/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
kombinere flotte helkåbe med opret side st~
Fra : Toko


Dato : 20-05-04 20:35



Hvilken MC skal man vælge hvis man gerne vil have den flotte helkåbe men
samtidig gerne vi ha' en (forholdsvis) opret side stilling.

feks hvis bare Honda hornet kunne fås med helkåbe

Har I nogle bud ??



 
 
Steen Gruby (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 20-05-04 20:45

On Thu, 20 May 2004 21:34:50 +0200, "Toko"
<tokomail@NOpost.cybercity.dk> wrote:

Hej
>
>Hvilken MC skal man vælge hvis man gerne vil have den flotte helkåbe men
>samtidig gerne vi ha' en (forholdsvis) opret side stilling.
>
Ducati Paso.

>feks hvis bare Honda hornet kunne fås med helkåbe
>
Hedder den så ikke CBR600 ?


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Anders Houmark (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 20-05-04 22:07

Steen Gruby wrote:

>> feks hvis bare Honda hornet kunne fås med helkåbe
>>
> Hedder den så ikke CBR600 ?

Jov, det er ihvertfald samme motor (sikkert også samme stel), der er bare
lavet lidt på knastaksler (VIST NOK).. så den trækker anderledes, mere fra
bunden.. eller noget.. Jeg er ret sikker! :P


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Toko (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Toko


Dato : 20-05-04 20:48


......Skal måske lige tilføje at det skal være af nyer model 2001->
Jeg er ikke til gør-det-selv rep..



Steen Gruby (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 20-05-04 20:52

On Thu, 20 May 2004 21:47:49 +0200, "Toko"
<tokomail@NOpost.cybercity.dk> wrote:

Hej.
>.....Skal måske lige tilføje at det skal være af nyer model 2001->
>Jeg er ikke til gør-det-selv rep..
>
Ducati Multistrada.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-05-04 23:04


Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en
news:b23qa0lbvcf5g9dhrmitddgvpbf0k3un2b@4ax.com...
> On Thu, 20 May 2004 21:47:49 +0200, "Toko"
> <tokomail@NOpost.cybercity.dk> wrote:
>
> Hej.
> >.....Skal måske lige tilføje at det skal være af nyer model 2001->
> >Jeg er ikke til gør-det-selv rep..
> >
> Ducati Multistrada.

ST2 hhv -3 og -4 skulle vel også kunne gøre det uden at være nær så grim :-/
Og ellers er der Honda ST1100 Pan European og tilsvarende touringjern i de
respektive fabrikaters tungere ende!

Og endelig er der begyndt at blive fremstillet mere touring-prægede modeller
af mellemklasse-modellerne: Yamahas Fazer600 er da med en rimelig høj kåbe
f.o.m. i år, ligesom Bandit600 også har. Og Suzuki har endvidere gjort en
mellemklasse-tourer ud af SV650 qua DL650 V-strom!

--
Armand.

--
Armand.





Richard (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 20-05-04 21:08

Toko wrote:

> .....Skal måske lige tilføje at det skal være af nyer model 2001->
> Jeg er ikke til gør-det-selv rep..

Men du kan vel montere et højere styr eller bedre skifte de to lave
styrstubbe ud med en gaffeltop med fæste for et normalt styr. (Tyskerne
kalder det "Superbike lenker - se fx Superbike Umbauten hos LSL:
<www.lsl-motorradtechnik.de/php/kategorie.php?kategorie=4>).

Det ville være en løsning på dit problem, hvis ikke du vil købe en mere
decideret turkåbe til en i forvejen nøgen cykel.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Toko (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Toko


Dato : 20-05-04 21:41


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40ad1048$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Toko wrote:
>
> > .....Skal måske lige tilføje at det skal være af nyer model 2001->
> > Jeg er ikke til gør-det-selv rep..
>
> Men du kan vel montere et højere styr eller bedre skifte de to lave
> styrstubbe ud med en gaffeltop med fæste for et normalt styr. (Tyskerne
> kalder det "Superbike lenker - se fx Superbike Umbauten hos LSL:
> <www.lsl-motorradtechnik.de/php/kategorie.php?kategorie=4>).

Smart ide, men fåes kun til GSX600F / 1300

Kan man montere et højere styr skifte de to lave
styrstubbe ud med en gaffeltop med fæste for et normalt styr her hjemme
på f.eks CBR600F ?

Toko



Richard (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-05-04 14:28

Toko wrote:

>> Men du kan vel montere et højere styr eller bedre skifte de to lave
>> styrstubbe ud med en gaffeltop med fæste for et normalt styr. (Tyskerne
>> kalder det "Superbike lenker - se fx Superbike Umbauten hos LSL:
>> <www.lsl-motorradtechnik.de/php/kategorie.php?kategorie=4>).

> Smart ide, men fåes kun til GSX600F / 1300

LSL-linket var blot et eksempel for at spore dig ind på ideen. Tilsvarende
findes til stort set alle sportscykler med kåbe, søg blot til din
favorit-mc

> Kan man montere et højere styr skifte de to lave
> styrstubbe ud med en gaffeltop med fæste for et normalt styr her hjemme
> på f.eks CBR600F ?

Ja, det må også kunne fås herhjemme hos en velassorteret forhandler...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Per P. (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 21-05-04 09:51


"Toko" <tokomail@NOpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c8j21e$22pc$1@news.cybercity.dk...
>
> .....Skal måske lige tilføje at det skal være af nyer model 2001->
> Jeg er ikke til gør-det-selv rep..

Satans!! Der røg Gumse ud af listen af mulige................


--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat Ole Olsen: Jeg har aldrig kørt en maskine
hvor jeg ikke havde lyst til at skubbe fra med
foden for at komme hurtigere frem....



Richard (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-05-04 14:32

Toko wrote:

> ......Skal måske lige tilføje at det skal være af nyer model 2001->
> Jeg er ikke til gør-det-selv rep..

Som Gruby er inde på, kan mange cykler med halvkåbe eftermonteres en
underkåbe, benskinner eller hvad du nu kalder dem. Fx også en NT650 V
Deauville, som iøvrigt er på tilbud til ca. 125 kkr pt. - ved godt det
ikke er en sportscykel, som en CBR600F, men den er født med god
kørestilling. Og så svinger en NTV nu også rigtig godt på de små veje

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Carl Dragert (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 20-05-04 21:26

Toko wrote:
> Hvilken MC skal man vælge hvis man gerne vil have den flotte helkåbe
> men samtidig gerne vi ha' en (forholdsvis) opret side stilling.
>
> feks hvis bare Honda hornet kunne fås med helkåbe
>
> Har I nogle bud ??

Goldwing

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Toko (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Toko


Dato : 21-05-04 06:42


Tak for de forskellige svar !

men de går på MC der i pris ligger over 200k
eller også har den kun halvkåbe...

Toko



Steen Gruby (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 21-05-04 09:06

On Fri, 21 May 2004 07:42:02 +0200, "Toko"
<tokomail@NOpost.cybercity.dk> wrote:

Hej.
>
>Tak for de forskellige svar !
>
Selv tak

>men de går på MC der i pris ligger over 200k
>eller også har den kun halvkåbe...
>
Du gør det heller ikke let at give et "rigtigt" svar.
Cyklen skal helst være ny, koste næsten ingenting, have helkåbe og en
opret kørestilling.
Det ligger lidt i tiden, at en MC med helkåbe har en rimelig sporty
kørestilling.
Altså er en maskine med opret kørestilling og helkåbe rimelig sjælden
på markedet efter den årgang du søger.
Før kørestillingen blev helt ekstrem på sportsmaskinerne var det
rimelig let at finde det du søger - F.eks. min Paso betegnedes engang
som sportsmaskine, men er vel i dag hvad man vil kalde en sportsturer.
Jeg sidder forresten helt kanon på den - Modsat har jeg "prøvesiddet"
en Ducati 996 - Den tør jeg ikke engang køre på: Tanken trykker min
"luksusbug" ind til rygraden og lungerne op i halsen så jeg bliver
helt blå i hovedet.

Jeg har kigget lidt i MC guiden, og udvalget er næsten som foreslået i
tråden:
Honda VFR750 / VFR800
Honda STX Pan-European.
Honda GoldWing
Ducati ST2/ST4.
Suzuki GSX600F / GSX750F
BMW K1100RS
BMW R1100 RT / R850 RT
Triumph Trophy 1200.
Resten har enten halvkåber (også den af mig foreslåede Multistrada)
eller en sporty kørestilling.

Så nu er dine muligheder:
Hæv prisloftet, find en ældre MC og lær at skrue eller find en MC uden
kåbe og eftermonter en selv.
Det med prisloftet er en sag mellem dig og din pengepung på mere end
een måde - Jo dyrere MC, des dyrere at forsikre.
Det med en ældre MC er ikke nogen tosset ide hvis du kan affinde dig
med at skrue til husbehov.
En ældre MC er til at betale, og til de priser man kan finde dem er
forsikringen til at overse hvis man da overhovedet vil have
kaskoforsikring på cyklen.
Hvis du ser på min Paso, så stod den mig i godt 60.000 på gaden.
Den havde kørt 27.000 Km da jeg fik den og der står godt 51.000 på
uret nu - fire år og 24.000 problemfrie Km senere.
Forsikringen er uden kasko, idet det er for dyrt i forhold til hvad
cyklen er værd - Så hellere lægge de penge hen i krukken til nyt
legetøj
Med hensyn til at eftermontere en fuldkåbe er det absolut en farbar
vej
Jeg har set adskillige GS500, CB500 ol. med eftermonteret helkåbe, og
mange af dem ser da helt OK ud.
Til mange af de MC.er der har halvkåbe findes en bundkåbe (såkaldt
plov).
F.eks. Kawazaki GPZ500 er et godt bud - Det er den af 500 modellerne
med mest power, og den ser faktisk helt fin ud med bundkåbe.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

KværnMaster (21-05-2004)
Kommentar
Fra : KværnMaster


Dato : 21-05-04 09:28

Hejsa, jeg har med interesse læst dit indlæg, og jeg mener ikke
nødvendigvis, at cyklen behøver at være så ny for at opfylde din idé.

Har selv en helt sort Suzuki GSX 750 F årgang '92, som jeg har givet 52 kkr
for ved Brdr. Jensen (Horsens), og den stod med 92 kkm på klokken. En flot
maskine ( i mine øjen), med helkåbe osv., men stadig med OK oprejst
sidestilling, så den kan køres i byen og med kæresten bagpå - og med 106
heste, så den er rimelig sjov, selvom den er tung.

Jeg valgte så at ofre nogle tusind kroner på at få udskifte sliddele i
karburator (nåle, dyser etc.) hos Karsten i Midtfyns MC, og den kører
perfekt nu - alle pengene værd.

Sådanne maskiner kan du finde til fornuftige penge i Den Blå Avis, eller hos
forhandlere.

Held og lykke!

Mvh. KværnMaster.

Steen Gruby wrote:
> On Fri, 21 May 2004 07:42:02 +0200, "Toko"
> <tokomail@NOpost.cybercity.dk> wrote:
>
> Hej.
>>
>> Tak for de forskellige svar !
>>
> Selv tak
>
>> men de går på MC der i pris ligger over 200k
>> eller også har den kun halvkåbe...
>>
> Du gør det heller ikke let at give et "rigtigt" svar.
> Cyklen skal helst være ny, koste næsten ingenting, have helkåbe og en
> opret kørestilling.
> Det ligger lidt i tiden, at en MC med helkåbe har en rimelig sporty
> kørestilling.
> Altså er en maskine med opret kørestilling og helkåbe rimelig sjælden
> på markedet efter den årgang du søger.
> Før kørestillingen blev helt ekstrem på sportsmaskinerne var det
> rimelig let at finde det du søger - F.eks. min Paso betegnedes engang
> som sportsmaskine, men er vel i dag hvad man vil kalde en sportsturer.
> Jeg sidder forresten helt kanon på den - Modsat har jeg "prøvesiddet"
> en Ducati 996 - Den tør jeg ikke engang køre på: Tanken trykker min
> "luksusbug" ind til rygraden og lungerne op i halsen så jeg bliver
> helt blå i hovedet.
>
> Jeg har kigget lidt i MC guiden, og udvalget er næsten som foreslået i
> tråden:
> Honda VFR750 / VFR800
> Honda STX Pan-European.
> Honda GoldWing
> Ducati ST2/ST4.
> Suzuki GSX600F / GSX750F
> BMW K1100RS
> BMW R1100 RT / R850 RT
> Triumph Trophy 1200.
> Resten har enten halvkåber (også den af mig foreslåede Multistrada)
> eller en sporty kørestilling.
>
> Så nu er dine muligheder:
> Hæv prisloftet, find en ældre MC og lær at skrue eller find en MC uden
> kåbe og eftermonter en selv.
> Det med prisloftet er en sag mellem dig og din pengepung på mere end
> een måde - Jo dyrere MC, des dyrere at forsikre.
> Det med en ældre MC er ikke nogen tosset ide hvis du kan affinde dig
> med at skrue til husbehov.
> En ældre MC er til at betale, og til de priser man kan finde dem er
> forsikringen til at overse hvis man da overhovedet vil have
> kaskoforsikring på cyklen.
> Hvis du ser på min Paso, så stod den mig i godt 60.000 på gaden.
> Den havde kørt 27.000 Km da jeg fik den og der står godt 51.000 på
> uret nu - fire år og 24.000 problemfrie Km senere.
> Forsikringen er uden kasko, idet det er for dyrt i forhold til hvad
> cyklen er værd - Så hellere lægge de penge hen i krukken til nyt
> legetøj
> Med hensyn til at eftermontere en fuldkåbe er det absolut en farbar
> vej
> Jeg har set adskillige GS500, CB500 ol. med eftermonteret helkåbe, og
> mange af dem ser da helt OK ud.
> Til mange af de MC.er der har halvkåbe findes en bundkåbe (såkaldt
> plov).
> F.eks. Kawazaki GPZ500 er et godt bud - Det er den af 500 modellerne
> med mest power, og den ser faktisk helt fin ud med bundkåbe.



Steen Gruby (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 21-05-04 09:41

On Fri, 21 May 2004 10:28:05 +0200, "KværnMaster"
<painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> wrote:


Hej.

>Hejsa, jeg har med interesse læst dit indlæg, og jeg mener ikke
>nødvendigvis, at cyklen behøver at være så ny for at opfylde din idé.
>
Jeg er helt enig i dine betragtninger, men eftersom spørgeren ønsker
en model 2001 ---->, så er udvalget begrænset og prisen derefter.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-05-04 10:59


Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en
news:7tara05f15js6h6sjgls5g6cgtmgou8pus@4ax.com...
>
> Jeg har kigget lidt i MC guiden, og udvalget er næsten som foreslået i
> tråden:
>..........
> Ducati ST2/ST4.

Steen! Jeg gentager lige så ikke at du kommer til at dumme dig i Duc.kredse
i en anden situation:
I Bologna har de også en ST3'er på programmet!

> Resten har enten halvkåber

Hvad angår den nederste del af såkaldte helkåber, så har der meget sjældent
været særligt meget (regn)dækning af ben og fødder bagved dér, så
halvkåbe-muligheden bærer i det væsentligste kun designet til forskel :-|

> Så nu er dine muligheder:
> Hæv prisloftet, find en ældre MC og lær at skrue eller find en MC uden
> kåbe og eftermonter en selv.

Og påtænkt eftermontering af en helkåbe vil gøre det samlede køretøj
væsentligt dyrere. Markedet for uoriginale touring-kåber er ikke længere så
stort som det var engang i 80'erne, men jeg vil tro at en sådan ikke kan
skaffes under 10.000,- :-/
Som ophug vil originale, såvel som uoriginale helkåber være nærmest umulige
at opstøve p.g.a. at det er de sager det går hårdest udover ved det mindste
styrt

> Til mange af de MC.er der har halvkåbe findes en bundkåbe (såkaldt
> plov).

Jup!

--
Armand.






rugholmhusFJERN@vip.~ (21-05-2004)
Kommentar
Fra : rugholmhusFJERN@vip.~


Dato : 21-05-04 23:20

Som en anden skrev så er NTV 'en et godt bud - alternativt kan der
købes flere 2 cylidre til under 100 k som kan eftermonteres med
fuldkåbe - Five Star - TCP - Pichler o.s.v. så du stadig sidder i læ..


hVh
Hans
NTV

Torben Scheel (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 21-05-04 09:57

"Toko" <tokomail@NOpost.cybercity.dk> wrote in message
news:c8j18u$21li$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Hvilken MC skal man vælge hvis man gerne vil have den flotte helkåbe men
> samtidig gerne vi ha' en (forholdsvis) opret side stilling.
>
> feks hvis bare Honda hornet kunne fås med helkåbe
>
> Har I nogle bud ??

Suzuki GSX1100 F.

Den er ikke så dyr brugt, og FREMRAGENDE til touring.

vh
Torben



Dennis Hellan Peders~ (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 21-05-04 11:19

Toko wrote:
> Hvilken MC skal man vælge hvis man gerne vil have den flotte helkåbe
> men samtidig gerne vi ha' en (forholdsvis) opret side stilling.
>
> feks hvis bare Honda hornet kunne fås med helkåbe
>
> Har I nogle bud ??

Ja da !

BMW R 1100 / 1150 RT
BMW K 1200 RS
Honda NT 650 V Deauville
Honda ST 1100 Pan European
Kawasaki GTR 1000
Kawasaki GPZ 1100
Suzuki GSX 1100 F
Yamaha XJ 600 S Diversion med ekstra underkåbe til ca. 3000.-
Yamaha XJ 900 S Diversion med ekstra underkåbe til ca. 3000.-


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste