Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stortest af alle 8 megapixel kamera
Fra : Kim Skovsby

Dato : 19-05-04 15:44

Hej alle

Jeg ved godt at man ikke må lave reklame inden på disse nyhedsgrupper. Men
da det ikke er et produkt vi her taler om, men en kameratest som jeg tror
mange herinde vil syntes kunne være spændene at læse om, har jeg tilladt mig
at gøre jer opmærksom på testen eksistens.

Testen har som sådan ikke noget at gøre med min arbejdsplads, men med min
interesse for digitalfotografering. Det at min arbejdsplads giver mig
mulighed for at gennemfør sådanne test, gør at jeg til gengæld offentliggør
den på firmates hjemmeside. Håber det er ok med jer alle.

Mvh.

Kim Skovsby

Fra : Deaster

Dato : 19-05-04 15:48

Kim Skovsby wrote:

> [...]
> kameratest som jeg tror mange herinde vil syntes kunne være spændene
> at læse om, har jeg tilladt mig at gøre jer opmærksom på testen

Hvilken test ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 19-05-04 16:20

> Hvilken test ?
Muligvis http://www.kamerahuset.dk/ -- forsiden - 8 megapixels kameraer.

Jan

Fra : Deaster

Dato : 19-05-04 16:24

Jan Emil Christiansen wrote:

> Muligvis http://www.kamerahuset.dk/ -- forsiden - 8 megapixels
> kameraer.
>
> Jan

Ahhh. Men det stod der da ingen steder, eller er det mig som har
overset noget ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-05-04 17:11

Deaster wrote:

> Ahhh. Men det stod der da ingen steder, eller er det mig som har
> overset noget ?

Nej du har ikke overset noget, og det ville også være off-topic
reklame spam, hvis en medarbejde hos kamerahuset havde postet linket...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-05-04 20:23

"Niels Ebbesen"

> Nej du har ikke overset noget, og det ville også være off-topic
> reklame spam, hvis en medarbejde hos kamerahuset havde postet linket...!

Det er ikke første gang, den energiske unge mand spammer
her i ng.. Imo er det betænkeligt at en fotohandler fører sig
på den måde. Jeg har tidligere ppeget at den form for markeds-
føring ikke hører hjemme i en ng, men det lader til det bare får
lov til at fortsætte. -max-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-05-04 22:00

-max- wrote:

> [...]
> på den måde. Jeg har tidligere ppeget at den form for markeds-
> føring ikke hører hjemme i en ng, men det lader til det bare får

Vi får se, jeg har sendt en abuse-klage...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 22:09

On Wed, 19 May 2004 23:00:12 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Vi får se, jeg har sendt en abuse-klage...

Dygtig dreng!
Så kan du sove roligt i forvisningen om endnu en dags veludført
arbejde

Fra : Jan Borgen

Dato : 24-05-04 18:55

Niels Ebbesen wrote:
> Vi får se, jeg har sendt en abuse-klage...
På hvilken baggrund vil du sende en klage?

Så vidt jeg kan se indeholder omtalte test værdifuld viden af general
karakter omkring foto og intet som burde kunne føre til en klage.

Jeg er mere betænkelig ved de personer, som f.eks. mindst een gang om
ugen poster links til deres kommercielle "fotogallerier". Denne type
indlæg har, i modsætning til ovenstående, ingen almen interesse, men
tjener kun til at fremme kommercielle interesser.

Så hvis du har en god skabelon til abuse-klager da må du godt poste den;
jeg er meget interesseret i at vide hvorledes sådanne klager udformes.

--
Jan Borgen

Fjern det sidste domæne fra min mail adresse ved svar.
To mail me please remove the last domain from my e-mail address.

Fra : Jan Borgen

Dato : 24-05-04 18:45

Kim Skovsby wrote:
> [...]
> mange herinde vil syntes kunne være spændene at læse om, har jeg tilladt mig
> at gøre jer opmærksom på testen eksistens.
Jeg har faktisk allerede været inde og læse testen grundet omtale på
http://www.digitalmagasinet.dk/ hvor den fik rosende ord med på vejen
("Anbefalelsesværdig læsning.").

Det er en af de få grundige tests jeg har læst på dansk og jeg var
specielt glad for introduktionen til hvordan kameraerne testes. Denne
"checkliste" kan alle genbruge når de står overfor at købe kamera (det
være sig om en uge eller om et år).

Jeg kan ikke se at testen har noget som helst specifikt med kamerahuset
at gøre; den omtaler jo kameraer som kan købes alle steder. Testens
indhold er dermed af almen interesse; i modsætning til de (heldigvis få)
personer som uafbrudt "spammer" denne nyhedsgruppe; f.eks. med ugentlige
links til deres (kommercielle) "fotogallerier".

Tak for en god test