Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Få tabte billeder tilbage
Fra : Hr. Pedersen

Dato : 20-05-04 21:33

Hej i gruppen..

Håber nogen kan hjælpe. Sagen er den at vi lige har haft besøg af nogle
"søde" mennesker som lige skulle se hvad for nogle billeder vi har (læs:
havde) på vores Medion digital kamera med 128 mb CF kort. Tommy "kom til"
(siger han) at slette alle billeder på kameraet. Spørgsmålet er nu, om
billederne virkelig er tabt, eller om de kan reddes. Jeg synes engang jeg
har hørt om program som skullle kunne redde billeder på hukommelseskort, men
kan selvfølgelig ikke huske noget som helst lige omkring det.

Er der en venlig sjæl derude i den danske sommer som kender nogen gode
tricks ?

På forhånd tak

Johny Pedersen

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 20-05-04 21:47

Hr. Pedersen wrote:
> [...]
> kan selvfølgelig ikke huske noget som helst lige omkring det.
>
> Er der en venlig sjæl derude i den danske sommer som kender nogen gode
Sakset fra:
http://groups.google.dk/groups?q=tabte+billeder+redde&hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=_2A9c.129050%24jf4.7012773%40news000.worldonline.dk&rnum=1

Hent "PC Inspector Smart Recovery" - den plejer at kunne finde tabte
billeder efter utilsigtede sletninger og formateringer.
Bare du ikke gør noget ved kortet før du slipper PC Inspector løs på det.
Sandsynligvis er der gået rod i Fat'en på kortet, så måske et andet
disc-tool kan hente det hjem.
Men PC Inspector plejer at være siker...

Link: http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/demo.html

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : KNL DtP

Dato : 20-05-04 21:49

"Hr. Pedersen" <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der en venlig sjæl derude i den danske sommer som kender nogen gode
> tricks ?

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm

Dette program skulle kunne hive slettede billeder frem fra hukommelseskort.

Lige et tip til en anden gang - ta' og kopier alle billederne over på
computeren, før du viser dem til folk.

Held og lykke med projektet :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Tom

Dato : 20-05-04 21:54

Du kan prøve PC Inspector.

vh.

Tom

Fra : SD

Dato : 20-05-04 21:55

> [...]
> kan selvfølgelig ikke huske noget som helst lige omkring det.
>
> Er der en venlig sjæl derude i den danske sommer som kender nogen gode

Jeg bruger et program der hedder "Smart Recovery" som lå på en af CD'erne
fra "Digital Foto" det læser alle billede-filer på kortet også selvo kortet
har været formateret i mellemtiden.
Alle billeder der er har været overskrevet.
Programmet skulle kunne downloades herfra:
http://www.datarecovery-europe.com/data-recovery-software.htm

Det skal selvfølgelig installeres på en PC og kortet læses via en kortlæser,
jeg ved faktisk ikke om man kan gøre det via kabel fra kameraet.

Programmet skulle kun læse på kortet, så selvom det ikke virker, ødelægger
eller overskriver det ikke noget på kortet, så man stadig har mulighed for
at få et firma til at kigge på det.

Venlig hilsen
SD

Fra : Johnny Andersen

Dato : 20-05-04 23:23

Har fået et program med mit sandisk 512 mb. ultra II SD kort, som skulle
kunne hente "tabt" data frem igen...
Hvis du vil prøve det, kan du sende mig en mail, også vil jeg sende
programet til dig...

/Johnny

PS. Har ikke brugt det - så det er ikke piratkopi

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 21-05-04 19:15

Tusind tak for alle de gode råd. Jeg brugte PC Inspector, og billederne er
nu reddet hjem på HD'en. Det er en rigtig smart ting med sådan et program.

Johny Pedersen