/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Benzinen stiger igen med -15 øre
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-04 21:59

Nu har vi hørt det til hudløshed: benzinen stiger:
I TV har de oplyst:
Benzinen stiger igen med: -15 øre på fredag

Jeg har ikke på noget tidspunkt givet over 8,40
--
Møller



 
 
Lasse P. (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Lasse P.


Dato : 19-05-04 22:04


> Benzinen stiger igen med: -15 øre på fredag

Nej...
http://www.ok.dk/main.asp?file=%2E%2E%2Fmoduler%2Fnyheder%2Easp%3Fnewsid%3D4025&tekst=Nyheder

Prisen falder...

Lasse



Ukendt (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-04 22:12



> > Benzinen stiger igen med: -15 øre på fredag
>
> Nej...
>
http://www.ok.dk/main.asp?file=%2E%2E%2Fmoduler%2Fnyheder%2Easp%3Fnewsid%3D4025&tekst=Nyheder
>
> Prisen falder...

Det er da ganske imponerende at prisen på benzin og olie kan skrues op og
ned uden at der reelt er sket en sk*d i verden og nogle fjolser som handler
olie der er bekymrede for det ene og det andet (terror, olie nok, forår i
usa blah blah blah).

--
Tom



Mogens Knudsen (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-05-04 22:11

On Wed, 19 May 2004 23:11:33 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det er da ganske imponerende at prisen på benzin og olie kan skrues op og
>ned uden at der reelt er sket en sk*d i verden og nogle fjolser som handler
>olie der er bekymrede for det ene og det andet (terror, olie nok, forår i
>usa blah blah blah).

Det sker sgu da inden for alle brancher - hva' snakker du om?

/Mogens
som gerne ser en mail fra Hans Paulin !

Ukendt (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-04 22:21



> >Det er da ganske imponerende at prisen på benzin og olie kan skrues op og
> >ned uden at der reelt er sket en sk*d i verden og nogle fjolser som
handler
> >olie der er bekymrede for det ene og det andet (terror, olie nok, forår i
> >usa blah blah blah).
>
> Det sker sgu da inden for alle brancher - hva' snakker du om?

Det koster ikke en krone mere at hente og producere den benzin som vi hælder
i tanken, men alligevel skal den være så urimelig dyr fordi nogle hysteriske
"købmænd" er bekymrede for om der er olie nok.
Sålænge der ikke ER mangel på olie sålænge er der ingen grund til at hæve
prisen.

De er snart ved at lave det samme som i 70'erne hvor verden også var på
randen til at løbe tør for olie.

--
Tom



Mogens Knudsen (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-05-04 22:22

On Wed, 19 May 2004 23:21:10 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det koster ikke en krone mere at hente og producere den benzin som vi hælder
>i tanken, men alligevel skal den være så urimelig dyr fordi nogle hysteriske
>"købmænd" er bekymrede for om der er olie nok.
>Sålænge der ikke ER mangel på olie sålænge er der ingen grund til at hæve
>prisen.

Vi lever i en fri verden, hvor markedet bestemmer prisen - dét er der
jo ikke noget nyt eller ulovligt i. Jeg forstår slet ikke
problemstillingen, set ud fra dit synspunkt - der er fri prisdannelse.

/Mogens
som gerne ser en mail fra Hans Paulin !

Rasmus (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 19-05-04 22:27


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:gtjna0pprp5jgiagsl85ia7gtbd2pv9t8p@4ax.com...
> On Wed, 19 May 2004 23:21:10 +0200, "Tom"
> <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
> >Det koster ikke en krone mere at hente og producere den benzin som vi
hælder
> >i tanken, men alligevel skal den være så urimelig dyr fordi nogle
hysteriske
> >"købmænd" er bekymrede for om der er olie nok.
> >Sålænge der ikke ER mangel på olie sålænge er der ingen grund til at hæve
> >prisen.
>
> Vi lever i en fri verden, hvor markedet bestemmer prisen - dét er der
> jo ikke noget nyt eller ulovligt i. Jeg forstår slet ikke
> problemstillingen, set ud fra dit synspunkt - der er fri prisdannelse.

Spørgsmålet er om der er et frit marked, eller der findes prisaftaler mellem
de forskellige oliestater...., så man netop undgår konkurrence på prisen.
Det er jo meget brugt i mange andre brancher.

mvh
Rasmus



Mogens Knudsen (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-05-04 22:30

On Wed, 19 May 2004 23:26:57 +0200, "Rasmus"
<SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>Spørgsmålet er om der er et frit marked, eller der findes prisaftaler mellem
>de forskellige oliestater...., så man netop undgår konkurrence på prisen.
>Det er jo meget brugt i mange andre brancher.

Og den slags aftaler gider vi ikke...

/Mogens
som gerne ser en mail fra Hans Paulin !

Henrik B. (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-05-04 11:21


"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:40abd115$0$3049$14726298@news.sunsite.dk...
> > Vi lever i en fri verden, hvor markedet bestemmer prisen - dét er der
> > jo ikke noget nyt eller ulovligt i. Jeg forstår slet ikke
> > problemstillingen, set ud fra dit synspunkt - der er fri prisdannelse.
>
> Spørgsmålet er om der er et frit marked, eller der findes prisaftaler
mellem
> de forskellige oliestater...., så man netop undgår konkurrence på prisen.
> Det er jo meget brugt i mange andre brancher.

Der er prisaftale inden for OPEC - Mellemøstlige lande + et par
sydamerikanske. Men alle landende udenfor, Norge, DK, USA, Rusland m.fl., er
ikke med i denne prisdannelse.

M.v.h.



Ukendt (19-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-04 22:40



> Vi lever i en fri verden, hvor markedet bestemmer prisen - dét er der
> jo ikke noget nyt eller ulovligt i. Jeg forstår slet ikke
> problemstillingen, set ud fra dit synspunkt - der er fri prisdannelse.

Fri og fri er så meget sagt.
I næsten alle andre sammenhænge er karteldannelser ulovlige men i
oliebranchen bliver det endda vist i TV når sheikerne mødes for at aftale
hvor meget olie de vil producere OPEC.
Muligt det er mig der ikke har fattet det, men for mig at se har det intet
med fri handel at gøre. Man sidder og aftaler indbyrdes hvor meget man vil
producere og dermed også hvor meget man kommer til at tjene.
Hvis "vi" lavede samme nummer med vores største konkurrenter og aftalte hvor
meget vi ville producere for dermed at kunne "regulere" vores indtjening så
skulle EU eller lokal ordensmagt nok blande sig.
OPEC sidder og spekulerer på hysteriske brokers får prisen til at stige bare
man frygter en olieledning vil blive bombet, men som ikke er sket.

Sådan er vilkårene men det er desværre ikke særlig "optimalt" for os
forbrugere at vi skal betale alt efter hvad man TROR måske, engang, hvis,
.......kan ske.

--
Tom



MVN (20-05-2004)
Kommentar
Fra : MVN


Dato : 20-05-04 07:29

tom har ret i sit ovenstående svar

benzinen er ikke steget pga krig,oliemangle eller andet den er kun steget
pga salget i vinteren ikke har været særligt godt.... har en kammerat og en
lillebror det arbejder på shell og hydro texaco begge har fået afvide at
prisen bliver omkring 8,50-10kr hele sommeren (afhænger selvfølgelig af
enkelte stationer) og kan også findes billigere til tider men den pris er
den pris de får afvide af deres hovedkontor

MVN



Mogens Knudsen (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-05-04 08:19

On Thu, 20 May 2004 08:28:41 +0200, "MVN" <o@o.o> wrote:

> Tom har ret i sit ovenstående svar

Har nogen sagt det modsatte?

Tom skriver følgende, hvilket jég anker over: "Det er da ganske
imponerende at prisen på benzin og olie kan skrues op og ned uden at
der reelt er sket en sk*d i verden og nogle fjolser som handler
olie der er bekymrede for det ene og det andet"

Selvfølgelig kan olieprisen skrues op og ned, som det passer een. Det
er der ikke noget mærkeligt eller nyt i - sker også indenfor så mange
andre områder.

/Mogens
som gerne ser en mail fra Hans Paulin !

Henrik B. (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-05-04 11:23


"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
news:40ac5017$0$313$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> benzinen er ikke steget pga krig,oliemangle eller andet den er kun steget
> pga salget i vinteren ikke har været særligt godt.... har en kammerat og
en
> lillebror det arbejder på shell og hydro texaco begge har fået afvide at
> prisen bliver omkring 8,50-10kr hele sommeren (afhænger selvfølgelig af
> enkelte stationer) og kan også findes billigere til tider men den pris er
> den pris de får afvide af deres hovedkontor

Sådan noget vrøvl. De har måske fået at vide at man forventer at den bliver
sådan - that's it.

M.v.h.



Henrik B. (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-05-04 11:24


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40abd390$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Fri og fri er så meget sagt.
> I næsten alle andre sammenhænge er karteldannelser ulovlige men i
> oliebranchen bliver det endda vist i TV når sheikerne mødes for at aftale
> hvor meget olie de vil producere OPEC.
> Muligt det er mig der ikke har fattet det, men for mig at se har det intet
> med fri handel at gøre. Man sidder og aftaler indbyrdes hvor meget man vil
> producere og dermed også hvor meget man kommer til at tjene.

Ja, hvis for fa'n bare russerne kunne få deres produktion øget, så ville det
være slut med de små Saudi-bosser....

M.v.h.



alexbo (20-05-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-05-04 14:27


"Henrik B." skrev i

> Ja, hvis for fa'n bare russerne kunne få deres produktion øget, så ville
det
> være slut med de små Saudi-bosser....

Ja, der er ingen tvivl om at russerne gerne vil glæde os med billig bensin,
de har jo ingen interesse i at sælge til fuld markedspris.

mvh
Alex Christensen



Henrik B. (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-05-04 15:08


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c8icuf$t1k$3@news.cybercity.dk...
> > Ja, hvis for fa'n bare russerne kunne få deres produktion øget, så ville
> det
> > være slut med de små Saudi-bosser....
>
> Ja, der er ingen tvivl om at russerne gerne vil glæde os med billig
bensin,
> de har jo ingen interesse i at sælge til fuld markedspris.

Det jeg mener er: Saudi'erne er de eneste der kan producere mere. Alle andre
olieproducenter henter alt det op af jorden, som de overhovedet kan. Det er
derfor OPEC kan bestemme ved at dreje på hanerne.

Kunne russerne pumpe mere op end de gør, ville de gøre. Prisen ville måske
falde en smule, men de ville jo kunne tage noget af markedet fra
OPEC-landene.

M.v.h.



Christian B. Andrese~ (24-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-05-04 08:08


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:tajna01hikkmnmru4ki9q4cc9qqh9ppd6i@4ax.com...
> On Wed, 19 May 2004 23:11:33 +0200, "Tom"
> <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
> >Det er da ganske imponerende at prisen på benzin og olie kan skrues op og
> >ned uden at der reelt er sket en sk*d i verden og nogle fjolser som
handler
> >olie der er bekymrede for det ene og det andet (terror, olie nok, forår i
> >usa blah blah blah).
>
> Det sker sgu da inden for alle brancher - hva' snakker du om?

Mejeriet KArla udtaler at prisen på mælk stiger 40 øre / liter pga. forårets
luner, som er skyld i at kløveret på markerne ikke vokser optimalt.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Torbenth (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 26-05-04 22:36


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:40b19f63$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Mejeriet KArla udtaler at prisen på mælk stiger 40 øre / liter pga.
forårets
> luner, som er skyld i at kløveret på markerne ikke vokser optimalt.
>
>
> --

De finder ikke nok 4 -5 - og 6 kløvere.

Mvh.
Torben



Christian B. Andrese~ (27-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-05-04 07:23


"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message
news:c932j6$18do$1@news.cybercity.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:40b19f63$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Mejeriet KArla udtaler at prisen på mælk stiger 40 øre / liter pga.
> forårets
> > luner, som er skyld i at kløveret på markerne ikke vokser optimalt.
> >
> >
> > --
>
> De finder ikke nok 4 -5 - og 6 kløvere.

He he.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Maj (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Maj


Dato : 20-05-04 09:17

> Benzinen stiger igen med: -15 øre på fredag

Det er også på tide. Sammenlignes bolig- og benzinpriser i 80'erne med
dagens priser burde 1 liter 95 oktan koste 18-20 kroner. Så alt under 10
kroner per liter er stadig rørende billigt. Og steg prisen til 15 kroner
literen ville det blot favorisere de biler der kører langt på literen og
måske ville lidt færre køre 150 på motorvejene, flere ville tage bus- og tog
og vi ville igen få flere busafgange til glæde for de svage, de ældre og
børnene og måske villle man endda kunne finde en parkeringsplads i
København. Så lad os endelig få de prisstigninger, jo før jo bedre. Og ja
jeg er bilist og kører knap 25.000 om året.

Venligst



Ukendt (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-05-04 09:39



> Det er også på tide. Sammenlignes bolig- og benzinpriser i 80'erne med
> dagens priser burde 1 liter 95 oktan koste 18-20 kroner. Så alt under 10
> kroner per liter er stadig rørende billigt. Og steg prisen til 15 kroner
> literen ville det blot favorisere de biler der kører langt på literen og
> måske ville lidt færre køre 150 på motorvejene, flere ville tage bus- og
tog
> og vi ville igen få flere busafgange til glæde for de svage, de ældre og
> børnene og måske villle man endda kunne finde en parkeringsplads i
> København. Så lad os endelig få de prisstigninger, jo før jo bedre. Og ja
> jeg er bilist og kører knap 25.000 om året.

Hvad er husstandens samlede indkomst siden du kan mene det er billigt?
(nej du behøver ikke skrive beløbet da det allerede ER givet)

Benzinen ER dyr set fra mit hjørne.
Moderne produktionsmetoder skulle gerne betyde at "produktet" benzin kan
holde samme prisniveau som for mange år siden. Den burde ikke blive dyrere
at hente op af undergrunden og forædle osv.
Så at den stadig fortsætter sin himmelflugt er et tegn på at staten har brug
for de afgifter som benzinen er pålagt. Det er utopi at tro at hvis vi alle
fjollede rundt i Lupo at vi så slap billigere i skatter og afgifter. Så
ville staten simpelthen være nød til at pålægge endnu mere på benzin/diesel
eller andre områder. Statens husholdning kan jo ikke bare undvære de
milliarder som benzinen giver.
Jeg betragter derfor forklaring som "adfærdsregulerende" bezinafgifter som
det rene vås. Det handler i bund og grund om at få penge i statskassen.

Hvis det var reelt adfærdsregulerende at vi skal have høje benzinafgifter så
er det bare at få forbudt biler uden Kat. og fremmet biler med Kat.

Næh benzinprisen er kun til for at hente ekstra skattekroner hjem og des
flere des bedre.

--
Tom



MVN (20-05-2004)
Kommentar
Fra : MVN


Dato : 20-05-04 10:46

jeg gav ikke kun ham ret men fortalte også jer andre at prisen bliver i det
leje resten af somren...

i hvert fald ifølge mine 2 uafhængige kilder


MVN



Henrik B. (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-05-04 11:28


"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
news:40ac7e4f$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> jeg gav ikke kun ham ret men fortalte også jer andre at prisen bliver i
det
> leje resten af somren...
>
> i hvert fald ifølge mine 2 uafhængige kilder

Ja, ja, dén kunne jeg også regne ud. Jeg tror prisen fra nu og de næste 5 år
frem kommer til at ligge mellem 5,- og 20,-. Værsgo.....

M.v.h.



Henrik B. (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-05-04 11:28


"Maj" <maj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40ac697e$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Benzinen stiger igen med: -15 øre på fredag
>
> Det er også på tide. Sammenlignes bolig- og benzinpriser i 80'erne med
> dagens priser burde 1 liter 95 oktan koste 18-20 kroner. Så alt under 10
> kroner per liter er stadig rørende billigt. Og steg prisen til 15 kroner

Boligpriserne er da nok den eneste faktor i dette samfund der ikke kan
bruges i nogen som helst prissammenligning!

Tak nu f.eks. elektronik, det rasler ned i pris. En HiFi-video kostede for
10 år siden 5.000,-. I dag fåes den for 500,-. Ved godt at det til dels
skyldes DVD'ens indtog, men produktionsprisen er stadig lavere. Eller hvad
med telefotaksterne - skal de også stige lige som huspriserne?

M.v.h.



Thomas Forsberg (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Forsberg


Dato : 20-05-04 10:48

Ville vel også snart være på sin plads at hvis olien bliver ved med at stige
så skulle afgiften på olie også dæmpes en smule...efter min mening er det
latterligt at man har skyhøje afgifter på olien - disse afgifter blev jo
oprindeligt indført for at beskytte miljøet derfor burde pengene også
øremærkes til forskning til eks. biler med renenere og bedre driftøkonomi,
men i stedet ryger pengene bare ind i fællespuljen som med alle andre
afgifter.

MVH
T.F.
"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> wrote in message
news:40abca8a$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nu har vi hørt det til hudløshed: benzinen stiger:
> I TV har de oplyst:
> Benzinen stiger igen med: -15 øre på fredag
>
> Jeg har ikke på noget tidspunkt givet over 8,40
> --
> Møller
>
>



Fly Christensen (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 20-05-04 10:49

On Wed, 19 May 2004 22:59:11 +0200, "Møller" <eam_at_privat_dot_dk>
wrote:

>Nu har vi hørt det til hudløshed: benzinen stiger:
>I TV har de oplyst:
>Benzinen stiger igen med: -15 øre på fredag

Det lyder da glædeligt.

Fly

MVN (20-05-2004)
Kommentar
Fra : MVN


Dato : 20-05-04 12:33

jeg skrev at den kommer til at ligge mellem 8,50-10 kr har tit set den til
omkring 7 kr for bare 2 måneder siden

i siger at det intet nyt er i det og skriver at sådan er det mange steder
bla. huspriser osv..

hvorfor fanden bliver i så ved med at citere nyhederne m.h.t prisstigninger
og prisnedsættelser !? hvis der intet nyt er i det...

hvis i er utilfredse med at det bliver kommenteret så lad dog være med at
følge med i tråden som snart er lidt for lang efter min mening.........


slut.........



Henrik B. (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-05-04 14:35


"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
news:40ac9753$0$232$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> jeg skrev at den kommer til at ligge mellem 8,50-10 kr har tit set den til
> omkring 7 kr for bare 2 måneder siden

P.g.a. priskrigen. En pris mellem 8,5 og 10 kroner er blot normalprisen. Og
det viser blot at priskrigen er ved at være ovre. Dertil kommer
sommermånederne = højere benzinpris, lavere oliepris.

> følge med i tråden som snart er lidt for lang efter min mening.........

Det er så din mening.

M.v.h.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste