Stikkontakter i udlandet
Fra : Rune

Dato : 19-05-04 20:35

Hej.
Skal ud på en lille verdensrundrejse, og vil I den forbindelse hører om der
er nogen, der kender en hjemmeside, hvor man kan se hvilke stikkontakter, de
bruger I de forskellige lande (Thailand, Malaysia, Singapore, Australien,
New Zealand, Fiji, USA)? Eller hvis I selv har været i nogle af landene.
Jeg skal have en oplader med til mit kamera, så det ville jo være kedeligt,
hvis den ikke passede i stikkontakten.

På forhånd tak.
Rune

Fra : Rune

Dato : 19-05-04 20:49

"Rune" <runeCHIP@CHAPholstvig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> New Zealand, Fiji, USA)? Eller hvis I selv har været i nogle af landene.
> Jeg skal have en oplader med til mit kamera, så det ville jo være

Nå, fandt selv en side: http://kropla.com/electric2.htm
Men hvor kan man købe sådan en pakke med adaptorstik?
Hvad har I andre gjort, der har rejst i østen?

Rune

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 19-05-04 21:46

"Rune" <runeCHIP@CHAPholstvig.dk> wrote:

>Nå, fandt selv en side: http://kropla.com/electric2.htm
>Men hvor kan man købe sådan en pakke med adaptorstik?
>Hvad har I andre gjort, der har rejst i østen?
>
>Rune

Har engang købt et sæt (OBH) hos Imerco.

mvh

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : Kristian

Dato : 19-05-04 23:57

Soren Hedeby Sorensen <shedebys@FJERNworldonline.dk> wrote:

>Har engang købt et sæt (OBH) hos Imerco.
>mvh
>Søren H. Sørensen, Viborg
>(slet FJERN fra min e-mail adresse)
---------------
Ja, man kan købe sådan et OBH multistik hos de fleste
isenkræmmerforretninger. Jeg kan ikke huske hvad jeg gav , 50 -75 kr ?

Kristian

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-05-04 23:13

On Wed, 19 May 2004 21:48:33 +0200, "Rune" <runeCHIP@CHAPholstvig.dk>
wrote:

>Nå, fandt selv en side: http://kropla.com/electric2.htm

Ja det er nemlig stjernesiden til både telefoni og strøm. Bruger den
meget når jeg skal rejse, og ikke mindst når vi skal sende hardware
rundt omkring i verden.

>Men hvor kan man købe sådan en pakke med adaptorstik?

I lufthavnen, koster 99 kr. for et sæt med 5 forskellige adaptere. Det
burde holde jer dækket.

Man kan få nogen smartere mindre nogle til 2-3 gange så meget.

Og så kan I sikkert købe en adapter lokalt for en tier i Asien. Men
jeg kan godt forstå hvis I køber det hjemmefra, det er ikke sikkert i
lige falder over et sæt de første par dage.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Aksel

Dato : 19-05-04 20:54

> [...]
> New Zealand, Fiji, USA)? Eller hvis I selv har været i nogle af landene.
> Jeg skal have en oplader med til mit kamera, så det ville jo være

Her er netspændinger og stiktyper for næsten alle lande.
Hvis din oplader er til netspændinger fra 110 til 240 V kan den bruges
næsten alle steder, det er ligegyldigt om det er 50 eller 60Hz.

Køb et rejseadapter, så kan du tilslutte til de fleste stiktyper, hvis du
kommer et sted hvor det ikke passer er det en god ide at have et dansk
hunstik med ½ meter ledning, så kan du købe et stik af den lokale model og
tilslutte. Skruetrækkeren er i din schweizerkniv.

Hillsen Aksel

Fra : Jan

Dato : 21-05-04 16:17

Wed, 19 May 2004 21:53:50 +0200, "Aksel" <akselj@newmail.dk>;
<40abbb3f$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>; <dk.fritid.rejse>:

>Skruetrækkeren er i din schweizerkniv.
- som selvfølgelig er i den indtjekkede bagage, og ikke i lommen eller
kabinebagagen.

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Anette

Dato : 19-05-04 20:56

> [...]
> New Zealand, Fiji, USA)? Eller hvis I selv har været i nogle af landene.
> Jeg skal have en oplader med til mit kamera, så det ville jo være

Der findes en hel del sider, her er en af dem

http://www.walkabouttravelgear.com/elect.htm

Anette