Hejsa, jeg har med interesse læst dit indlæg, og jeg mener ikke
nødvendigvis, at cyklen behøver at være så ny for at opfylde din idé.
Har selv en helt sort Suzuki GSX 750 F årgang '92, som jeg har givet 52 kkr
for ved Brdr. Jensen (Horsens), og den stod med 92 kkm på klokken. En flot
maskine ( i mine øjen), med helkåbe osv., men stadig med OK oprejst
sidestilling, så den kan køres i byen og med kæresten bagpå - og med 106
heste, så den er rimelig sjov, selvom den er tung.
Jeg valgte så at ofre nogle tusind kroner på at få udskifte sliddele i
karburator (nåle, dyser etc.) hos Karsten i Midtfyns MC, og den kører
perfekt nu - alle pengene værd.
Sådanne maskiner kan du finde til fornuftige penge i Den Blå Avis, eller hos
forhandlere.
Held og lykke!
Mvh. KværnMaster.
Steen Gruby wrote:
> On Fri, 21 May 2004 07:42:02 +0200, "Toko"
> <tokomail@NOpost.cybercity.dk> wrote:
>
> Hej.
>>
>> Tak for de forskellige svar !
>>
> Selv tak
>
>> men de går på MC der i pris ligger over 200k
>> eller også har den kun halvkåbe...
>>
> Du gør det heller ikke let at give et "rigtigt" svar.
> Cyklen skal helst være ny, koste næsten ingenting, have helkåbe og en
> opret kørestilling.
> Det ligger lidt i tiden, at en MC med helkåbe har en rimelig sporty
> kørestilling.
> Altså er en maskine med opret kørestilling og helkåbe rimelig sjælden
> på markedet efter den årgang du søger.
> Før kørestillingen blev helt ekstrem på sportsmaskinerne var det
> rimelig let at finde det du søger - F.eks. min Paso betegnedes engang
> som sportsmaskine, men er vel i dag hvad man vil kalde en sportsturer.
> Jeg sidder forresten helt kanon på den - Modsat har jeg "prøvesiddet"
> en Ducati 996 - Den tør jeg ikke engang køre på: Tanken trykker min
> "luksusbug" ind til rygraden og lungerne op i halsen så jeg bliver
> helt blå i hovedet.
>
> Jeg har kigget lidt i MC guiden, og udvalget er næsten som foreslået i
> tråden:
> Honda VFR750 / VFR800
> Honda STX Pan-European.
> Honda GoldWing
> Ducati ST2/ST4.
> Suzuki GSX600F / GSX750F
> BMW K1100RS
> BMW R1100 RT / R850 RT
> Triumph Trophy 1200.
> Resten har enten halvkåber (også den af mig foreslåede Multistrada)
> eller en sporty kørestilling.
>
> Så nu er dine muligheder:
> Hæv prisloftet, find en ældre MC og lær at skrue eller find en MC uden
> kåbe og eftermonter en selv.
> Det med prisloftet er en sag mellem dig og din pengepung på mere end
> een måde - Jo dyrere MC, des dyrere at forsikre.
> Det med en ældre MC er ikke nogen tosset ide hvis du kan affinde dig
> med at skrue til husbehov.
> En ældre MC er til at betale, og til de priser man kan finde dem er
> forsikringen til at overse hvis man da overhovedet vil have
> kaskoforsikring på cyklen.
> Hvis du ser på min Paso, så stod den mig i godt 60.000 på gaden.
> Den havde kørt 27.000 Km da jeg fik den og der står godt 51.000 på
> uret nu - fire år og 24.000 problemfrie Km senere.
> Forsikringen er uden kasko, idet det er for dyrt i forhold til hvad
> cyklen er værd - Så hellere lægge de penge hen i krukken til nyt
> legetøj
> Med hensyn til at eftermontere en fuldkåbe er det absolut en farbar
> vej
> Jeg har set adskillige GS500, CB500 ol. med eftermonteret helkåbe, og
> mange af dem ser da helt OK ud.
> Til mange af de MC.er der har halvkåbe findes en bundkåbe (såkaldt
> plov).
> F.eks. Kawazaki GPZ500 er et godt bud - Det er den af 500 modellerne
> med mest power, og den ser faktisk helt fin ud med bundkåbe.