Louis.de
Fra : Msp

Dato : 19-05-04 23:16

Hej.
Jeg er havnet i et dilemma. Jeg har købt et samtaleanlæg hos Louis og det
ene headset har en defekt microfon. Da jeg ikke kan to ord på tysk og derfor
har problemer med at læse deres medsendte papirer, er der så nogen her inde
der vil hjælpe mig og fortælle fremgangsmåden for reklamationsvarer til
Louis. Gerne så det ikke kan misforstås.
På forhånd tak.

Mogens
Honda GL500i Silverwing

Fra : Kim A. C.

Dato : 20-05-04 06:32

>fortælle fremgangsmåden for reklamationsvarer til
>Louis. Gerne så det ikke kan misforstås.
>På forhånd tak.

>Mogens
>Honda GL500i Silverwing.

Jeg fik sendt denne forklaring her i gruppen, da jeg var i samme situation
som dig, og det lykkedes uden problemer, ca 2 uger efter havde de
tilbageført pengene på min konto for den defekte vare, plus de betalte mig
også min udgift på retur portoen

Udfyld retur seddelen. Tager meget kort tid hvis man kan bare lidt tysk. Det
er bare at krydse af, skrive et nummer og skrive et bestell nr. Så sende
tingen retur

Artikel nr: Den ca 10 ciffrede kode
Grösse = størrelse (i tøj)
Menge = antal
Preis = pris
Bezeichnung = beskrivelse F.eks 10W50 Delo olie

Sidste felt yderst til højre er grunden til du sender retur. Vælg nr 1 til
10.
1: Vare defekt
2: Reparer artikel
3: Har bestilet et større udvalg (og kun valgt en ting)
4: Passer ikke, for stor
5: Passer ikke, for lille
6: forket pasform
7: ikke i overensstemmelse med katalog
8: modtaget doppelt
9: kom for sent

Konto nummer kender de

--
MVH: Kim Caspersen
XJ 600n

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=554

Fra : Msp

Dato : 21-05-04 00:23

> [...]
Det
> er bare at krydse af, skrive et nummer og skrive et bestell nr. Så sende

Det er jo forståligt dansk
Men jeg ønsker at varen skal ombyttes til en ikke defekt vare, er det så
stadig det samme??

Mogens
(Som takker for al den hjælp jeg får her inde)

Fra : Kim A. C.

Dato : 21-05-04 07:38

>Men jeg ønsker at varen skal ombyttes til en ikke defekt >vare, er det så
>stadig det samme??

>Mogens

jeg sendte mine synkrontester retur, hvor jeg havde skrevet 1 for defekt
vare. og der fik jeg mine penge retur og måtte bestille igen, hvad de ville
have gjort hvis jeg havde skrevet 2 for at reparer varen ved jeg ikke, om de
så havde sendt mig et nyt sæt med det samme.Men jeg tror de sender dine
penge retur men er ikke sikker.Men der må være nogen herinde der ved det.
Jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvad de normalt gør, jeg kunne
komme ud for det samme på et tidspunkt.Kan du ikke skrive til dem på
engelsk?.
Jeg kan næsten ikke engelsk og endnu mindre tysk så jeg kan ikke hjælpe dig

Fra : Henry

Dato : 20-05-04 06:58

"Msp" <div@s-pedersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der vil hjælpe mig og fortælle fremgangsmåden for reklamationsvarer til
> Louis. Gerne så det ikke kan misforstås.

Du kan jo foreksempel gå ind på http://systransoft.com/ så kan du få oversat
til Engelsk
Har du en skanner og et OCR (tekstgenkendelse program) selvfølgelig nemmest
hvis er meget du skal have oversat.

Den kan også oversætte hele websider til Engelsk, det er dog kun ren tekst
den oversætter. ikke hvis det er tekst i en *.gif eller *.jpeg billede

Ellers har jeg fundet følgende via google fra tråden

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=bovpb.5615%24VR5.2672%40news.get2net.dk&rnum=4&prev=/groups%3Fq%3Ddefekt%2Blouis.de%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3Dbovpb.5615%2524VR5.2672%2540news.get2net.dk%26rnum%3D4

klip

Udfyld retur seddeln. Tager meget kort tid hvas man kan bare lidt tysk. Det
er bare at krydse af, skrive et nummer og skrive et bestell nr. Så sendte
[...]

Håber du kan bruge det til noget

Ellers skriv på engelsk til dem med dit tlf. nummer så bliver du ringet op
af en der taler engelsk,

Mvh Henry

Som syntes det var meget nemmerer hvis alle tyske sider var oversat til
engelsk

Fra : Kim A. C.

Dato : 20-05-04 08:43

>Mvh Henry

>Som syntes det var meget nemmerer hvis alle tyske sider var oversat til
>engelsk

Eller endnu bedre. hvis alle sider var oversat til dansk

Fra : Henry

Dato : 20-05-04 12:01

"Kim A. C." <sibm@SLETofir.dk> skrev i en meddelelse

> Eller endnu bedre. hvis alle sider var oversat til dansk

> [...]

Det var da selvfølgelig endnu bedre, men den burde da som et minimum være på
engelsk.
Og også underligt den ikke er når de nu sælger via internet til flere lande.

Mvh
Henry

XJ 600 om lidt