Købe domain med email antispam
Fra : Steen

Dato : 21-05-04 11:01

Hej,

jeg overvejer at købe et domain-navn, og lade det firma fjerne det
meste af den spam jeg modtager og evt. også have min hjemmeside
liggene der.

Er der nogen der kender nogen firmaer, der yder sådan en service?

det eneste jeg har kunnet finde er

www.web10.dk

Er der nogen der kender en bedre måde at skrive sin email adresse, end
den jeg har på min hjemmeside?
her http://home19.inet.tele.dk/asmusu2/contact.html

håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg gerne vil finde den der
passer mig bedst.

m.v.h.

Steen
Right now your PC is bored. It could be earning you cash instead!
<http://peer.gomez.com/peernetwork/jsp/application.jsp?Referrer=spunk99>

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-05-04 11:04

"Steen" <steengod@jhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender en bedre måde at skrive sin email adresse, end
> den jeg har på min hjemmeside?
> her http://home19.inet.tele.dk/asmusu2/contact.html

Prøv med dette program
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=303

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 21-05-04 13:19

Jeg har hoster et par domæner hos Azero der som standart mærker alle Spam
mail med et (spam XX,XX %) i subjekt, jeg har så på mail serveren sat op
til, at alle mail der får (spam i subjekt skal slettet fra servere, hvilket
har resulteret i at jeg højst får 8 uvedkommende (spam) mail i døgnet, hvor
jeg før fik op til 300, så det er ret effektivt.
Man kan jo så være nervøs for om der skulle være en mail der ikke er spam
alligevel bliver betragtet af spam af spamfilteret, men det oplevet jeg ikke
i den tid jeg lavet sorteringen i mit mail program, forstået på den måde, at
alle mail blev hentet hjem, men dem som blev betragtet som spam fra
mailserveren side blev sorteret over i en anden mappe, der i bland fandt jeg
aldrig en mail som ikke var spammail.
Så konklusionen er at man sagtens kan få meget effektive spam filter uden at
risikere at man mister en mail som man skulle have haft.

At der så er mange her i gruppen, som har meget i mod Azero pga. deres
forretningsbetingelser er en anden diskussion, som jeg ikke vil blande mig
i, men bare sige at jeg er en glad Azero kunde.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 21-05-04 13:49

On Fri, 21 May 2004 14:18:53 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> [...]
> uden at
> risikere at man mister en mail som man skulle have haft.

Der er også den der type, hvor afsenderen får en mail retur, hvor han/hun
skal godkende afsenderadressen. Umiddelbart vil jeg mene, at den er mere
effektiv - og sikker.

Den er dog ikke så udbredt. Jeg ved ikke om det er fordi, der er nogle
problemer ved den type, som jeg har overset, eller om det bare er mere
krævende for mailserveren og derfor dyrere.

--
Ryan Kristensen

Fra : Søren Blom

Dato : 21-05-04 14:36

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.com> skrev i

> [...]
> problemer ved den type, som jeg har overset, eller om det bare er mere
> krævende for mailserveren og derfor dyrere.

Det lyder godt nok bøvlet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-04 23:09

On Fri, 21 May 2004 15:36:28 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>Det lyder godt nok bøvlet.

Men det er ualmindeligt effektivt.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-05-04 15:34

Ryan Kristensen wrote:

> [...]
> problemer ved den type, som jeg har overset, eller om det bare er mere
> krævende for mailserveren og derfor dyrere.

Der er to store problemer i dette:

Meget spam udsendes med falsk afsender-adresse, så man kommer til at
genere en masse mennesker, hvis adresse bliver misbrugt som
afsender-adresse til spam og virus.

- I de tilfælde, hvor afsenderen er korrekt, vil ethvert svar blive
betragtet som et tegn på, at adressen er i brug, og så vælter der endnu
mere spam ind.

Svar aldrig på spam - hverken automatisk eller manuelt!

Omkring det oprindelige spørgsmål, er der masser af firmaer der
tilbyder det, der bliver efterlyst. Gruppen
dk.edb.internet.udbydere.webhotel handler stort set ikke om andet...

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Calle.

Dato : 21-05-04 17:24

Ryan Kristensen wrote:

> [...]
> problemer ved den type, som jeg har overset, eller om det bare er mere
> krævende for mailserveren og derfor dyrere.

det var da godt nok noget juks at lave, om du skal godkende som OK eller
slette som spam, kan vel være ligemeget. Så kan man jo lige så godt bruge
den indbyggede "bloker afsender"

--
Calle.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 21-05-04 18:29

On Fri, 21 May 2004 18:24:13 +0200, Calle. <Fake@Fake.Fake> wrote:

> det var da godt nok noget juks at lave, om du skal godkende som OK eller
> slette som spam, kan vel være ligemeget. Så kan man jo lige så godt bruge
> den indbyggede "bloker afsender"

Det kan godt være, at det måske ikke er så smart, men måske det kommer
lidt an på situationen.

Fordelen ved denne metode er - som jeg ser det:
Folk sender en mail til mig, herefter får de en mail retur, hvor de skal
godkende deres adresse. Nu kan de så vælge, om de ikke gider bøvle med det
eller hvad. Trods alt ved de så, hvorfor jeg ikke svarer.
Alternativt sender folk en mail til mig, der ryger i spamfilteret, og
bliver sure over at jeg ikke svarer.

De folk, hvis mailadresse er blevet misbrugt til spam, er selvfølgelig et
problem, men jeg tror ikke, at en mailadresse er særlig brugbar, efter den
er blevet optaget i samtlige spamlister (Distributed Server Boycott List
o.l.), og jeg kunne forestille mig, at man får en hel del "undelivered
mail", som nok også vil gøre nytten af mailadressen minimal.
Men jeg kan selvfølgelig godt se problemet i at man, i jagten på at komme
spam til livs, selv bliver spammer.
Er det mon en "unsolicited email" når man besvare en mail, når det ikke er
indehaveren af mailadressen, der er afsender?

For at bruge en af mine egne mailadreseer som eksempel:
Mailadressen bliver på "mystisk" vis "automatisk" tilmeldt flere og flere
nyhedsbreve. - Og nej dette er ikke spam jeg snakker om.

På denne måde vil dem der "automatisk" tilføjer mig til deres nyhedsbrev,
skulle godkende deres adresse den første gang, derefter skulle serveren
naturligvis gerne huske, at adressen er godkendt.
Alternativet er, at jeg skal læse hele min spam folder igennem jævnligt
for at se om der er kommet nye. - Og med 30-40 spammails om dagen, kan
dette hurtigt blive en træls opgave.
For det er nok ikke er muligt, at træne mit spamfilter til denne slags,
uden at åbne op for en masse spam samtidig.

Jeg havde tænkt mig, næste gang mit domæne skal fornyes, at finde en sådan
service, men hvis det er mig, der er helt galt på den, så kan det da godt
være, jeg skulle fortsætte som jeg gør, og derved mister omkring 5
"rigtige" mails i måneden.

Her er en noget af headeren fra en tilfældig (den senest modtagne) mail,
af den type jeg gerne vil modtage, hvilket jeg vil mene minder så meget om
spam, at det er håbløst for en computer at genkende:

--
Ryan Kristensen

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-05-04 20:55

Ryan Kristensen <ryankristensen@hotmail.com> wrote:

>Folk sender en mail til mig, herefter får de en mail retur, hvor de skal
>godkende deres adresse. Nu kan de så vælge, om de ikke gider bøvle med det
>eller hvad. Trods alt ved de så, hvorfor jeg ikke svarer.
Men jeg får fx. en del mail, hvor reply-to-adressen ikke bliver læst.
Det kan være nyhedsbreve, kontrol-mails ved tilmelding til forskellige
services, ordrebekræftigelser m.m. De vil så aldrig slippe gennem
spamfilteret.
Og hvis metoden alligevel bliver udbredt, så er der helt sikkert snart
nogen spammere, der laver et automatisk mail-besvarelsessystem, så de
godkender sig selv

> [...]
>er blevet optaget i samtlige spamlister (Distributed Server Boycott List
Sådan nogen blacklister burde ikke virke efter afsenderadresse - netop
fordi brugen af falske adresser er så stort.
Jeg vil faktisk heller ikke tro, at den form for filtrering er ret
effektiv - for spammeren sender jo hele tiden fra en række nye
adresser.

>og jeg kunne forestille mig, at man får en hel del "undelivered
>mail", som nok også vil gøre nytten af mailadressen minimal.
Jeg har oplevet sådan en bølge, hvor jeg fik måske 2000
fejlmeddelelser om dagen, fordi en spammer havde brugt nogen adresser
under mit domæne, som afsenderadresser. Men det var slut efter en uge
tid.

>Men jeg kan selvfølgelig godt se problemet i at man, i jagten på at komme
>spam til livs, selv bliver spammer.
Ja, og hvad så den dag, du sender en mail til en person med samme
system. Så sender hans server en mail til dig, og beder om din
godkendelse. Men dén kan du jo først give, når hans mail bliver
godkendt hvorfor der ryger endnu en mail afsted til den oprindelige
modtager osv.
Forhåbentligt er der lavet et eller andet system, der skal forhindre
den slags, men alt i alt bliver det da ret besværligt.

--
mvh. Kåre - som i øvrigt filtrerer med http://popfile.sourceforge.net/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-05-04 12:26

Ryan Kristensen skrev:

> Der er også den der type, hvor afsenderen får en mail retur, hvor han/hun
> skal godkende afsenderadressen. Umiddelbart vil jeg mene, at den er mere
> effektiv - og sikker.

Den synes jeg ikke om, hvorfor genere andre uskyldige, hvis domæne er blevet
misbrugt?

Det er sket at jeg har fået sådan en mail, jeg regere klart bevidst på den,
således at den der har sat sit system op til at genere mig, hvis min domæne
er blevet misbrugt får sin spam-mail/virus, og så sender jeg en mail om de
venligst vil undlade at genere mig i fremtiden.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 23-05-04 16:00

On Sun, 23 May 2004 13:25:30 +0200, Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk>
wrote:

> [...]
> de
> venligst vil undlade at genere mig i fremtiden.

Jeg kan godt se det moralske problem i det, men kan ikke lade være med at
tænke på:
Hvad så hvis spammeren har skrevet "reply with unsubscribe...." i mailen,
og jeg så "spammer" dig med en mail om, at jeg gerne vil unsubscribe?
Eller hvis jeg skifter mailadresse, og sætter en autoreply på den gamle?
Er det også en dødssynd?

<http://dsbl.org/main> skriver noget med, at man kan blive optaget på
deres liste, hvis der er et sikkerhedshul (f.eks. en dårlig formmail) på
ens server, som gør, at spammeren kan sende fra ens adresse.
Så ifølge dem er det ens egen skyld, at spammeren kan sende fra ens
adresse.
Hvis det passer, så skal du jo have en mail retur, om at du skal lukke det
hul på din server, hvis personen skal stoppe med at genere dig.
Tror dog ikke helt, de har ret i deres påstand, da jeg er ret sikker på,
at spammere kan fake adresser på andre måder end direkte fra personernes
webserver.

--
Ryan Kristensen
- Der i øvrigt undrer sig over, hvorfor politiet kan opspore ophavsmænd

Fra : Jesper Harder

Dato : 23-05-04 16:57

Ryan Kristensen <ryankristensen@hotmail.com> writes:

> Hvad så hvis spammeren har skrevet "reply with unsubscribe...." i
> mailen, og jeg så "spammer" dig med en mail om, at jeg gerne vil
> unsubscribe?

Jeg har Eiffeltårnet til salg, vil du købe det?

> Eller hvis jeg skifter mailadresse, og sætter en autoreply på den
> gamle? Er det også en dødssynd?

Ja! Jeg modtager dagligt den slags fejlagtige autoreplies. Fjolset
der er ansvarlig burde fratages retten til at bruge Internettet indtil
han holder op med det pjat.

En korrekt opsat autoreply bør i øvrigt huske, hvem den tidligere har
svaret, så man højst risikerer at få *ét* fejlagtigt svar fra den
samme autosvarer.

> Tror dog ikke helt, de har ret i deres påstand, da jeg er ret sikker
> på, at spammere kan fake adresser på andre måder end direkte fra
> personernes webserver.

Ok, ja. Men jeg tror du blander to slags adresser sammen:

* ip-adresser, som det fx kræver et formmail-hul at misbruge.
* email-adresser, der kan forfalskes så let som ingenting.

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 23-05-04 17:32

On Sun, 23 May 2004 17:57:28 +0200, Jesper Harder <harder@myrealbox.com>
wrote:

> Jeg har Eiffeltårnet til salg, vil du købe det?

Tror ikke jeg har råd. Så jeg må nok hellere unsubscribe, fra flere af den
slags mails
Men det kan måske være, at det er special discount pris?

> Ja! Jeg modtager dagligt den slags fejlagtige autoreplies. Fjolset
> der er ansvarlig burde fratages retten til at bruge Internettet indtil
> han holder op med det pjat.

Hvis det er fra den samme, kan du så ikke bare blokere for adressen?

> En korrekt opsat autoreply bør i øvrigt huske, hvem den tidligere har
> svaret, så man højst risikerer at få *ét* fejlagtigt svar fra den
> samme autosvarer.

Det er jo så desværre ofte det problem, at webhotellerne ikke opsætter den
slags ordentligt.
Jeg har dog aldrig været udsat for den slags.

Det har du jo ret i.

--
Ryan Kristensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-04 22:34

Uheldigvis faldt Steen over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> liggene der.
> Er der nogen der kender nogen firmaer, der yder sådan en service?

www.adulthost.dk

Mail kører over deres danske server, wizardweb.

Claus

Fra : Dan Andersen

Dato : 27-05-04 21:46

Flyt dit domaine over til www.azero.dk
Deres mailserver har spamfilter, hvor du efter denne aut. markering kan
slette dem fra serveren. Fra omkring 300 spammail pr. døgn får jeg nu kun
5 - 10 og de bliver for 98 % opfanget af Spamfighter. 1 % ryger i uønsket
mail i OU2003.
Du er velkommen til yderligere oplysninger om dett

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk