Vilanovapark ved Barcelona
Fra : Jespersen

Dato : 20-05-04 13:31

Hej,

er der nogen der kender campingpladsen Vilanovapark lige syd for Barcelona?
Kan den anbefales til familie med små børn?
Er stranden børnevenlig?

Eller kan andre pladser i samme område anbefales?

Cecilie

Fra : Robert

Dato : 20-05-04 18:52

"Jespersen" <famjespersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> er der nogen der kender campingpladsen Vilanovapark lige syd for
Barcelona?
> Kan den anbefales til familie med små børn?
> Er stranden børnevenlig?

Vi besøgte Villanovapark i november sidste år. Det var kun 2 overnatninger,
da vores datter gerne ville se Zoo i Barcalona, inden vi drog videre mod
Alicante-området. Vi nåede derfor ikke at se/benytte pladsens faciliteter
ret meget.

På det korte ophold fik indtryk af en dejlig plads, hvor toilet- og
badefacilliterne var gode og ikke mindst rene. De øvrige faciliteter så også
fine ud. Pladsen ligger nogle km fra stranden og den nærliggende by, men der
en stor swimmingpool og børnepool på pladsen.

Pladsen har også masser af træer, der om sommeren kan give skygge for solen.

Pladsen ligger ca. 40-50 km syd for Barcelona, men det er nemt at komme
dertil med off. transport. Man tager blot bussen fra campingpladsen og ned
til stationen i den nærliggende by, hvorfra der går tog direkte til
Barcalona City.

Robert

Fra : Harry

Dato : 20-05-04 20:04

> er der nogen der kender campingpladsen Vilanovapark lige syd for Barcelona?
> Kan den anbefales til familie med små børn?
> Er stranden børnevenlig?

1.) Ja, det gør jeg. Har været der 2 gange.
2.) Absolut - pladsen har nok en af Europas største svømmepøler og
også børnepøl.
3.) Det er den for så vidt, hvis man vil til stranden. Vilanova Park
Camping ligger ikke direkte ved stranden, der er nemlig alt for varmt
om sommeren. I stedet for ligger pladsen lidt op i højderne, men der
går bus ca. hver halve time.
Se evt. mere her:

http://www.hanses-campingsider.dk/campingpladser/spanske.htm

og her:
http://www.campingbladet.dk/default.asp?publicationGuid=116

andre infos om Spanien:
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/spanienland.htm

> Eller kan andre pladser i samme område anbefales?

Der er pladser i Sitges og El Vendrel. Men ingen kommer
tilnærmelsesvis op på Vilanovas standard.

Du kan få rabat/prisliste ved reservering af plads hos:
kamma.vang@telefonica.net . Kamma er pladsens danske guide og rabat
fås kun ved booking gennem hende. Du kan maile på dansk. I øvrigt
holder Kamma 2 ugentlige sessioner for danske gæster på pladsen.

Pladsen er nem at finde - Kamma anviser nærmere.

Fra : B.Munch

Dato : 21-05-04 08:37

Hij Jespersen,
En rigtig god plads er, Park Playa Bara. nord for taragona der er alt hvad
man kan ønske sig både for børn og voksne,
masser af underholding for børn om eftermiddagen og tidlig aften, og senere
for voksne, stranden er børne venlig og likker lige udenfor pladsen.
god ferie.
mvh b.Munch