?: sidevogn
Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 19-05-04 22:33

Jeg har en Yamaha Seca 400 XS fra 86.

Kan der sættes sidevogn på sådan en?

Hvis ikke
Hvilke MC i billig klasse kan der sættes sidevogn på
fx Honda 400 F?

Hilsen Michael

Fra : "> Allan

Dato : 20-05-04 05:49

> Hvilke MC i billig klasse kan der sættes sidevogn på
> fx Honda 400 F?

På en Honda CX500 kan man ihvertfald.
Om den så er billig nok, det ved jeg ikke.
De ligger i 25 - 40.000 kr. alt efter stand.

Ellers så kan en Suzuki GN 250'er monteres med en velorex 562. Det har jeg
da set før. Om de 18 hk. den har så er nok - er jo op til ejeren.

Ellers så spørg hos www.sidepower.dk

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 07:46

"> Allan <" <ikke@nogetdukanbrugetil.noget> skrev i en meddelelse
> [...]
GS500

Brian

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-05-04 08:10

> Hvilke MC i billig klasse kan der sættes sidevogn på
> fx Honda 400 F?

MZ 251 og Jawa 350

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-05-04 10:01

"Michael Svarre Hansen" <ingen-spam-micmac01@mail.dk> wrote in message
> Jeg har en Yamaha Seca 400 XS fra 86.
>
> Kan der sættes sidevogn på sådan en?
>
> Hvis ikke
> Hvilke MC i billig klasse kan der sættes sidevogn på
> fx Honda 400 F?

Jeg har set et billede af CB400F med vogn (kan ikke huske hvor). Men hvorfor
køber du ikke bare en Skoda Cabrio? Den er luftkølet, kan køres med hjelm,
og har bedre køreegenskaber *1

*1 jeg er dog ikke sikker på at du kan få højre hjulsæt i luften ligeså
nemt.

vh
Torben

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 23-05-04 09:06

Hmm - Min forespørgsel er skam meget seriøs. ;-O

Jeg har en fysisk handicappet søn, som jeg( og han) gerne have med ud at
køre. Desværre gror pengene ikke ind i himlen - så jeg er nødt til at kigge
i den billige ende. - desværre.

Det ville være nok billigere, hvis der kunne sættes sidevogn på min Yamaha.
Den er også nyrenoveret.

Hilsen Michael

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-05-04 09:35

> [...]
> at kigge i den billige ende. - desværre.
>
> Det ville være nok billigere, hvis der kunne sættes sidevogn på min

Hej Michael

En MZ er en af de cykler der er lettest at sætte en sidevogn på. Jeg har en
billig 251 til salg. Du kan være heldig den ender med ikke at være specielt
meget dyrere med sidevogn end havd du kan få for din CB 400 F.

Fra : Moller

Dato : 23-05-04 20:02

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> En MZ er en af de cykler der er lettest at sætte en sidevogn på. Jeg har en
> billig 251 til salg. Du kan være heldig den ender med ikke at være specielt
> meget dyrere med sidevogn end havd du kan få for din CB 400 F.

   inden du lover for meget, så mener jeg at det kun er MZ'er med et W i
parpirende som er godkendt herhjemme til at få monteret sidevogn :(

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 23-05-04 21:31

Michael Svarre Hansen <ingen-spam-micmac01@mail.dk> skrev i en

> [...]
> i den billige ende. - desværre.
> Det ville være nok billigere, hvis der kunne sættes sidevogn på min

Sidevogn er et af mine blinde mc-øjen; men jeg er alligevel ganske
overbevist om at 400-Seca'en aldrig får en sidevogn på. Årsagen er at der på
Seca'en i bund og grund ikke er noget stel at spænde sidevogns-stellet på

Prøv lige at kigge efter næste gang du står ved siden af den: Motoren hænger
ganske frit og u-understøttet, kun båret af et beslag fra kronrøret og ned
til topstykket samt bagpå af hensyn til bagsvingeren!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 09:49

Torben Scheel skrev i meddelelsen
<40adc6c9$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>køber du ikke bare en Skoda Cabrio? Den er luftkølet, kan køres med hjelm,
>og har bedre køreegenskaber *1

Luftkølet skodamobil *1 ?? Du kommer til at lede længe, meeget længe....

*1 nyere end favorit er _ikke_ at regne som en skoda !

mvh
Orla
Rutinet i 120L, 120LS, samt skoopel