/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Raslen??
Fra : Dorte Andreasen


Dato : 21-05-04 16:56

Hej

I går købte jeg ny (brugt) MC, en Suzuki gsx-r 750w, årg. 95. På vejen hjem
fra sælger opdagede jeg selvfølgelig at den rasler i motoren. Hvis jeg
holder stille og kobler til sådan at motoren begynder at trække, kommer der
en raslen i motoren og jeg kan ikke helt lokalisere hvorhenne. Den rasler
hvis man holder stille og kobler til (holder bremsen og lader den trække
lidt), men også når man kører i lave omdr. Ved ca. 3.500 omdr. forsvinder
rystelser/raslen helt.

Jeg troede først det var koblingsskålen, men jeg har en anden 750 w som jeg
lånte koblingsskålen/kobl.plader/lejer fra og det hjalp ikke.
Nogen ideer til hvad det kan være?

VH
Christian



 
 
S.G (21-05-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 21-05-04 17:43

sukkier har det med at rasle når de er kolde og når de sejtrækker. Det er
ikke bare den raslen tror du?
Eller lyder det for voldsomt til at være det??



Christian Andreasen (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian Andreasen


Dato : 21-05-04 18:40


"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Ljqrc.407$5R5.269@news.get2net.dk...
> sukkier har det med at rasle når de er kolde og når de sejtrækker. Det er
> ikke bare den raslen tror du?
> Eller lyder det for voldsomt til at være det??
>


Nej, det er en mere højlydt raslen - desværre. Som sagt har jeg i forvejen
en anden 750w og den rasler ikke, derfor prøvede jeg også med kobl.skålen
fra den - uden held.
Har haft en mekaniker til at høre på den - han mente at det enten var
kobling, krumtap, plejstænger eller stempler. Det er jo lidt meget at skifte
det hele ud, så jeg håbede der var nogen som kendte symptomerne...

VH
Christian



Moller (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-05-04 19:21

Christian Andreasen wrote:

> Nej, det er en mere højlydt raslen - desværre. Som sagt har jeg i forvejen
> en anden 750w og den rasler ikke, derfor prøvede jeg også med kobl.skålen
> fra den - uden held.
> Har haft en mekaniker til at høre på den - han mente at det enten var
> kobling, krumtap, plejstænger eller stempler. Det er jo lidt meget at skifte
> det hele ud, så jeg håbede der var nogen som kendte symptomerne...

   Lyder slemt :) men men...

   Er rasle lyden der når den står i frigear ??? og du gasser op og ned ?
eller er det først når du kobler ind, og den trækker lidt ?

   og er det raslen, eller mere en skrave/skurelyd ? ala slidt leje ?


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Palle (22-05-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 22-05-04 09:10



> Nej, det er en mere højlydt raslen - desværre.

Jeg ville ny starte med knastkædestrammeren. Altså, den kan da ikke rasle
SÅ meget, at du har overset det ved køb ????

Palle - Daytona


Christian Andreasen (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian Andreasen


Dato : 23-05-04 10:28


"Palle" <hansenpallefjerndette@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:c8n1t7$jn0$1@abbeden.bunk.cc...
>
>
> > Nej, det er en mere højlydt raslen - desværre.
>
> Jeg ville ny starte med knastkædestrammeren. Altså, den kan da ikke rasle
> SÅ meget, at du har overset det ved køb ????
>
> Palle - Daytona
>
Hvis det var knastkædestrammeren ville den vel også rasle når motoren ikke
trækker. Der kommer vel ikke mere belastning på knæstkæden når motoren
begynder at trække.

Jeg opdagede det desværre først på vej hjem fra sælger da jeg holdte og
skulle sætte i gang, når jeg koblede hårdt til begyndte den at rasle.



Pwh (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 23-05-04 12:19

Christian Andreasen wrote:
> Jeg opdagede det desværre først på vej hjem fra sælger da jeg holdte
> og skulle sætte i gang, når jeg koblede hårdt til begyndte den at
> rasle.

I har vel lavet en slutseddel hvor du har sikret dig mod skjulte fejl og mangler.
Det er nok noget med privat søgsmål, og hvor let det er ved jeg ikke.
Men prøv da at kontakte sælger, og er han stejl og ikke til at tale med
kan du jo lufte tanken om et privat søgsmål. Det kan du jo ikke miste noget ved,
giv manden en chanche for at rette op på skaden selv inden du selv begynder.

/Jens



S.G (23-05-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 23-05-04 12:26


>
> Jeg opdagede det desværre først på vej hjem fra sælger da jeg holdte og
> skulle sætte i gang, når jeg koblede hårdt til begyndte den at rasle.

Hvorfor ikke bare køre tilbage og konfrontere ham med det så? Jeg søger
altid for at lave en aftale hvis netop sådan noget skulle ske.



Christian Andreasen (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian Andreasen


Dato : 23-05-04 14:16


"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:YS%rc.341$kG1.21@news.get2net.dk...
>
> >
> > Jeg opdagede det desværre først på vej hjem fra sælger da jeg holdte og
> > skulle sætte i gang, når jeg koblede hårdt til begyndte den at rasle.
>
> Hvorfor ikke bare køre tilbage og konfrontere ham med det så? Jeg søger
> altid for at lave en aftale hvis netop sådan noget skulle ske.
>
Nu købte jeg den i Tyskland og vi skrev begge under på at der ingen garanti
var. Ellers er sælger pga. EU-lov tvunget til at give to års garanti og det
er der vel ingen private sælgere der er interesserede i.
Og jeg kan ikke lige smutte til Tyskland, men jeg har selvfølgelig kontaktet
sælger, men manden vender (sjovt nok) ikke tilbage.

Jeg håber nu også på at det måske bare er en bagatel - man har jo lov at
håbe



Pwh (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 23-05-04 15:15

>>> Jeg opdagede det desværre først på vej hjem fra sælger da jeg
>>> holdte og skulle sætte i gang, når jeg koblede hårdt til begyndte
>>> den at rasle.
>>
>> Hvorfor ikke bare køre tilbage og konfrontere ham med det så? Jeg
>> søger altid for at lave en aftale hvis netop sådan noget skulle ske.
>>
> Nu købte jeg den i Tyskland

Det må da så hjælpe gevaldigt på afgiften med en defekt motor.

> Jeg håber nu også på at det måske bare er en bagatel - man har jo lov
> at håbe

Yes, en gang imellem skal man sgu da have lidt held i sprøjten, held og
lykke med den og lad os hører hvordan det går.

/Jens



Armand (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-05-04 21:43


S.G <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:YS%rc.341$kG1.21@news.get2net.dk...
>
> >
> > Jeg opdagede det desværre først på vej hjem fra sælger da jeg holdte og
> > skulle sætte i gang, når jeg koblede hårdt til begyndte den at rasle.
>
> Hvorfor ikke bare køre tilbage og konfrontere ham med det så? Jeg søger
> altid for at lave en aftale hvis netop sådan noget skulle ske.

Hæ!
Ja, og om nogen har du jo prøvet at stå i sådan en situation!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste