Olietype
Fra : Henrik Davidsen

Dato : 19-05-04 15:18

Hejsa

En kammerat har lige anskaffet sig mc for nylig, og vil lige have skiftet
olie på den (den trænger vist ret meget). Men vi kan sgutte hitte ud af hvad
for noget der kan bruges - altså om det skal være halvsyntetisk eller
fuldsyntetisk, og hvilke numre olien ellers skal have.

Vi har forsøgt at søge lidt på groups.google.com, og har fundet delte
meninger om hvorvidt man kan bruge bilolie, eller om det er en dårlig ide.

Vi kan selvfølgelig bare tage ned til nærmeste forhandler og give
100,-/liter for det, men det er jo lidt træls hvis det kan fås for det halve
eller mindre

Så please help!! Vi overvejede om man kan få noget brugbart i enten thansen
eller haraldnyborg - men kan jo ikke helt skille skidt fra kanel.
Cyklen er en Kawasaki GPZ 500s fra 1990

--
/Sjang

Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-05-04 15:38

> [...]
> skiftet olie på den.
> Så please help!! Vi overvejede om man kan få noget brugbart i enten

Hej Henrik

Jeg vil anbefale www.louis.de De har alt hvad i skal bruge til et
olieskifte, og de leverer hurtigt (3-5 arbejdsdage) og er billige i porto
(ca. 50kr). Til en GPZ 500 S (min kæreste har en) vil jeg anbefale enten
10W40 halvsyntetsisk (75kr for 4L) eller deres fuldsyntetiske 10W50 (150kr
for 4L). Hvad du vælger er op til dig. Det er begge til MC olier i den gode
ende. Jeg vælger den "dyre" til 37,5Kr /L da jeg mener alt olie er meget
vigtig for at få motoren til at holde længe, og olien er et lille punkt i
det store regnskab. Jeg er dog så nærrig, at jeg ikke gider betale 450kr for
en tilsvarende olie ved en dansk forhandler. Husk også at skaffe en ny
bundpropspakning.

Bestell numre:
10002915 KUPFERRINGESET F. OELABL.12X16X1,5 / 5 STUECK 1,45 ?
10038926MOTORENOEL DELO 10W-40 TEILSYNTHETISCH 4 LITER 9,95?
10038906MOTORENOEL DELO 10W-50 VOLLSYNTHETISCH 4 LITER 19,95?
10050200 OELFILTER DELO 6,45?

En lækker ting til hjemmeolieskift er også:
10003622 ALTOELCONTAINER ECOTANICA VOLUMEN: 10 LITER 7,95?

En Euro er 7,5kr.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85