Q:Da jeg formentlig har solgt min mc
Fra : Psypher

Dato : 21-05-04 15:22

Ja som emnet lyder så har jeg formentlig solgt firebladen........

Hvad ville i vælge af nedenstående??

Yamaha R1
Honda Fireblade SC44

Det er de to jeg har kigget mest på, med min gode erfarring om
at min nuværende Blade er helt vild nem at køre hælder jeg
mest til hondaen, men R1eren er heller ikke helt at foragte,
det ser nu også ret godt ud.

Mvh Lars
Indtil videre CBR900RR Fireblade 96'

Fra : Janner

Dato : 21-05-04 16:14

"Psypher" <ask@for.it> wrote in message
> [...]
> at min nuværende Blade er helt vild nem at køre hælder jeg
> mest til hondaen, men R1eren er heller ikke helt at foragte,

Helt klart en Fireblade da ............... wha med en 929'er dejlig scooter

--
Hygge fra Onkel Jan
CBR929RR faktisk set til salg gennem www.bike.dk

Fra : Psypher

Dato : 21-05-04 16:32

> Helt klart en Fireblade da ............... wha med en 929'er dejlig
> [...]

Hej.

Kunne ikke lige se den var tilsalg nogen steder.

Jeg er mest ude efter noget uden afgift.

Men hvad er prisen på din lille knallert??

Mail mig.

l-poulsenAmail.dk

Fra : Janner

Dato : 21-05-04 19:38

> [...]
>
> Kunne ikke lige se den var tilsalg nogen steder.
>
> Jeg er mest ude efter noget uden afgift.
>
> Men hvad er prisen på din lille knallert??

Den er da vist forsvundet fra bike.dk ........... men hvis du vil ha uden
afgift så er 170 K jo ALT for meget for dig *S*

Fra : Psypher

Dato : 21-05-04 19:45

> Den er da vist forsvundet fra bike.dk ........... men hvis du vil ha uden
> afgift så er 170 K jo ALT for meget for dig *S*

Jep, så får min kære bankdame nok et føl på tværs hehe.

er blevet tilbudt en SC50 der er flot for ?7500 men det er jo også en slags
penge

Mvh Lars

Stadig CBR900RR Fireblade '96

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-05-04 17:50

"Psypher" <ask@for.it> writes:

> [...]
> at min nuværende Blade er helt vild nem at køre hælder jeg
> mest til hondaen, men R1eren er heller ikke helt at foragte,

Jeg er meget tilfreds med min Retter, og så ser den jo meget bedre ud
end et fejeblad

Hvis du kigger efter en cykel uden afgift til banekørsel, så står der
en R1'er hos Lydmuren med Öhlins i begge ender (svjh) til omkring 69K,
men monikke de er til at forhandle med - den har stået der siden
sensommeren sidste år.

/Kai

Fra : Palle

Dato : 22-05-04 09:07

> Hvad ville i vælge af nedenstående??

> Yamaha R1
> Honda Fireblade SC44

Ingen af delene.... hvis du vil ha' noget uden afgift, hvorfor så ikke
købe noget ordentligt ? Find dog en Duc eller en ny Triumph Daytona... Du
kan selvfølgelig gøre som alle andre og købe honda, yamaha, kawa blah
blah....

Palle - Triumph Daytona....

Fra : Psypher

Dato : 22-05-04 09:33

"Palle" <hansenpallefjerndette@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> købe noget ordentligt ? Find dog en Duc eller en ny Triumph Daytona... Du
> kan selvfølgelig gøre som alle andre og købe honda, yamaha, kawa blah

Har kigget en del på Ducs men syntes ikke de imponerende
sådan rent sprint mæssigt, det er en flot cykel men ikke noget jeg
er imponeret af.

Triumph Daytona kan jeg kun sige at jeg ikke kender, jeg søgte
lige på google og fandt ud af at den slet ikke er noget for mig
jeg syntens den er grim men det er nok bare min mening.

Jeg ved Honda laver kvalitet men jeg mødte en R1er i torsdags
og den var jeg ikke uimponeret af, den ser ret godt ud.

En ny susuki gsxr 1000r er heller ikke at foragte.

Mvh Lars

Fra : Palle

Dato : 23-05-04 08:10

> Har kigget en del på Ducs men syntes ikke de imponerende
> sådan rent sprint mæssigt, det er en flot cykel men ikke noget jeg
> er imponeret af.

Hvad imponere dig så ?? Hvis du vil ha' noget sindsygt hurtigt, fra 0-100,
så køb en japaner... Vil du ha' noget der er super cool.... så skal du
IKKE købe en japaner ... Hvad med Aprilla ?

> Triumph Daytona kan jeg kun sige at jeg ikke kender, jeg søgte
> lige på google og fandt ud af at den slet ikke er noget for mig
> jeg syntens den er grim men det er nok bare min mening.

Tja... smag og behag... jeg bryder mig f.eks. ikke om Fireblade, da
specielt bagenden er totalt kikset... Smag og behag. Dog kan INTET slå
lyden af en 3-cyl. Daytona, men det har jo ikke så meget med udseendet at
gøre

> Jeg ved Honda laver kvalitet men jeg mødte en R1er i torsdags
> og den var jeg ikke uimponeret af, den ser ret godt ud.

Jeg hilste på en '04 R1er forleden... Den er så anonym at det kunne være
hvad som helst.

Cool factoren på homawa-whatever er helt i bund... Det er jo bare en
metervare ala Opel Astra.

Palle - Daytona.....

Fra : Psypher

Dato : 23-05-04 09:00

> Hvad imponere dig så ?? Hvis du vil ha' noget sindsygt hurtigt, fra 0-100,
> så køb en japaner... Vil du ha' noget der er super cool.... så skal du
> IKKE købe en japaner ... Hvad med Aprilla ?

Aprillia er en rigtig fed fed cykel men er dog ret dyr også uden afgift,
Men ja det skal være noget der er hurtigt fra 0-100.

> Jeg hilste på en '04 R1er forleden... Den er så anonym at det kunne være
> hvad som helst.

Det er jo det der er fedt, det ser ikke ud til at det er noget der er vildt
men det er det.
Det gælder ikke om at alle andre skal syntes den er cool, det er mig der
skal bruge den
derfor er det jo også mig der skal synes om den ik sandt.

> Cool factoren på homawa-whatever er helt i bund... Det er jo bare en
> metervare ala Opel Astra.

Måske men hellere en mc der er til at betale og få reservedele til
end en gammel triumph hehe

Fra : Palle

Dato : 23-05-04 15:10

> Måske men hellere en mc der er til at betale og få reservedele til
> end en gammel triumph hehe

Hvad snakker du om ?? Har du set på den nye Daytona ?? Vi snakker jo ikke
om den gamle model fra 60'erne....
Min egen er fra '98, og siden er der kommet ny model... Der er billeder af
min her: http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=625

Palle - Daytona

Fra : Psypher

Dato : 23-05-04 15:16

> [...]
> om den gamle model fra 60'erne....
> Min egen er fra '98, og siden er der kommet ny model... Der er billeder af

Ja det havde jeg, nu var den godt nok gul den jeg så,
den er absolut pænere i rød men staig ikke en mc jeg syntes om.
Det er min smag.

Mvh Lars

Fra : Armand

Dato : 23-05-04 11:02

> Jeg hilste på en '04 R1er forleden... Den er så anonym at det kunne være
> hvad som helst.

Jup!
Den senste årgang af 1000'er sportscykler er ens-udseende i en grad som
aldrig set før

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 24-05-04 09:27

hansenpallefjerndette@yahoo.com (Palle) writes:

> Vil du ha' noget der er super cool.... så skal du IKKE købe en japaner

Du må da ha' spist noget forkert. Min Kawa er indbegrebet af SuperCool.
Den er koldere end jordbæris.

> Jeg hilste på en '04 R1er forleden... Den er så anonym at det kunne
> være hvad som helst. Cool factoren på homawa-whatever er helt i
> bund... Det er jo bare en metervare ala Opel Astra.

I modsætning til din håndbyggede Daytona? *fnis*

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 24-05-04 11:28

Mikkel Christensen wrote:

> Du må da ha' spist noget forkert. Min Kawa er indbegrebet af
> SuperCool. Den er koldere end jordbæris.

> I modsætning til din håndbyggede Daytona? *fnis*

Yea, hvorfor købe italiensk eller engelsk og få en maskine der er inferiør
mht ydelse/kubik og ydelse/vægt og ydelse/pris, når japanerne er overlegne?
Det må være noget EU patriotisme eller noget
Mht til design, synes jeg ikke det er slemt at de nye modeller ligner
hinanden rimeligt meget, da 04 modellerne af Blade, R1, GSX-R og ZX-10R alle
er lige til at savle over. Men sådan er vi jo så forskellige :->

Pointen er vel at det er klog ikke at nedgøre andre mc mærker (baseret på
subjektive argumenter), bare for at fremhæve ens egen - når man kan nøjes
med bare at fremhæve sin egen ged :)

Fra : Palle

Dato : 23-05-04 08:10

Fra : Pwh

Dato : 23-05-04 15:31

> Cool factoren på homawa-whatever er helt i bund... Det er jo bare en
> metervare ala Opel Astra.
>
> Palle - Daytona.....

Nu er der jo også dem der går mest op i at få max kørerglæde
for pengene og ikke går helt så meget op i at imponerer andre.
Jeg er personligt ligeglad hvilket mærke min mc er af,
bare den tiltaler mig rent brugsmæssigt.

/Jens Kwak KR-1

Fra : Palle

Dato : 23-05-04 15:43

> Nu er der jo også dem der går mest op i at få max kørerglæde
> for pengene og ikke går helt så meget op i at imponerer andre.

100% enig ! Jeg har da heller mc for at imponere noget som helst. Det kan
man ikke i et land hvor der ikke findes afgifter (jeg bor i Sverige)
Men.....køreglæde, det VIL jeg ha' .... ellers kunne jeg jo købe et
togkort. Og, helt ærligt... jeg ville ikke finde køreglæde på metervarer.
Men, sådan er det/har været når jeg har handlet biler... Enhver idiot kan
jo købe en ny bil hos forhandleren.... andre leder efter det lidt mere
specielle

Palle - Daytona

Fra : Pwh

Dato : 23-05-04 17:33

> [...]
> metervarer. Men, sådan er det/har været når jeg har handlet biler...
> Enhver idiot kan jo købe en ny bil hos forhandleren.... andre leder

Jo men så er det jo meget forskelligt hvad man definerer som kørerglæde,
der er dem (som mig) der går mest op i hvordan lortet rent faktisk kører.
Du slår jo selv meget på Cool factoren, og ingen fejl på det, hvis det betyder
meget for dig er du vel mere i klasse med dem der vælger en HD'er.
Men hav forståelse for at der er nogle af os der er tilfredse med at
motorcyklen bare kører godt og ikke går så meget op i Cool factoren.

/Jens

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-05-04 16:21

"Palle" <hansenpallefjerndette@yahoo.com> wrote in message

> Cool factoren på homawa-whatever er helt i bund... Det er jo bare en
> metervare ala Opel Astra.

Hvis man selv skal gøre opmærksom hvor cool sin cykel er, hvor meget er det
så værd?

vh
Torben
u-cool FJ1100

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-05-04 22:29

hansenpalle@yahoo.com (Palle) writes:

> [...]
> Men.....køreglæde, det VIL jeg ha' .... ellers kunne jeg jo købe et
> togkort. Og, helt ærligt... jeg ville ikke finde køreglæde på

*lol* Hvordan har du bildt dig selv ind at Triumph er noget unikt?

> Men, sådan er det/har været når jeg har handlet biler... Enhver idiot
> kan jo købe en ny bil hos forhandleren.... andre leder efter det lidt
> mere specielle

Tænk dig lidt bedre om, inden du kalder 95% af læserne idiot.

Jeg er enig i at de nye modeller ligner hinanden for meget, men synes
alligevel at de er temmeligt lækre. Daytonaen er heller ikke videre
unik IMO, men er da også pæn nok.
--
mvh Jes Vestervang - med en radiobil-agtig Fazer

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Palle

Dato : 24-05-04 08:46

> *lol* Hvordan har du bildt dig selv ind at Triumph er noget unikt?

Det gør jeg jo sådan set heller ikke. Nu foreslog jeg jo også andre mc'ere
end triumph'en, ikk ? (der var vist 2 italienske mærker som blev nævnt)
Men, lidt anderledes er den da i forhold til de gængse 4 cyl japanere

> Tænk dig lidt bedre om, inden du kalder 95% af læserne idiot.

Det er jo ikke det jeg siger/mener .... Alle ved vel hvordan man handler
MC ? Det er jo nærmest religion, når der skal købes nyt

> Jeg er enig i at de nye modeller ligner hinanden for meget, men synes
> alligevel at de er temmeligt lækre. Daytonaen er heller ikke videre
> unik IMO, men er da også pæn nok.

Jeg er helt enig med Armand... De er sgu alle ens... Hvis man maler alle
japanere grønne, så kan man sgu ikke se forskel.

Mal en Ducati grøn, og det er stadig en Ducati... Mal en gixxer grøn, og
man ville tro det var en ZX6/9/10...

Palle - Daytona

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 24-05-04 11:02

Palle wrote:
> Mal en Ducati grøn, og det er stadig en Ducati... Mal en gixxer grøn, og
> man ville tro det var en ZX6/9/10...

*host* Sammenlign lige fronten på din egen 3/4 motorcykel med en GSX-F 600
af nyere dato... Og fortæl mig så at din triumph er helt unik og ikke
ligner noget andet, der er set utallige gange før!

Og som Jes berørte tidligere, så ser jeg altså heller intet specielt eller
unikt i en triumph - andet end at din model mangler en cylinder og er
bygget på en fabrik, der altid har været kendt for at samle motorer der
"sveder" lidt på fliserne! ...ej, godt ord igen! Vi har alle hver sin
smag, og at man vælger teknik og køreegenskaber frem for "se-mig-finesser"
bør ikke være nogen grund til at diskutere, hvem der har "ret"!

Og lige til sidst... Hvis jeg nu malede min gixxer SRAD grøn, og du
derefter ville tro det var en kwak, så må du åbenlyst ha' en
motorcykelviden der svarer til min mors, og DET er alarmerende!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Pwh

Dato : 24-05-04 09:29

> Tænk dig lidt bedre om, inden du kalder 95% af læserne idiot.

Ja fandeme, vi kræver en uforbeholden undskyldning
Du har bar at lave et indlæg hvor du skriver "Japaner mc'er er flotte"
2000 gange, og ikke noget med "Copy/Paste"

/Jens

Fra : Palle

Dato : 24-05-04 09:34

> Du har bar at lave et indlæg hvor du skriver "Japaner mc'er er flotte"
> 2000 gange, og ikke noget med "Copy/Paste"

Argh... kan jeg ikke bare nøjes med at sige "Kawa Z1000 er lækker !"

http://www.motorcycledaily.com/17february03kawasaki2003z1000.html

Palle

Fra : Pwh

Dato : 24-05-04 10:17

Palle wrote:

> Argh... kan jeg ikke bare nøjes med at sige "Kawa Z1000 er lækker !"
>
> http://www.motorcycledaily.com/17february03kawasaki2003z1000.html
>
> Palle

Personligt synes jeg den er mere speciel end flot, men den kører
garanteret så den går i bukserne på en

/Jens (der straks har tilgivet Palle)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-05-04 11:16

> Det gør jeg jo sådan set heller ikke.

Det så sådan ud.

> Nu foreslog jeg jo også andre mc'ere end triumph'en, ikk ? (der var
> vist 2 italienske mærker som blev nævnt)

Jaja.

> Men, lidt anderledes er den da i forhold til de gængse 4 cyl japanere

Ja, og det er da også meget godt, men det med unikheden er nok så som
så.

> Det er jo ikke det jeg siger/mener ....

Godt nok.

> Alle ved vel hvordan man
> handler MC ? Det er jo nærmest religion, når der skal købes nyt

Ja, for mange er det da nok. Synd for dem. Men jeg tror nu alligevel
at de fleste prøver nogle forskellige cykler og vælger den de bedst kan lide.

> Jeg er helt enig med Armand... De er sgu alle ens... Hvis man maler
> alle japanere grønne, så kan man sgu ikke se forskel.

Næh, men en Triumph er da ikke meget anderledes.

> Mal en Ducati grøn, og det er stadig en Ducati... Mal en gixxer grøn,
> og man ville tro det var en ZX6/9/10...

Mal en Triumph grøn og man villle tro det var en Kawa

--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Armand

Dato : 25-05-04 19:18

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en

> Næh, men en Triumph er da ikke meget anderledes.
> Mal en Triumph grøn og man villle tro det var en Kawa

Jeg vil nok mene at man kan male en Speed-triple i et hvilketsomhelst
farvevalg, og alligevel ikke være i tvivl om hvilken model det er :-|

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 25-05-04 20:26

Armand wrote:

> Jeg vil nok mene at man kan male en Speed-triple i et hvilketsomhelst
> farvevalg, og alligevel ikke være i tvivl om hvilken model det er :-|

Ha ha... Det er lidt ligesom med en Velo Solex. LOL

Fra : N/A

Dato : 25-05-04 19:18

Fra : N/A

Dato : 25-05-04 19:18