Græske tegn i et textarea?
Fra : weaxler

Dato : 02-05-01 08:08

Kan det lade sig gøre, jeg må kun bruge java 1.18 og hvordan ?

weaxler

Fra : Theo Stidsen

Dato : 03-05-01 18:58

"weaxler" <weaxler@cs.auc.dk> wrote in message
> Kan det lade sig gøre, jeg må kun bruge java 1.18 og hvordan ?

En char (og derfor også String) er unicode (svjv. også i 1.18), hvorfor det
ikke skulle være noget problem.
Det er altså op til det input device du benytter, at give de rigtige input.

I windows kan du sætte "Input Locales" til forskellige sprog. For at
simulere f.eks. et græsk tastatur.

Hvis dette ikke opfylder dine behov, kan du evt. lave nogle knapper der kan
indsætte de ønskede tegn...
alpha="\u03b1" beta="\u03b2" osv.

Se http://www.unicode.org/charts/

Og mere specifik for græske tegn http://www.unicode.org/charts/PDF/U0370.pdf

Håber du kan komme videre!
--
Theo Stidsen
Cancer Research Project - Team Denmark Against Cancer