Kærlighedsloven
Fra : Kall, Mogens

Dato : 20-05-04 15:44

DADDY-Break:
(2004-05-20, CET16:02):
- "Det skal du (copy www.ucb.dk andagt)."

=== citat start ===

Torsdag den 20. Maj 2004

DU KAN IKKE GIVE, HVAD DU IKKE HAR

"Frygt findes ikke i kærligheden, men den fuldendte kærlighed
fordriver frygten" 1.Johs. 4:18

Gud elsker dig betingelsesløst - til enhver tid! Men du må tro på det og
modtage hans kærlighed. Først når du gør det, kan du begynde at give
kærlighed tilbage til Gud - og derefter give den til andre. Men du kan ikke
give til andre, hvad du ikke selv har!

Lyt: "Guds kærlighed er udgydt i vore hjerter ved Helligånden, som er givet
os" (Rom 5:5). Når du giver dit liv til Kristus, bosætter Guds ånd sig i
dit hjerte og bringer kærligheden med! Spørgsmålet er så, hvad du gør med
den kærlighed? Afviser du den, fordi du tror, du ikke er god nok til at
blive elsket? Har du tænkt på, at det er nødvendigt for dig at have
"fællesskab" med dig selv; at før du lærer at elske dig selv, vil du aldrig
være i stand til at elske Gud eller nogen anden?

Johannes siger: "Frygt findes ikke i kærligheden, men den fuldendte
kærlighed fordriver frygten" (1.Johs. 4:18). Jeg forsøgte i mange år at
være i den fuldendte kærlighed, og jeg mislykkedes daglig. Jeg troede, at
den fuldendte kærlighed betød, at jeg skulle elske andre på den perfekte
måde. Da viste Gud mig at den eneste fuldendte kærlighed der findes, er
hans kærlighed til mig - han er den eneste, der kan elske fuldendt! Først
da det stod klart, begyndte jeg at bekende: "Jeg kan elske, hvad Gud elsker.
Jeg elsker ikke alt, hvad jeg gør, men jeg elsker mig selv, som jeg er,
fordi Gud elsker mig, som jeg er. Jeg ved, at jeg har brug for at ændre
mig, og jeg vil ændre mig. Faktisk, så tror jeg, at Gud ændrer mig daglig.
Men i mellemtiden vil jeg ikke afvise, hvad Gud accepterer. Jeg vil
acceptere mig selv, som jeg er lige nu, og vide, at sådan vil jeg ikke altid
være."

Bekend dette over dit liv i dag!

=== citat slut ====

Tillad Gud at ...

DADDY-Break:
16:10
- "... berus [jer] ... Jeg har jer inderlig kær, allesammen."

Tillad Gud at at udgyde Hans *kærlighed* i dit hjerte

(SAT7 - Arabic Website)
http://www.sat7.com/main_page.htm

Giv Ham plads - i dag

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk