Suzuki RF 600 ..hjælp vedr. køb
Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 21-05-04 11:51

Hej!

Er der en af jer gutter, som kan fortælle hvad (om) der skal kigges SPECIELT
efter vedr. køb af Suzuki RF 600, årgange 95-97?

...hygge!
...Jan

Fra : S.G

Dato : 21-05-04 12:56

Tjek at 2. gearet ikke er bustet. Gør det ved at køre den helt ud i gearet
et par gange. Hopper den i det (svarer til at trykke kobling ind hurtigt ig
slippe igen) er gearet dødt. Der er "langt" mellem 1. og 2. gear, derfor er
der desværre folk der kikser gearet indimellem, og i værste tilfælde
ødelægger det. Motoren skal "skramel" lidt når den er kold, når den er varm
skal den lyde sundt.
Ellers tjek at skiver holder mål, om lejer osv skal skiftes, kædekit og dæk
er ok osv osv

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 21-05-04 15:14

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
<klip>

> Ellers tjek at skiver holder mål, om lejer osv skal skiftes, kædekit og
dæk
<klip>

Hvordan hører jeg om lejerne skal skiftes på RF'en?

...hygge!
...Jan

Fra : S.G

Dato : 21-05-04 16:28

> Hvordan hører jeg om lejerne skal skiftes på RF'en?

hvis du kan høre det er du IKKE i tvivl :) du kan mærke det i acceleration
hvis det er hjullejer, Så føles den ikke "stabil". kronrørslejer tester du
på samme måde som på en almindelig cykel, find en kant og klemme dækket i

Fra : S.G

Dato : 23-05-04 12:30

Får vi en feedback så?
Har du været ude og købe/kigge?

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 23-05-04 20:09

> Får vi en feedback så?
> Har du været ude og købe/kigge?

...Ja, jeg har været ud at kigge på en 96'er. Den var så men pæn og reel nok,
men KM var ikke som den i annoncen opgivet, så.. syntes den var for
dyr(motoren var ombyttet og det var den KM stand som stod i annoncen).

Spekulerer dog på at give sælgeren et 'godt tilbud'

...men der er mange andre - skal bare finde den rigtige - til den rigtige
pris. FOR FED EN BIKE!!

...hygge!
...Jan

Fra : S.G

Dato : 24-05-04 12:13

Du skal bare hente en i Tyskland selv.
Min 2. RF600 med 20k km på klokken kom til at koste mig i alt 49.000 d.kr :)
Solgte den dagen efter til 65k og hentede en RF900 med 17.000km der kom til
at koste 72k :)

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 25-05-04 08:36

> Du skal bare hente en i Tyskland selv.
<klip>
...lyder okay. Kan du hjæpe med lidt oplysninger hvor jeg kan kigge efter en?
Webside?
Også gerne lidt om hvordan det foregår, mht. papir arbejde osv..

Jeg må eje en RF ..overvejer en 900 nu

Evt. mail privat!

...takker!
...Jan

Fra : S.G

Dato : 25-05-04 12:05

fang mig på 20918608 :)
du kan bruge på www.mobile.de
og
www.autoscout24.de

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 25-05-04 14:27

S.G <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev:
>fang mig på 20918608 :)

<klip> Det vil jeg gøre om nødvendig

>du kan bruge på www.mobile.de
>og
>www.autoscout24.de

Jeps.. har fundet flere interessante.

Den RF600 du fik for alt i alt 49.000 kr. Hvilke årgang var det og
hvad var afgiften?

...hygge!
...Jan

Fra : S.G

Dato : 25-05-04 16:15

afgiften var vist 33k. Men kan svinge op til 40k
900´ereb vil en afgift ligge omkring 45-52k (kender 6 der har været igennem
med en indenfor det sidste års tid)