75.000 til investering
Fra : Claus J. Nielsen

Dato : 21-05-04 19:14

Hej Gruppe.
Jeg ligger inde med 75.000 kr., og kunne godt tænke mig at investere dem.
Men i hvad? Har i forvejen for ca. 150.000 kr. i danske obligationer, og ca.
40.000 kr. i TDC aktier. Det er penge som jeg sagtens kan undvære, så det
gør ikke noget at det er en langsigtet investering. Men hvad mener i
engentlig er bedst at investere i for tiden? Aktier el. Obligationer?
Mvh. Claus J. Nielsen

Fra : Brian

Dato : 21-05-04 19:56

Hejsa

Betaler du topskat? (hvor meget?)

Brian

"Claus J. Nielsen" <CJ@Nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør ikke noget at det er en langsigtet investering. Men hvad mener i
> engentlig er bedst at investere i for tiden? Aktier el. Obligationer?

---

Fra : Claus J. Nielsen

Dato : 22-05-04 10:03

Hejsa.
Jeg betaler ikke topskat endnu. Jeg plejer at kunne holde mig under grænsen.
mvh. Claus

Fra : Karl Viggo

Dato : 22-05-04 10:33

Aktier kan generelt kun gå op nu - problemet er desværre hvis du rammer et
papir som ikke følger trenden.

Obligationer vil falde gevaldigt, hvis renten som forventet stiger (lidt
eller meget) - så står du jo med lavtforrentede papirer købt mens kursen var
høj - ikke godt !

Viggo

---

Fra : Claus J. Nielsen

Dato : 22-05-04 13:24

Tak for hjælpen. Selvom jeg ikke blev meget klogere. Jeg kan godt se at det
er lidt svært i øjeblikket at vide hvad man skal sætte sine penge i. Men det
klogeste var måske at lade dem stå på bogen indtil videre.
Mvh. Claus

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 22-05-04 18:49

> [...]
> gør ikke noget at det er en langsigtet investering. Men hvad mener i
> engentlig er bedst at investere i for tiden? Aktier el. Obligationer?

TrelleborgBank giver iøjeblikket 3 procent - se deres annonce i SøndagsAvisen !

vh ER

Fra : Joakim

Dato : 23-05-04 18:57

> [...]
> gør ikke noget at det er en langsigtet investering. Men hvad mener i
> engentlig er bedst at investere i for tiden? Aktier el. Obligationer?

Det kan man på baggrund af dit indlæg ikke entydigt sige noget om.

For en nærmere gennemgang af de overvejelser man bør gøre sig, se evt. under
investering på

http://www.danskebank.dk/privat

joakim

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-05-04 19:12

"Claus J. Nielsen" <CJ@Nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> gør ikke noget at det er en langsigtet investering. Men hvad mener i
> engentlig er bedst at investere i for tiden? Aktier el. Obligationer?

Personlig, langsigtet, mener jeg at EU's handelsaftale med Mercosur-landene
bør være godt for Latinamerika samt at Rusland/Østeuropa vil komme med på
vognen (Rusland kommer i WTO).

Investeringsforeninger i de områder kunne være et godt bud, hvis du vil
holde i fem år.

Ellers er der forskellige "Ressource Trusts", der betaler udbytter på ca 10%
p/a i 4-12 rater, afhængigt.

Her kan man blive brændt af hvis f.ex. renten stiger eller Olieprisen
falder.

Fra : Brian L.

Dato : 24-05-04 19:58

VESTAS !
Pga nyemission vil Vestas i løbet af en måneds tid ryge helt ned i 50-55.
Køb til den tid. Ifølge prognoser af bla markedet der 30 dobles vil aktien
kunne sælges til 500 i 2008.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-05-04 20:18

"Brian L." <wannaknow?@why.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Køb til den tid. Ifølge prognoser af bla markedet der 30 dobles vil aktien

HæHæ -

Jeg tror mere på 30-40 på alle de dårlige nyheder, der garanteret ligger på
lur i kosteskabene. *Efter alle afskrivningerne og nedjusteringerne* kan man
så fremvise "vækst" i 3 år op til en 100-120 stykker, hvorefter hele bixen
ryger til 130, ca!!!

Målet med Vestas er - efter min mening - at polere virksomheden op og så
sælge den til nogen med penge, f.ex. GE-Wind eller et Olieselskab inden den
går konkurs som alle produktionsvirksomheder i verdens mest erhvervsfjendske
land efterhånden vil gøre.

..

Fra : bamse

Dato : 11-06-04 12:21

Ifølge prognoser af bla markedet der 30 dobles vil aktien

og til 40000 i 2050

Fra : Viggo Karlsen

Dato : 12-06-04 10:02

Optimist kan man jo altid være !!

Viggo

"bamse" <bamse@kyllingen.dkkkk> skrev i en meddelelse
> Ifølge prognoser af bla markedet der 30 dobles vil aktien
> >

> og til 40000 i 2050

---

Fra : Claus J. Nielsen

Dato : 24-05-04 20:22

Tak for alle de mange svar. Jeg er da blevet lidt klogere.
Mvh Claus J. Nielsen