DDV - er det dansk eller en franchise?
Fra : Dan

Dato : 21-05-04 22:31

Bare nysgerrrig...er DDV dansk (stiftet af Inge Kauffeldt) eller er det en
franchise? Har ledt rundt på nettet, men støder på samme webdesign og det
ser ud til at komme fra DK.

Fra : Marianne

Dato : 22-05-04 16:14

> Bare nysgerrrig...er DDV dansk (stiftet af Inge Kauffeldt) eller er det en
> franchise? Har ledt rundt på nettet, men støder på samme webdesign og det
> ser ud til at komme fra DK.

Jeg gik hos DDV år tilbage og mener at huske, at konceptet oprindeligt er
købt fra Weight Watchers. Siden er det blevet 'fordansket'.

Men der er vel ikke nogen modsætning i, at det på samme tid skulle være
dansk og er franchise? Sådan har jeg nemlig opfattet, at det er.

mvh
Marianne

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-05-04 16:49

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gik hos DDV år tilbage og mener at huske, at konceptet oprindeligt er
> købt fra Weight Watchers. Siden er det blevet 'fordansket'.

Det mener jeg ikke du har ret i ( bemærk mener ). WW stammer oprindelig fra
USA, og DDV og WW er bestemt ikke det samme, så jeg tvivler på de har noget
tilfældes.

Til Dan?

Prøv at kig forbi DDV hjemmeside, der står hvem de er.

Med venlig hilsen

Bolette

Fra : mus

Dato : 24-05-04 07:01

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfældes.
>
> Til Dan?
>
> Prøv at kig forbi DDV hjemmeside, der står hvem de er.

Nej det er ikke det samme i dag - men i gamle dage udsprang de af ww.

WW har herefter fornyet sig kraftigt og er måske mere tidssvarende i dag.

Dette skriver jeg samtidig med at jeg selv bedst fungerer med DDV, omend jeg
synes WW's koncept i dag er bedre.

Godt der findes alternativer. DDV, WW, Diætister osv osv..

Laila

Fra : nette

Dato : 23-05-04 17:02

"Dan" <langenaese@r_e_m_o_v_e__t_h_i_s_yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Bare nysgerrrig...er DDV dansk (stiftet af Inge Kauffeldt) eller er det en
> franchise? Har ledt rundt på nettet, men støder på samme webdesign og det
> ser ud til at komme fra DK.

Da Nestlé i sin tid købte Weight Watchers, syntes de, at Danmark var for
lille et land at "servicere", så de danske afdelinger blev lukket. De
konsulenter, der ellers havde arbejdet for WW, slog sig sammen og fortsatte
under navnet De danske Vægtvogtere. Dette blev der imidlertid nedlagt forbud
imod, og de skiftede navn til det, vi kender dem som i dag.

Weight Watchers åbnede igen i Danmark for 4 år siden med et helt nyudviklet
program, mens DVV fortsat kører med det gamle amerikanske program.

Weight Watchers påstår hårdnakket, at programmet er sammensat af
ernæringseksperter og diætister i DK, men det er altså direkte oversat fra
den svenske model. Og tilknytningen til Arne Astrup? I hvilken henseende
mon?

Håber du fik svar på dit spørgsmål?

Mange hils

Nette