Ændre kontrast på hele skærmen!?
Fra : Jan Vinten

Dato : 21-05-04 23:28

Hej gruppe,

Er der nogle af jer der ved hvordan man ændrer kontrasten på skærmen (altså
ikke kun et billede på skærmen).

Hvis der kan suppleres noget kode ville det være super!

/ Jan

Fra : preben nielsen

Dato : 22-05-04 07:47

"Jan Vinten" <svar@i.gruppen.tak> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> Er der nogle af jer der ved hvordan man ændrer kontrasten på
skærmen (altså
> ikke kun et billede på skærmen).

Tryk på din monitors indstillinger...

> Hvis der kan suppleres noget kode ville det være super!

Via kode ? Jeg har aldrig set noget som kan ændre kontrasten, men
måske det er gamma du mener ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : BSJ

Dato : 22-05-04 08:15

> Via kode ? Jeg har aldrig set noget som kan ændre kontrasten, men
> måske det er gamma du mener ?
>

> --
> /\ preben nielsen
> \/\ prel@post.tele.dk

Det kan man nu godt på min skærmdriver (både lys, kontrast og gamma (o.m.a.)).
Jeg tror du skal lede efter et SDK hos fabrikanten af den pågældende grafikchip (ikke nødvendigvis grafikkort
fabrikanten).

f.eks
Nvidia: http://developer.nvidia.com/object/nvsdk_home.html
ati: http://www.atitech.com/developer/index.html

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : preben nielsen

Dato : 22-05-04 09:14

"BSJ" <bjarne.sigDETTESKALFJERNES@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:40aefd35$0$22979$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> [...]
gamma (o.m.a.)).
> Jeg tror du skal lede efter et SDK hos fabrikanten af den
pågældende grafikchip (ikke nødvendigvis grafikkort

Jeg tror nærmere han skal kigge på DirectX SDK. Det er jo noget
som spil kan håndtere uanset grafikkort, så DirectX burde være
vejen at gå.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Neo

Dato : 01-06-04 13:20

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror nærmere han skal kigge på DirectX SDK. Det er jo noget
> som spil kan håndtere uanset grafikkort, så DirectX burde være

Hej

Måske et tosset spørgsmål ... ?

Skal du se skærmen "live" ... ellers var det måske en mulighed for at lave
et screendump og vise det som et billede hvor du relativt nemt kan ændre på
lys osv.

Måske kunne du også opdatere skærmbilledet hvert minut eller lign ? (nyt
screendump)

..... bare et forslag !

Mvh Neo

Fra : Jan Vinten

Dato : 22-05-04 09:24

Hej igen,

Det, det skal bruges til er flg:

Jeg har en skærm tændt 24-7 og når den ikke har været brugt i X antal min.
skal skærmen fade så den bliver mørkere. Så om jeg skal bruge contrast,
brightness, gamma eller noget helt andet er egentlig sagen uvedkommene.

Er der nogen der har en ide om hvordan man løser dette? (helst ikke via en
SDK specifikt til ét skærmkort - må gerne virke på flere forskellige
maskiner)

/ Jan

PS: Og nej, det er ikke meningen, at jeg skal skrue ned for skærmen manuelt
hver gang!

Fra : preben nielsen

Dato : 22-05-04 09:54

> Hej igen,
>
> Det, det skal bruges til er flg:
>
> Jeg har en skærm tændt 24-7 og når den ikke har været brugt i X
antal min.
> skal skærmen fade så den bliver mørkere.

Ehhhh pauseskærm ? Du vil skulle se hvad der er på skærmen ?
Ellers er er sort pauseskærm jo det nemmeste i verden at sætt op