Afgift ved import af MC der har gået mindr~
Fra : Troels Nielsen

Dato : 22-05-04 08:51

Jeg ved det, der har været en del af denne type indlæg, men jeg synes ikke
svarene har været fyldestgørende i forhold til den situation, hvor MC´en har
mindre end 6000 km på tælleren.

På told&skat´s webside står der, at man skal betale dansk moms af en
importeret MC fra et EU land, hvis den er mindre end 6 måneder gammel
og/eller har kørt mindre end 6000 km. Mit spørgsmål går på hvordan momsen
beregnes. Er det moms af købsprisen, af den vurderede pris T&S fastsætter
her i DK eller af både T&S´ vurderede pris og afgiften. Synes
beregningsmetoden fremgår tydeligt nogen steder.

På forhånd tak

Mvh TN

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 22-05-04 14:17

Hvad med at køre (eller evt "køre") en lang tur først ?

mvh
Bent Erik

Fra : Richard

Dato : 22-05-04 22:59

Troels Nielsen wrote:

> Jeg ved det, der har været en del af denne type indlæg, men jeg synes ikke
> svarene har været fyldestgørende i forhold til den situation, hvor MC´en har
> mindre end 6000 km på tælleren.

Sikkert fordi køretøjerne sjældent kan købes såp billigt i udlandet, at
det kan betale sig, vil jeg tro

> [...]
> her i DK eller af både T&S´ vurderede pris og afgiften. Synes
> beregningsmetoden fremgår tydeligt nogen steder.

Da den slags køretøjer regnes som demo-køretøjer: Efter al sandsynlighed
den såkaldt "anmeldte" pris, dvs den værdi importøren skal indberette som
grundlag for reg.afgiftsberegningen. Dvs importprisen inkl. fragt, told og
importørens egen fortjeneste...

Men spørg hellere dit lokale toldkammer

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hornsved

Dato : 24-05-04 14:51

> Men spørg hellere dit lokale toldkammer

Undertegnede har selv importeret en cykel der kun havde kørt 3000 km.
Har netop fået 1300,- tilbage fra T&S, som afslutning på sagen (Efter
9 mdr.'s ventetid!). Afgiften blev beregnet på helt normal vis,
nøjagtig som hvis cyklen havde kørt 30000 istedet for 3000:
'98 SZR 660 afgift 27000,-

Hornsved

Fra : Armand

Dato : 25-05-04 19:17

Hornsved <hornsved@post6.tele.dk> skrev i en

> [...]
> 9 mdr.'s ventetid!). Afgiften blev beregnet på helt normal vis,
> nøjagtig som hvis cyklen havde kørt 30000 istedet for 3000:

Balladen ligger også istedet omkring hvorvidt der skal betales moms af det
bekostelige "ny"køb, hvor 6.000km og over = brugt køretøj.

--
Armand.