koblingsproblemer i Carina E 94
Fra : Klaus Andersen

Dato : 19-05-04 14:42

Jeg fik ordnet det ene og det andet på min Carina E fornyligt, bla. fik jeg
sat en ny kobling i og efterset bremserne.

Jeg kunne øjeblikkeligt mærke at et eller andet var galt da jeg hentede
bilen - koblingen gled ved høje omdrejninger feks. skift fra 4. til femte
ved 130 og koblingspunktet lå langt ude i horisonten.

Jeg vendte tilbage til Toyota dagen efter. de satte en ny kobling i ... -
samme mønster - duede ikke.

Nå men så satte de altså kobling nr. tre i - fint nu virkede det hefter
hensigten ... næsten ...
- Der var "vaskebrædt" når den var kold og man skiftede fra 1. til 2 og 2.
til 3.

Desuden begyndte der at komme "klonklyde" fra bremserne - Tilbage til
Toyota.

Aftalte at køre med det en uges tid for at se om ikke det blev bedre - noget
med at svinghjulet var blevet drejet af.
- Men nej ... det blev ikke bedre - nu hyler den af og til når jeg bakker -
den siger klonk når jeg giver gas og når jeg slipper for gassen - der er
stadig (nu kraftigere) vaskebrædt nå den er kold og bremserne - tjaee - de
siger såmænd også stadig klonk.

Ok tilbage til Toyota - som lover at ordne det - dog med den kommentar at
"man skulle tro det var noget jeg selv var skyld i" - et eller andet med at
teste bilen ud over dens evner for at se om den nye kobling dur ... men ...
og der blev jeg sgu lidt fornærmet ... jeg kører nøjagtigt som jeg altid har
gjort - lidt levende måske (ikke ansvarsløst), men ikke anderledes end jeg
har kørt i Carinaen de sidste 2 år - eller i den forrige Carina E som jeg
også havde i 2 år - eller som i den forrige Carina 2 - som jeg også havde 2
år.

Faktisk er jeg enormt glad for mine Carinaer - og synes at Toyota er en
kanon god bil.

Men hvad i h****** er der gang i nu - spøger det i min bil -eller tager de
gas på mig - kan det være en af mekanikerne der kører ræs i den eller hvad?

Kan det være en hel serie af koblinger der ikke er i orden fra producentens
side?

Jeg er godt nok ved at være træt af det - 4 uger og nu sætter de den fjerde
nye kobling i - det er da vist ikke helt normalt - eller hvad?

Mvh

KA

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 18:48

On Wed, 19 May 2004 15:41:30 +0200, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

>Jeg er godt nok ved at være træt af det

Forståeligt

>4 uger og nu sætter de den fjerde nye kobling i

For dårligt, IMO - en Carina går aldrig i stykker.

>det er da vist ikke helt normalt - eller hvad?

Nej, det er ikke normalt. Overvåg evt. selv isætningen og se efter, at
mekanikeren ikke får olie på pladerne og lignende sløseri. Det skal
sgu være iorden 1. gang.

/Mogens