Danske Disney-film?
Fra : bg

Dato : 02-05-01 02:17

Hej,

Undskyld, mit dansk er ikke så godt. Ved nogen, hvor jeg måske kunne
finde danske Disney-film på VHS? Jeg søger klassikerene, som Den Lille
Havfrue, Aladdin, Pocahontas, Løvernes Konge, osv. Men alle butikkerne
jeg har set har kun Den Lille Havfrue II, osv. På disney.dk står det,
at Den Lille Havfrue, Tarzan, og Mulan er tilgængelige på VHS, men jeg
kan ikke finde dem! Jeg tror, det skal være svært at købe dem, fordi
jeg bor i Canada. Kunne nogen måske hjælpe mig?

Tusind tak,

S.R.

Fra : Thïngmand

Dato : 02-05-01 08:05

> Undskyld, mit dansk er ikke så godt. Ved nogen, hvor jeg måske kunne
> finde danske Disney-film på VHS?

Prøv Videonetto

www.videoland.dk

Fra : B.Ikkala

Dato : 02-05-01 10:51

Wed, 02 May 2001 01:16:39 GMT, bg <b@g.l>

[Disney-film på VHS]

>Jeg søger klassikerene, som Den Lille Havfrue, Aladdin, Pocahontas,
> Løvernes Konge, osv.

Hvis det skal være på VHS - så er jeg ret sikker på at du kun vil
kunne finde disse titler brugte.

Kig evt. i <news:dk.marked.privat.tv+video>

PS: Hvad med PAL/NTSC problematikken ?

Fra : bg

Dato : 02-05-01 18:45

On Wed, 02 May 2001 11:51:00 +0200, B.Ikkala <bkkl@fabel.dk> wrote:

>Wed, 02 May 2001 01:16:39 GMT, bg <b@g.l>
>
>[Disney-film på VHS]

>Hvis det skal være på VHS - så er jeg ret sikker på at du kun vil
>kunne finde disse titler brugte.

Det troede jeg også, men da jeg ser på disney.dk, står det: "Nu kan du
købe mange af Disneys Klassikere på video og DVD året rundt. Se på
listen nederst til venstre, om dine favoritfilm findes tilgængelige i
buttikerne lige nu."
Og det står at Den Lille Havfrue, Tarzan og Mulan er tilgængelige nu,
og andre, som Pocahontas, Skønheden og Udyret, etc. er tilgængelige
2002.

>Kig evt. i <news:dk.marked.privat.tv+video>

Det gør jeg. Tak!

>PS: Hvad med PAL/NTSC problematikken ?

Jeg håber, det er ikke et problem. Jeg kender nogen der kan "convert"
mellem PAL og NTSC.

Mange tak for hjælpen!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-05-01 11:37

Som de andre skriver: De er udgået.
Disney sælger dem i en begrænset periode og så er det slut. Så går der 5-10
år og så kommer de igen. Du skal finde dem brugt, hvis du skal have dem.

Netop nu er der et par stykker til salg i news:dk-markede.privat.tv+video
kik/efterlys der!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 02-05-01 15:59

"bg" <b@g.l> wrote in message
> [...]
> kan ikke finde dem! Jeg tror, det skal være svært at købe dem, fordi
> jeg bor i Canada. Kunne nogen måske hjælpe mig?

Boende i Canada hjælper det naturligvis ikke meget, men på hovedbanegården
ligger der (lige ved supermarkedet) en biks der sælger brugte
udlejningsfilm, deriblandt en imponerende række Disney-ting. Jeg mener at de
går for 129,- eller noget i den stil. Det syntes jeg personligt ikke er
galt, da det er udlejningsbånd der er tale om (jeg fik på et tidspunkt nogle
sjove tal omkring udleje/salgs-bånd. Dem der er beregnet på salg, laves på
lavere båndkvalitet da man kun regner med at de bliver afspillet 6-7 gange.
Udlejningsbåndene er beregnet på omkring 1000 afspilninger).

Hvis du har bekendte her i landet, kunne du måske lokke en af dem til at
tage et smut forbi?

Mvh

Anders

Fra : CybaMerc

Dato : 02-05-01 22:46

A long time ago in a galaxy far, far away....
bg wrote:

>Undskyld, mit dansk er ikke så godt. Ved nogen, hvor jeg måske kunne
>finde danske Disney-film på VHS?

Laserdisken har måske noget på lager, og de sender også til udlandet.

Kig evt. selv på http://www.laserdisken.dk

[snip]