Bittesmå blinklys
Fra : mynsterman@hotmail.c~

Dato : 20-05-04 16:45

Jeg så nogle meget små blinklys en dag. Selve blinklysglasset var vel
2 cm. Jeg synes disse ligner http://shor.ter.dk/76624800 men samtidig
ved jeg at de var mindre end kellermann micro
http://www.kellermann-online.com/

Nogen der ved hvad jeg har set, og hvor de kan skaffes?

Tony

Fra : Pierre Roland

Dato : 20-05-04 19:01

> Nogen der ved hvad jeg har set, og hvor de kan skaffes?
>
> Tony

www.mc-tech.dk har dem.

tlf: 47 52 89 66

Hilsen Pierre
Ombygget Drag star 650 : )

Fra : mynsterman@h0tmail.c~

Dato : 20-05-04 20:26

Hej Pierre

>www.mc-tech.dk har dem.

Tak for tippet. Hvilke tænker du på her? Er de på hjemmesiden?

Tony

Fra : Martin Poll

Dato : 20-05-04 21:13

mynsterman@h0tmail.com wrote:
> Hej Pierre

> Tak for tippet. Hvilke tænker du på her? Er de på hjemmesiden?
>
> Tony
Ja under :
Under customudstyr- universal- kellermann- blinklys micro

MVH
Matin Poll
www.martinpoll.dk

Fra : Tony G

Dato : 20-05-04 22:52

Til Pierre, Martin (og evt. andre)

De blinklys jeg efterlyser skal være _mindre_ end kellermann micro.
Glasset er 1,5 - 2 cm. Er der nogen der har set det et sted?

Tony

Fra : Armand

Dato : 20-05-04 23:27

Tony G <ledelsen@sol.dk> skrev i en
> Til Pierre, Martin (og evt. andre)
>
> De blinklys jeg efterlyser skal være _mindre_ end kellermann micro.
> Glasset er 1,5 - 2 cm. Er der nogen der har set det et sted?

Du mener altså ikke at der er rig mulighed for at blive overset i trafikken
i forvejen??

--
Armand.
(jyde der kender en KBH'sk tilflytter, som pludselig fandt det praktisk at

Fra : Freddy Lang

Dato : 21-05-04 00:05

Armand wrote:
> Tony G <ledelsen@sol.dk> skrev i en

> Du mener altså ikke at der er rig mulighed for at blive overset i
> trafikken i forvejen??

Nu ved jeg godt, at blinklys er én af dine kæpheste, men er størrelsen ikke
ligegyldig, hvis bare effekten er god nok?

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Armand

Dato : 21-05-04 11:05

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en

> Nu ved jeg godt, at blinklys er én af dine kæpheste, men er størrelsen
> ikke ligegyldig, hvis bare effekten er god nok?

Er den da det?
Mon der overhovedet er nogen E-godkendelse på disse porno-blink?
Og skulle du ikke lige prøve at vurdere dem når du møder dem i trafikken og
ikke når du ser dem på en poppet model til et træf/lign. Jeg er ikke
imponeret af dem jeg har mødt på min vej, og faktisk er det på grænsen til
irritation at køre kolonne-kørsel med en der har monteret sådanne, derved at
man oftest reagerer på signaler fra den der kører foran igen før man ser
blinkene fra porno-lygterne :-|

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 21-05-04 11:45

Armand wrote:
> Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en

> Er den da det?

Ja, det er jo så spørgsmålet... Jeg mener at de små Kellermann Micro 1000 er
rimeligt lysstærke, og er spændt på at se, om de nye Micro 1000 LED også er
effektive nok. Jeg kører selv med Motrax Micro Arrow (det skal åbenbart
hedde Micro alt sammen), og efter andres udsagn giver de et meget fornuftigt
blink, som sagtens kan ses. Omvendt vil jeg da medgive dig, at mange af de
eftermonterede blink man ser derude, virkelig ER noget halm, specielt dem
med de mørke glas. Jeg havde en kammerat, som havde malet hans med det der
pis-maling man kan købe til formålet, og de var da direkte livsfarlige.

> Mon der overhovedet er nogen E-godkendelse på disse porno-blink?

På Kellermanns blink er der vist en eller anden form for godkendelse (i
hvert fald iflg. deres eget udsagn). Om det er TÜV, ved jeg ikke, men det er
vel sandsynligt? Jeg ved godt, at man i Tyskland må ting, som man ikke må
herhjemme, men TÜV-Geprüft er vel sædvanligvis en lige så god blå-stempling
som en E-godkendelse? (dette er en generel betragtning, der er måske enkelte
afvigelser)

> Og skulle du ikke lige prøve at vurdere dem når du møder dem i
> trafikken og ikke når du ser dem på en poppet model til et træf/lign.

Det er skam også på landevejen, jeg har gjort mine egne erfaringer.

> [...]
> monteret sådanne, derved at man oftest reagerer på signaler fra den
> der kører foran igen før man ser blinkene fra porno-lygterne :-|

Jamen igen, jeg kan sagtens følge dig. Det _KAN_ virkelig være
tisse-irriterende at køre bag ved folk, hvis blink ikke fungerer
hensigtsmæssigt.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Tony G

Dato : 21-05-04 09:30

> Du mener altså ikke at der er rig mulighed for at blive overset i trafikken
> i forvejen??

Pisseirriterende udgydelse! Kan du ikke bare starte din egen tråd?

Tony

Fra : Per P.

Dato : 21-05-04 09:54

"Tony G" <ledelsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Pisseirriterende udgydelse! Kan du ikke bare starte din egen tråd?
>
> Tony

Må vi lige be´ om en anstændig tone her i gruppen! Tak

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat Ole Olsen: Jeg har aldrig kørt en maskine
hvor jeg ikke havde lyst til at skubbe fra med
foden for at komme hurtigere frem....

Fra : Armand

Dato : 21-05-04 11:05

Tony G <ledelsen@sol.dk> skrev i en

> Pisseirriterende udgydelse! Kan du ikke bare starte din egen tråd?

Ramte jeg en nerve dér??

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-05-04 08:01

Armand wrote:

> Ramte jeg en nerve dér??

Yup - det gjorde vist ondt. Men der er jo nogle, der får ondt når de får
noget at tænke over

--
En anden Tony

Fra : Tony G

Dato : 23-05-04 16:48

> Ramte jeg en nerve dér??

Ok, da. Så tager vi den lange udgave. Havde det hjulpet dig, Armand,
hvis jeg forarget havde spurgt om hvilket firma der mon producerer
disse forfærdelige og lidet synlige blinklys?
Jeg kan godt se at det var en fejl at spørge hvor de kan skaffes. For
deri kunne selvfølgelig ses at jeg kunne overveje at montere dem.
Måske endda på en motorcykel!
Jeg har en rimelig mængde erfaring med nyhedsgrupper, og det er min
opfattelse at en kommentar kan fordreje diskussionen. Derfor mente jeg
at det ville være på sin plads at du startede en tråd om
trafiksikkerhed hvis du så ønskede. Alternativt kunne du i det mindste
ændre emnet så folk med det samme kunne se at du ikke svarede på mit
spørgsmål.
Du kender så uendelig lidt til mig, og derfor synes jeg din kommentar
om min synlighed i trafikken var forfejlet. Jeg er klar over at du
ikke direkte nævner min synlighed, men dit svar havde ikke rigtigt
noget med mit spørgsmål at gøre.
Hvordan ved du hvordan jeg vil vurdere disse blinklys? Du må jo tænke
at jeg ville bestille og montere disse blinklys uden at tænke over om
de var gode nok.
Guderne må vide om jeg skal spørge om hvor man køber dæk med en anden
profil end den min cykel er født med, eller hvor man køber en større
motorcykel.
Hvis du ønsker at udtrykke bekymring for mit og andres helbred, ved at
ændre på sikkerhedsudstyret på cyklen, så sig det!
Jeg ønsker ikke at træde nogen over tæerne, og mit svar skulle
udtrykke min irritation. Jeg kender heller ikke dig, Armand, men ud
fra de indlæg jeg kan erindre mig fra din side, virker du vidende og
erfaren.

Jeg ved ikke helt præcis hvad du mener med om du ramte en nerve, men
mit svar blev skrevet hastigt, efter at jeg havde brugt en time på vej
på arbejde, inde i hjelmen, og spekuleret over hvad jeg skulle skrive.
Dennis fik jeg da trådt over tæerne ved at sige du var irriterende.
Det er ærgerligt, for jeg mener stadig det er et irriterende svar.

Gad vide om ovenstående hjælper nogen noget. Jeg håber ikke jeg kun
har skrevet det for min egen skyld.

Med venlig hilsen

Tony

Fra : NeoFazer

Dato : 23-05-04 17:27

> Gad vide om ovenstående hjælper nogen noget. Jeg håber ikke jeg kun
> har skrevet det for min egen skyld.

Pisgodt skrevet og du har ramt bulls-eye.
Jeg ved hvad du mener - Thumbs up for dit svar.

vh / NeoFazer

/Lars Martin - Yamaha FZ6S Fazer
http://www.dfmc.dk?id=524

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 20:01

Tony G skrev i meddelelsen ...

>Ok, da. Så tager vi den lange udgave.
<snip>
>Hvis du ønsker at udtrykke bekymring for mit og andres helbred, ved at
>ændre på sikkerhedsudstyret på cyklen, så sig det!

Hvilket vel var lige nøjagtigt hvad Armand gjorde.....

mvh
Orla

Fra : mynsterman@h0tmail.c~

Dato : 23-05-04 20:41

Orla skrev

>Hvilket vel var lige nøjagtigt hvad Armand gjorde.....
>
>mvh
>Orla

Det er muligvis meningen med nedenstående.

> Du mener altså ikke at der er rig mulighed for at blive overset i trafikken
> i forvejen??

Jeg har svært ved at se det som meget andet end skældud. Så _jeg_
synes ikke det er nøjagtigt formuleret.

mvh

Tony

Fra : Armand

Dato : 23-05-04 22:34

<mynsterman@h0tmail.com> skrev i en
> Orla skrev

> Det er muligvis meningen med nedenstående.

> Jeg har svært ved at se det som meget andet end skældud. Så _jeg_
> synes ikke det er nøjagtigt formuleret.

Skælde ud??
Blandt de par indlæg jeg har på samvittigheden, er det ikke umuligt at jeg
ligefrem har skældt ud ved lejlighed; men jeg er sikker på at jeg ikke har
gjort det som primært svar tidligt i en tråd!!
Hvis man føler sig udskældt p.g.a lidt modstand, kan det kun være ud fra
devisen om at tyv tror at hver mand stjæler - Altså at du har været vagtsom
overfor angreb, og derfor ikke kunne møde den mindste modstand uden at føle
dig angrebet :-|

Jeg kan ikke forstå at du skulle have den rutine fra newsgroups som du
erklærer, for man kan da ikke gebærde sig et sted som i nyhedsgrupperne hvis
man farer op og bjæffer af enhver der ikke lige har ens egen mening, og
endog ligefrem beder dem om at holde sig fra ens tråd!!

--
Armand.

Fra : Tony G

Dato : 24-05-04 10:36

Armand skrev

> Skælde ud??
<snip>
Hånden på hjertet: Var der ikke en løftet pegefinger?

> [...]
> overfor angreb, og derfor ikke kunne møde den mindste modstand uden at føle

Det er forkert. Jeg havde ingen fornemmelse om at du ville blande dig
i mit spørgsmål.

> [...]
> man farer op og bjæffer af enhver der ikke lige har ens egen mening, og
> endog ligefrem beder dem om at holde sig fra ens tråd!!

Jeg vil gerne hjælpe dig til at forstå min rutine. Hvordan gør jeg
bedst det?
Du siger at jeg 'bjæffer af' dig fordi du ikke har min mening. Hvad er
det jeg mener?

Tony

Fra : Armand

Dato : 24-05-04 16:29

Fra : Armand

Dato : 24-05-04 16:38

Tony G <ledelsen@sol.dk> skrev i en
> Armand skrev

> <snip>
> Hånden på hjertet: Var der ikke en løftet pegefinger?

Er en løftet pegefinger da at skælde ud?
Når jeg skrev på dén måde var det for at få dig og andre læsere der måtte
have rejst sig i stolen p.g.a. subj. til at tænke over om de små blinklygter
virker til noget, eller om de kun er porno :-|

Man kan godt stave sig tungt igennem tænkelige forhold der relaterer til
subj, men det er også muligt at formulere hele sin skepsis og advarsler
derudfra i en simpel sætning, og det er det trick jeg har brugt!

Jeg har på ingen måde faret op og irettesat dig fordi du tænder på
mikro-lygterne; men derimod antydet at de ikke har meget praktisk værdi i
trafikken. Derefter er det op til dig at tage dén side af sagen til dig
eller lade være, hvilket også gælder de personer der måtte have tændt på
emnet - Og helt ærligt, hvis der er noget galt i det, så kunne 3/4 af
gruppens tråde dels nedlægges, hvilket samtidig ville medføre at det ikke
ville være muligt at tildrage sig oplysninger om dette og hint omkring
motorcyklen ved at læse med i debatten på gruppen!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-05-04 22:33

> [...]
> trafiksikkerhed hvis du så ønskede. Alternativt kunne du i det mindste
> ændre emnet så folk med det samme kunne se at du ikke svarede på mit

Du er da bare gnaven over at føle dig irettesat :-|
Det er sgu' da hér hvor sagen kommer på bordet at jeg kan fange dé der
pludseligt og uden andre overvejelser kommer på nippet til at hoppe på samme
porno!
Akkurat som man kan følge at et spørgsmål til Wheelies hurtigt får nogle op
af stolen med akut opståede drømme om selv at kunne komme til at rykke som
Rossi på mållangsiden - Og mine bandbuller mod wheelie-drømme serverer jeg
altså også i hjertet af trådene :-|

> [...]
> Hvordan ved du hvordan jeg vil vurdere disse blinklys? Du må jo tænke
> at jeg ville bestille og montere disse blinklys uden at tænke over om

Hvornår skulle du ellers finde ud af det?
Man er da selv den eneste der ikke kan se hvor usynlige at de monterede
blinklys måtte være!

> Guderne må vide om jeg skal spørge om hvor man køber dæk med en anden
> profil end den min cykel er født med,

Der er mange her på gruppen der har stået på spring til at montere nogle
ubrugeligt brede dæksimensioner, og overfor dém har jeg da også
anskueliggjort problematikken omkring dét emne i samme tråd!

> eller hvor man køber en større motorcykel.

Eller køber tuningsstumper for 10-tusindevis af kroner :-/
Dém har jeg også tacklet i samme tråd!

> Hvis du ønsker at udtrykke bekymring for mit og andres helbred, ved at
> ændre på sikkerhedsudstyret på cyklen, så sig det!

Er det ikke dét jeg har gjort??

> ..........ud fra de indlæg jeg kan erindre mig fra din side, virker du
> vidende og erfaren.

Og det er netop de dårlige erfaringer som medtrafikant, som jeg faktisk har,
(bl.a. fra kolonne-kørsel!) der bringer mig til at påpege problemet!

> Jeg ved ikke helt præcis hvad du mener med om du ramte en nerve, men
> mit svar blev skrevet hastigt, efter at jeg havde brugt en time på vej
> på arbejde, inde i hjelmen, og spekuleret over hvad jeg skulle skrive.

Tjaeh :-/
Når kvindfolket i huset farer op med et: "jeg er aldeles ikke sur", så er
det som oftest fordi man kom til at minde hende om at hun egentlig var møg
gnaven, og det er mit indtryk at du for op på samme måde.

> Gad vide om ovenstående hjælper nogen noget. Jeg håber ikke jeg kun
> har skrevet det for min egen skyld.

Tjaeh:-/
Du har endnu ikke svaret mig på om du virkelig mener, at der ikke er
muligheder nok for at blive overset på motorcykel i trafikken??

--
Armand.

Fra : Tony G

Dato : 24-05-04 10:15

Armand skrev

> Du er da bare gnaven over at føle dig irettesat :-|

Det kan såmænd godt være du har ret. Hvorfor irettesætter du mig?

> Det er sgu' da hér hvor sagen kommer på bordet at jeg kan fange dé der
> pludseligt og uden andre overvejelser kommer på nippet til at hoppe på samme
> porno!

Hmm. Er nyhedsgrupperne dine, mine eller vores?

> Og mine bandbuller mod wheelie-drømme serverer jeg
> altså også i hjertet af trådene :-|

Er det et spørgsmål om at have mest ret?

> Hvornår skulle du ellers finde ud af det?
> Man er da selv den eneste der ikke kan se hvor usynlige at de monterede
> blinklys måtte være!

Nu kan du tro det eller lade være, men jeg konsulterer faktisk andre
kilder end nyhedsgruppen. Og hvis du husker tilbage, så spurgte jeg
ikke dig om hvilken motorcykel jeg skulle købe.

> Der er mange her på gruppen der har stået på spring til at montere nogle
> ubrugeligt brede dæksimensioner, og overfor dém har jeg da også
> anskueliggjort problematikken omkring dét emne i samme tråd!

Og fordi du er konsekvent, så har du mere ret end mig?

> Er det ikke dét jeg har gjort??
<snip>

Du svarede
"Du mener altså ikke at der er rig mulighed for at blive overset i
trafikken
i forvejen??"

Hvis det er den måde du udtrykker bekymring (og derved omsorg tænker
jeg?!) på, så virker det i hvert fald ikke for mig.

> [...]
> det som oftest fordi man kom til at minde hende om at hun egentlig var møg
> gnaven, og det er mit indtryk at du for op på samme måde.

Og jeg går ud fra at du diskuterer med hende som du gør med mig?

'Skat, jeg har tænkt på at købe en motorcykel.'
'Du mener altså ikke at der er rig mulighed for at blive slået ihjel i
trafikken i forvejen??'

> Du har endnu ikke svaret mig på om du virkelig mener, at der ikke er
> muligheder nok for at blive overset på motorcykel i trafikken??

Nogle spørgsmål er ikke rigtigt spørgsmål, men tjener et andet formål
end at skaffe oplysninger. Dit spørgsmål kunne tolkes i retning af at
du gerne vil udstille mig. 'Er du holdt op med at slå din kone?'

Om der er muligheder for at blive overset i trafikken? Jo, det er der.
Om disse muligheder bliver større ved at montere små blinklys? Det kan
jeg ikke fortælle dig, for jeg har ikke set lysene i funktion.
Er det et ok svar? Vil du så også svare på mit spørgsmål, eller skrev
du kun for at blande dig?

Tony

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 17:22

Tony G skrev i meddelelsen ...

<mega snip>

Damn, troll alert! Jes ? Gør din pligt !

mvh
Orla

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-05-04 22:21

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> writes:

> Tony G skrev i meddelelsen ...
>
> <mega snip>
>
> Damn, troll alert! Jes ? Gør din pligt !

Hehe, arhh Tony er vist ved at være dampet af... og sikke en damp
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-05-04 14:14

mynsterman@hotmail.com wrote:
> [...]
> ved jeg at de var mindre end kellermann micro
> http://www.kellermann-online.com/
>
> Nogen der ved hvad jeg har set, og hvor de kan skaffes?

Hej.

Jep's jeg ved det godt, men da blinklys også er en af _mine_ kæpheste vil
jeg ikke sige det

Havde egentligt ikke tænkt mig at blande mig, men da jeg så dit svar til
Armand, kunne jeg sq ikke lade være, det er _ikke_ liiiiiiiiige den tone der
er brug for herinde ! :-/

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Freddy Lang

Dato : 21-05-04 15:07

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> [...]
>
> Havde egentligt ikke tænkt mig at blande mig, men da jeg så dit svar
> til Armand, kunne jeg sq ikke lade være, det er _ikke_ liiiiiiiiige

Sure skid... (please, se nu smiley'en, hehe)

Jamen, mig kan du da godt fortælle det til, ikke?

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Carl Dragert

Dato : 21-05-04 19:28

Freddy Lang wrote:

> Sure skid... (please, se nu smiley'en, hehe)
>
> Jamen, mig kan du da godt fortælle det til, ikke?

Smileys er en herlig ting, man kan skrive hvad man når blot man afslutter
med en smiley, for så kan man ikke blive beskyldt for at forulempe andre -
man mente jo ikke noget med det

Jeg kommer til at tænke på sjanten som altid sagde, "smil til fjenden når du
drejer kniven rundt, så han kan se at du ikke mener det personligt".

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Freddy Lang

Dato : 23-05-04 17:30

Carl Dragert wrote:

> [...]
>
> Jeg kommer til at tænke på sjanten som altid sagde, "smil til fjenden
> når du drejer kniven rundt, så han kan se at du ikke mener det

Det med smileys _ER_ en go' ting. Specielt, fordi ingen andre kan se hvilket
humør man er i. mens man eks. sidder og svarer på et indlæg. Man kan
sagtens, i kådhed eller opløftet sidsstemning, komme til at svare på et
indlæg på en måde, som modtagerne opfatter helt forkert, netop fordi de ikke
kan se, at man har svaret godmodigt eller i spøg.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Carl Dragert

Dato : 23-05-04 19:35

Freddy Lang wrote:
> [...]
> svare på et indlæg på en måde, som modtagerne opfatter helt forkert,
> netop fordi de ikke kan se, at man har svaret godmodigt eller i spøg.

Dit svar på mit indlæg viser jo at selv om jeg satte en smiley efter første
afsnit for at vise at jeg skrev det med et smil, så blev det muligvis
alligevel opfattet anderledes

Så disse symboler har ofte kun den virkning som modtageren lægger i dem, på
lige fod med resten af teksten. En gang sagde jeg til en professor at han
havde misforstået min rapport, hvorefter han svarede at det var min opgave
at skrive med tanke på modtagerens opfattelse af teksten, og ikke
modtagerens ansvar at fortolke min mening med teksten. - Det har jeg sgu
aldrig kunne leve op til

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : Freddy Lang

Dato : 24-05-04 00:06

Carl Dragert wrote:

> Dit svar på mit indlæg viser jo at selv om jeg satte en smiley efter
> første afsnit for at vise at jeg skrev det med et smil, så blev det
> muligvis alligevel opfattet anderledes

Jo, faktisk. Ville blot pointere, at jeg var enig.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1