with this director ...")

Eller klichéen over dem alle: "This movie is a rollercoaster ride."

Mvh Zeki