USA - indrejse
Fra : Søren

Dato : 20-05-04 13:28

Hej gruppe

Jeg har hørt noget om at ved indrejse er der lang ventetid ved kontrollen
for at komme ind i landet. Er dette rigtigt?

MVH
Søren.

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 20-05-04 15:26

> [...]
>
> Jeg har hørt noget om at ved indrejse er der lang ventetid ved kontrollen
> for at komme ind i landet. Er dette rigtigt?

Kan meget let være tilfældet.

Da jeg var i NY i marts tog immigration control næsten en time. Lyspunktet
var dog, at der bagefter ikke var ventetid for at få min bagage

Henrik

Fra : ReC

Dato : 20-05-04 16:08

"Henrik Bøggild" <slettes-hboggild@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Kan meget let være tilfældet.
>
> Da jeg var i NY i marts tog immigration control næsten en time. Lyspunktet
> var dog, at der bagefter ikke var ventetid for at få min bagage
>
> Henrik

Yep... var ude for det samme sidste år i JFK. lufthavnen.... tror faktisk
det var tættere på 1½ time, men som sagt om man venter ved
immigrationsdisken eller ved bagage båndet kan jo være det samme.

Fra : Max Jensen

Dato : 20-05-04 16:07

Vi var i New York for 3 uger siden (Newark). Ventetiden var ikke over 15
minutter.

Mvh

Max Jensen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-05-04 16:51

On Thu, 20 May 2004 14:28:09 +0200, "Søren" <sofuss@hotmail.com>
wrote:

>Hej gruppe
>
>Jeg har hørt noget om at ved indrejse er der lang ventetid ved kontrollen
>for at komme ind i landet. Er dette rigtigt?

Afhænger af, hvor du rejser ind, og hvornår. Jeg har prøvet at ankomme
i San Francisco, hvor der ikke var nogen større kø, og jeg har prøvet
at ankomme i Los Angeles, hvor jeg ventede i næsten 2 timer (og jeg
kan endda bruge US Citizen køen!). Det var med nød og næppe, at jeg
nåede flyveren til San Francisco.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-05-04 18:49

Søren wrote:

> Jeg har hørt noget om at ved indrejse er der lang ventetid ved kontrollen
> for at komme ind i landet. Er dette rigtigt?

Det er vist tilfældigt. Som du kan læse af forudgående indlæg.

Jeg var i Chacago for 11 mdr. siden. Det tog vel 10 minutter at kommme
gennem.

Det afhænger sikket mest af hvor mange fly der er ankommet samtidig.

Men husk at have rene sokker på når du rejser hjem igen.!
Vi skulle have skoene gennem "røntgenudstyret" da vi rejste.

Og gennem en grundig kontrol af hver enkelt person.

- At det så ikke har nogen betydning for virkelige terrorister er en
anden sag.
(Efter min mening er kontrollen til for at få de rejsende til at føle
sig sikre. De der _vil_ forbi kontrollen kommer det helt sikkert.)

Mvh. Jørgen

Fra : outzen

Dato : 21-05-04 16:06

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Jeg har hørt noget om at ved indrejse er der lang ventetid ved kontrollen
> for at komme ind i landet. Er dette rigtigt?

Det kan være lige så svært at komme ud af landet. I sidste uge tog det ca
1.5 time at blive sikerhedkontroleret i Newark hvor det på samme dag tog 10
minutter i Atlanta. Der var faktisk flere mennesker i >Atlanta men her var
der flere rækker til check I newark var der kun 2. I washinton tog det ca.
30 minutter ved indrejsen (ham indrejsebetjenten stillede nogle underlige
spørgsmål, inden han stemplede passet.)
og da vi skulle videre til Atlanta tog det ca. 2 minutter. Men da vi kom
hjem til Kastrup, her skal man åbenbart sikkerhedtjekkes igen. ( Det kunne
jo være man lige var blevet til en terrorrist på vejen hjem i flyet) Det tog
ca. 1time til sikkerhedstjek og ca 15 min til
paskontrollen. Så det er umuligt at sige hvor lang tid det taget.
jesper

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-05-04 19:12

outzen wrote:

Klip

I washinton tog det ca. 30 minutter ved indrejsen (ham
indrejsebetjenten stillede nogle underlige
> spørgsmål, inden han stemplede passet.)

Det har jeg også oplevet. I Chicago, ved indrejsen.

Jeg fortalte - da han spurgte hvad jeg skulle lave i USA - at jeg
arbejder i elektronikbranchen.

Jeg blev så spurgt om jeg evt. kunne hjælpe ham med at installere en
radio i hans bil.

Ja.!

Vi havde en kort snak om det, men blev vist enige om at det kunne jeg ikke.

Jeg mener ikke at det er normalt amerikansk "small talk".

Jeg formoder at en psykolog har fortalt ham at han udfra min reaktion
kan finde terrorister.

Hvis nogen kan henvise til links med hvorfor han spurgte til det, er de
meget velkomne.

Mvh. Jørgen

Fra : Michael Lund

Dato : 21-05-04 23:34

"Søren" <sofuss@hotmail.com> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Jeg har hørt noget om at ved indrejse er der lang ventetid ved kontrollen
> for at komme ind i landet. Er dette rigtigt?

Tog os under 10 minutter at komme igennem i Miami i februar...

Michael

Fra : Søren

Dato : 25-05-04 18:16

> Tog os under 10 minutter at komme igennem i Miami i februar...
>
> Michael

OK, tak for svarene.

Søren.