akkordbrev 2
Fra : Champignon

Dato : 20-05-04 11:42

Starter lige ny tråd ...

hvad med noget a la nedenstående - er det helt hen i vejret ?

Undertegnede retter hermed henvendelse til dem på vegne af XXXX for at indgå
en frivillig stille akkord, idet XXXX nu har fået muligheden via
lånoptagelse hos 3 part.

Det skal understreges at nærværende akkord skal ses i lyset af, at der skal
ligges et akkord ”puslespil” der involverer flere kreditorer.

Udfra denne betragtning er XXXX kun i stand til at tilbyde dem 25 % af
nuværende skyldige beløb jf. opgørelse af d. DDMMYY der pålyder kr. YYYY,

25 % heraf er således YYYY kr. som indbetales straks efter undertegnede har
modtaget deres accept.

Jeg skal i den forbindelse bl.a. henlede Deres opmærksomhed på vilkårene ved
en gældsanering samt betalingsstandsning for firmaer, hvor enkelte
kreditorer via lovgivningen tvinges til at acceptere 25 % betaling af
gælden.

Skulle de acceptere nærværende medfører dette, at De ikke har yderligere
krav overfor XXXX, samt en øjeblikkelig orientering til RKI, således at XXXX
slettes fra RKI's register.

Skulle de mod forventning ikke acceptere nærværende forslag vil gælden
forsat ikke blive afviklet af XXXX og der vil gå yderligere år før XXXX har
mulighed for dette.

på XXXX vegne

Fra : alexbo

Dato : 20-05-04 12:35

"Champignon" skrev

> hvad med noget a la nedenstående - er det helt hen i vejret ?

Hvis jeg fik et sådant brev, ville jeg sige at han kunne rende mig et vist
sted.

De underforståede trusler om reglerne for tvangsakkord, og de mange år der
vil gå hvis man ikke vil gå frivilligt med, ville få mig til at sende mit
tilgodehavende til inkasso og gerne konkursbegæring.

Henvendelsen karakter afhænger meget af det forløb der er gået forud.
Hvilke kreditorer der er tale om, og hvordan man ellers har behandlet dem.
Hvis man gennem et længere forløb, har fyldt dem med løgn og tomme løfter,
så hjælper intet brev.
Og det har jeg intet kendskab til og vil derfor ikke forsøge med et forslag.

mvh
Alex Christensen

Fra : Champignon

Dato : 20-05-04 12:48

> [...]
vil gå hvis man ikke vil gå frivilligt med, ville få mig til at sende mit
tilgodehavende til inkasso og gerne konkursbegæring.<

og det ville du få ingenting udaf - for det er der de jo står nu ...

> Hvis man gennem et længere forløb, har fyldt dem med løgn og tomme løfter,
så hjælper intet brev.<

hvad får dig til at tro det ?

Fra : alexbo

Dato : 20-05-04 14:47

"Champignon" skrev

> og det ville du få ingenting udaf - for det er der de jo står nu ...
Og så bliver de jo ikke ringere stillet af det.

Problemet med at gå med til en akkord, kan være forholdet til andre kunder,
som er konkurrenter til ham der ønsker akkord.
De kan med god grund spørge, hvorfor hjalp du XXX?, han har gjort det svært
for mig med sine underpriser, og nu hvor han er ved at lukke, forærer du ham
en bunke penge.

> hvad får dig til at tro det ?
Egentlig troede jeg det heller ikke, jeg skrev at det var en mulighed, men
nu tror jeg det.
Det er temmelig tydeligt for mig at du kun kan se tingene fra xxx`s side,
uden nogen fornemmelse af hvordan det ser ud fra den anden side.

mvh
Alex Christensen

Fra : Champignon

Dato : 20-05-04 16:16

> [...]
for mig med sine underpriser, og nu hvor han er ved at lukke, forærer du ham

Nu er det en privat person imod relativt store finansselskaber,
finansieringsselskaberne har forlængst trukket tingene fra som tab.. - så ja
jeg ser det kun fra XXX side, hvilket i øvrigt er den opgave jeg har påtaget
mig.

Gælden som XXX har er over 6 år gammel - dvs. samtlige hovedstole er med
renters renter, i sin tid adviserede XXX samtlige kreditorer om sin
situation herunder også de årsager der har været til den manglende
betalingsevne.

XXX har nu fået en mulighed for at få gælden af vejen - såfremt samtlige
kreditorer kan/vil acceptere en akkord - det er iøvrigt et stort puslespil.
Alternativet til akkorden er at han søger offentlig gældsanering.

I øvrigt efterspørges noget juridisk bistand til formuleringen af brev - i
stedet kommer der moralske opstød fra dig - er det sådan du mener tingene
skal foregå her i gruppen ?

Fra : alexbo

Dato : 20-05-04 17:17

"Champignon" skrev

> Nu er det en privat person imod relativt store finansselskaber,
Godt, man behøver ikke forklare finansselskaber tvangsakkordreglerne.
Man behøver heller ikke fortælle dem, at man ikke vil betale noget hvis de
er genstridige.

>- så ja jeg ser det kun fra XXX side,
Det er en fejl, du skal se på hvad du kan skrive der får finansselskaberne
til at acceptere.

> Gælden som XXX har er over 6 år gammel - dvs. samtlige hovedstole er med
renters renter,
En hovedstol er ikke med renters rente, en hovedstol er den originale gæld.

> XXX har nu fået en mulighed for at få gælden af vejen - såfremt samtlige
> kreditorer kan/vil acceptere en akkord -
Det lyder fornuftigt, så skriv det.

> I øvrigt efterspørges noget juridisk bistand til formuleringen af brev
Rent juridisk, så behøver du ikke at skrive noget om RKI, hvis gælden bliver
afviklet med en akkord, så falder RKI reg. væk.

>- i stedet kommer der moralske opstød fra dig -
Du spørger om dit oplæg er helt hen i vejret, det svarede jeg på.
Derudover skrev jeg at når jeg ikke kender omstændighederne, så kan jeg ikke
give et fornuftigt oplæg.

Der er stor forskel på om man søger en akkord med en vareleverandør til sin
forretning, eller som her med nogle finansselskaber.

Skriv til selskaberne at XXX kan betale 25%, hvis alle accepterer.
Vedlæg en opgørelse over alle kreditorer med beløb, opgjort i hovedstol og
renter, sidste årsopgørelse, samt et budget der viser XXX `s manglende
muligheder for at betale af på gælden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Champignon

Dato : 20-05-04 17:32

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Vedlæg en opgørelse over alle kreditorer med beløb, opgjort i hovedstol og
renter, sidste årsopgørelse, samt et budget der viser XXX `s manglende

Ok...meget bedre..takker.. ;0)