Lyd og K&N filter
Fra : Ronni

Dato : 19-05-04 21:27

Halløj,

Jeg har en kammerat som har fået en noget mere aggressiv lyd ud af at
sætte et K&N luftfilter i sin bil.

Nu har vi så diskuteret lidt om det også ændrer lyden af en motorcykel..
Er der nogen der har erfaringer med det, så vi kan få lukket diskussionen?

//Ronni

Fra : Richard

Dato : 20-05-04 00:57

Ronni wrote:

> [...]
>
> Nu har vi så diskuteret lidt om det også ændrer lyden af en motorcykel..
> Er der nogen der har erfaringer med det, så vi kan få lukket

Du mener vel *åbnet* diskussionen

- om lyden ændres afhænger vel i høj grad af, om filteret sidder i en
kasse eller frit på karb'en IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Freddy Lang

Dato : 20-05-04 02:24

Richard wrote:

> Du mener vel *åbnet* diskussionen
>
> - om lyden ændres afhænger vel i høj grad af, om filteret sidder i en
> kasse eller frit på karb'en IMHO

Tjah, jeg har da lige købt et K&N element til min kære SV, og jeg er da
blevet lovet, at den brøler betragteligt gennem indsugningen... hvilket jeg
glæder mig til at høre.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Brian Luckow

Dato : 20-05-04 06:55

Hej Ronni!

> [...]
> Er der nogen der har erfaringer med det, så vi kan få lukket diskussionen?

Ja, jeg har en på min Monster, den brøler dejligt fra indsugningen når der
accelereres, ved jævn gasgivning kan det ikke høres. Nu sider filteret godt
nok også i en åben luftfilterkasse, ved ikke om den vil larme helt så meget
i en lukket.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Ronni Sørensen

Dato : 20-05-04 15:50

"Ronni" <rhessellund2_nejnejnej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har erfaringer med det, så vi kan få lukket diskussionen?

Jeg har K&N i luftfilterkassen, på firebladen.. og jeg ka ik høre nogen
forskel på det orginale og K&N..
men jeg havde engang K&N bolt on på en anden mc, og der ku man rigtig høre
den brøle

Ronni
'93 Fireblade

Fra : AB SV650

Dato : 20-05-04 19:48

Er der nogen der har erfaring med om der er mere lyd i en SV650'er efter der
er sat KN filter i ???

Fra : Freddy Lang

Dato : 21-05-04 00:11

AB SV650 wrote:
> Er der nogen der har erfaring med om der er mere lyd i en SV650'er
> efter der er sat KN filter i ???

Hmm... er du ikke en guttermand og prøver at vænne dig til at skrive dine
svar _nedenunder_ det indlæg, du svarer på? Det er mest velset.

Ang. dit spørgsmål: Jeg svarede faktisk tidligere, på Richards indlæg, men
det er åbenbart ikke kommet med, så her kommer det igen... Jeg har købt et
K&N til min SV, og fik at vide at den skulle brøle noget mere i
indsugningen, når jeg får det monteret. Jeg glæder mig til at finde ud af,
om det er sandt. Skal nok lige komme med en opfølgning herinde, når jeg når
så langt.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : AB SV650

Dato : 21-05-04 08:38

> Hmm... er du ikke en guttermand og prøver at vænne dig til at skrive dine
> svar _nedenunder_ det indlæg, du svarer på? Det er mest velset.

OK - taget til efterretning, jeg kunne bare huske at der var noget med at
man skulle skære i teksten så man stadig kunne følge tråden.

> [...]
> om det er sandt. Skal nok lige komme med en opfølgning herinde, når jeg

Lyder godt. Jeg havde godt læst dit indlæg og jeg spurgte bare, hvis der nu
var nogen der allerede havde et monteret KN filter!!!

MVH
Anders

Fra : Freddy Lang

Dato : 21-05-04 10:17

AB SV650 wrote:

> OK - taget til efterretning, jeg kunne bare huske at der var noget
> med at man skulle skære i teksten så man stadig kunne følge tråden.

Korrigtigt.

> Lyder godt. Jeg havde godt læst dit indlæg og jeg spurgte bare, hvis
> der nu var nogen der allerede havde et monteret KN filter!!!

Jeg har købt filteret af en kammerat, som _har_ haft det monteret på hans
SV'er, og på dén var der "lyd-effekt".

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 21-05-04 08:52

AB SV650 skrev i meddelelsen
> Er der nogen der har erfaring med om der er mere lyd i en SV650'er
> efter der er sat KN filter i ???

Her på vejen er der ikke mindre end to SVere med KN luftfilter. Jeg
monterede mit inden første tur her i foråret, og da var det flere mdr. siden
jeg sidst havde hørt den brøle, så mit sammenligningsgrundlag er lidt tyndt.

Hvis du bor i nærheden er du da velkommen til at komme forbi og høre den.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 21-05-04 09:11

"AB SV650" <Ais@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med om der er mere lyd i en SV650'er efter
der
> er sat KN filter i ???

Jow jow... Den brøler skam ganske aggressivt. Især når den får "soya" i
intervallet 5-7000 omdr.

--

Henrik
a ka