Ferieregler
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 19:33

Hej,

jeg er ansat som elev i et 2-årigt forløb på en ansættelseskontrakt på
funktionærlignende vilkår.

Jeg blev ansat i efteråret 2002 og afslutter min elevtid i slutningen af
efteråret 2004.

Dog har jeg nu konkluderet, at jeg har valgt forkert og ønsker at starte på
en uddannelse i anden retning til sommer (skoleuddannelse med SU).

Jeg har dog den 1. maj fået en oversigt over de timer, som jeg har tilgode
mht. ferie og afspadsering. (vi får løbende en opdatering og pr. 1. maj kom
der 222 ferietimer ind på min "konto")

Afspadseringstimerne er selvfølgelig mine, men mit spørgsmål er, om jeg har
krav på løn i de 222 ferietimer uanset om jeg stopper eller ej.

Fra : Karl Viggo

Dato : 20-05-04 19:56

Naturligvis - de er jo optjent i den periode, hvor du har arbejdet.
Uanset du får ferie med løn eller feriepenge optjenes perioden i året forud
for ferieåret.

Viggo

---

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 21:24

> Naturligvis - de er jo optjent i den periode, hvor du har arbejdet.
> Uanset du får ferie med løn eller feriepenge optjenes perioden i året
forud
> for ferieåret.

Men da jeg startede i november 2002 kunne jeg både få juleferie og ferie i
foråret 2003... Det havde jeg ikke optjent. Heller ikke andre steder.

Men tak for svaret.

P.S. Det skal altså forstås sådan, at når jeg egentlig slutter før tiden, så
er jeg stadig ansat i 222 normale arbejdstimer med almindleig løn, dog uden
at "fysisk" være på arbejde (= Ferie)

Fra : Karl Viggo

Dato : 21-05-04 06:31

> P.S. Det skal altså forstås sådan, at når jeg egentlig slutter før tiden,

> er jeg stadig ansat i 222 normale arbejdstimer med almindleig løn, dog
uden
> at "fysisk" være på arbejde (= Ferie)

Ja du kan afvikle din ferie i arbejdsperioden eller du kan få dit
tilgodehavende udbetalt på feriepengekort, som du kan indløse (via din nye
arbejdgiver) når du holder ferien.

Viggo

---