Re: 6,5x55
Fra : "STKN (Stig Ravnkild~

Dato : 02-05-01 06:58

Hej Mogens

Jeg manglede selv ladedata til Oryx-kuglen for et par år siden, så jeg skrev
til Norma's support.

Deres svar var at alle tilgængelige data for 156 gr. Vulcan-kuglen også kan
bruges for 156 gr. Oryx. Selv patronlængden skulle passe.
Jeg lader selv Oryx-kuglen med 44,9 grains MRP-krudt, men dette er endnu kun
på det eksperimentelle stade, da jeg arbejder langsomt mod maxladning. Det
ser dog umiddelbart ud til at det er i dette niveau jeg skal finde den
bedste ladning til MIN riffel.

Jeg vil anbefale at du starter lidt lavt og arbejder ladningen derfra indtil
du får det optimale træfbillede.

mvh Stig