Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af ekstern blitz
Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 20-05-04 19:39

Howdy,

Jeg skal (omsider) have mig en eksternt blitz til mit Canon EOS
30 og valget er faldet på Canon's EX420.

At dømme efter diverse anmeldelser, så lyder den til at være et
godt kompromis ml. størrelse, pris og effekt/muligheder - jeg har
ikke lyst til at spare et par hundrede på at købe non-Canon, som
så måske ikke virker perfekt med EOS'et - eller fremtidige
Canon-investeringer.

Er der kommentarer til min beslutning!? EX420 er jo en
halvgammel sag og hvis der f.eks. er en 430'er på vej, så kunne
det være interessant at høre om.

Blitzen vil primært blive brugt udendørs, som supplement til det
lys som allerede er der. Er en Omnibounce en god idé alligevel?
Den skulle spise en masse lys og jeg kan ikke helt finde ud af,
om jeg har behov for den eller ej.

Er der andet blitz-tilbehør, som jeg bør investere i ved samme
lejlighed? (NiMh AA-batterier haves allerede i rigmål)

Oh.. og hvis nogen har en 420'er i overskud, så kunne jeg sikkert
være interesseret (send mail).

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Jan F.

Dato : 20-05-04 21:31

"Stig H. Jacobsen" <usenet_dk2@nonogothix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke lyst til at spare et par hundrede på at købe non-Canon, som
> så måske ikke virker perfekt med EOS'et - eller fremtidige

Lyder ganske fornuftigt.., eneste minus ved 420EX er at den "kun" kan køre
fuldautomatisk, dvs ingen manuelle funktioner.

> Er der kommentarer til min beslutning!? EX420 er jo en
> halvgammel sag og hvis der f.eks. er en 430'er på vej, så kunne
> det være interessant at høre om.

Halvgammel sag ? Det er den nyeste Canon blitz.

> Er der andet blitz-tilbehør, som jeg bør investere i ved samme
> lejlighed? (NiMh AA-batterier haves allerede i rigmål)

En god investering er at spiral kabel (Off Camera Shoe Cord 2) eller den
trådløse transmitter (ST-E2), så er du godt kørende.

--

Jan F.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 21-05-04 14:49

On Thu, 20 May 2004 21:30:30 +0100, Jan F. wrote:

> Lyder ganske fornuftigt.., eneste minus ved 420EX er at den "kun" kan køre
> fuldautomatisk, dvs ingen manuelle funktioner.

Men den lystrer vel stadigvæk instruktioner fra kameraet? Flash
kompensation, etc.

> En god investering er at spiral kabel (Off Camera Shoe Cord 2) eller den
> trådløse transmitter (ST-E2), så er du godt kørende.

God idé, det havde jeg ikke lige tænkt på.

Fra : Jan F.

Dato : 21-05-04 18:58

> On Thu, 20 May 2004 21:30:30 +0100, Jan F. wrote:
>
> Men den lystrer vel stadigvæk instruktioner fra kameraet?
> Flash kompensation, etc.

Ja, hvis du har den funktion på kameraet og kun denne (ingen etc.)

--

Jan F.