[DVD] Terminator 3 - blinking eye edition
Fra : Morten DH

Dato : 19-05-04 11:53

Nogen som ved hvad der er særligt ved den?

Så den her: http://www.axelmusic.dk/productDetails/4893031021894

--
Egen butik på internettet? Det er billigere end du tror - jeg kan tilbyde
komplette løsninger fra 49 euro/år.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-04 12:25

Hej!

Morten DH wrote:

> Nogen som ved hvad der er særligt ved den?

Sikkert ikke andet end at Arnolds øje er lavet med en blinkende lysdiode. Og det
er jo nok til, man vil købe en ny udgave af T3 - Nooooot :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten DH

Dato : 19-05-04 14:52

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Sikkert ikke andet end at Arnolds øje er lavet med en blinkende lysdiode.
Og det
> er jo nok til, man vil købe en ny udgave af T3 - Nooooot :)

Ja det er blevet noget udvandet efterhånden med smarte ompakninger for at
sælge filmene en gang til - lige som næsten alt er collectors editions på
DVD... Næh de 100$ laserdisc collectors editions var der sgu noget ved

Mener også jeg er stødt på en T3 DVD hvor man fik en USBkey med, som var
formet som Terminator CPU'en (tror det var Ebay jeg så den på)... Selv er
jeg indehaver af en del Anchor Bay "madkasser" som nok er flotte; men i dag
nærmest er til gene når filmene skal opbevares...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-04 15:38

Hej!

Morten DH wrote:

> [...]
> sælge filmene en gang til - lige som næsten alt er collectors editions på
> DVD... Næh de 100$ laserdisc collectors editions var der sgu noget ved

Jeps :) Jeg har da også stadig mine Alien og The Abyss BOX-sets. Samlet stod de
mig i 1600,- for de to film Der er alligevel noget særligt ved disse store
indpakninger og de _rigtig_ flotte billeder der som regel er på dem.

> [...]
> jeg indehaver af en del Anchor Bay "madkasser" som nok er flotte; men i dag
> nærmest er til gene når filmene skal opbevares...

Hehe, sådan en nøgle kunne da være lidt cool. Men jeg køber skisme ikke en ny
indpakning for en blinkende diode

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten DH

Dato : 19-05-04 16:06

> [...]
store
> indpakninger og de _rigtig_ flotte billeder der som regel er på dem.

Dem har jeg begge udskiftet med deres DVD modstykker; men mine Star Wars
boxe (original og SE) forlader ikke bygningen og det lader til at være den
rigtige beslutning, da de kommende dvd udgaver åbenbart er ændret endnu
mere... så har jeg stort set alle Disneys dyre boxsæt - dem nænner jeg ikke
at skille mig af med heller tror jeg og endelig har jeg Dawn of the Dead
boxen; men den ryger nok til efteråret når Anchor Bay kommer med deres
3-disc udgave...

Men der var noget særligt ved de laserdisc, alene vægten og coveret som du
også nævner - ejerglæden var en helt anden og man følte sig sgu som en del
af den absolutte elite... og endelig slap man helt for forced ads og hvis
der var ekstra materiale på en udgivelse var kvaliteten i top - i modsætning
til den seneste Universal collectors edition DVD (for blot at nævne et
glimrende eksempel på at meget ekstra materiale idag blot er forlængede
reklamer - tag Hulk fx.)

Men jeg savner så ikke sideskift og priserne - og indrømmet, billedet på de
nye dvd udgivelser er jo klasser bedre efterhånden - selv lyden er godt med
nu...

Suk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-04 16:53

Hej!

Morten DH wrote:

> [...]
> at skille mig af med heller tror jeg og endelig har jeg Dawn of the Dead
> boxen; men den ryger nok til efteråret når Anchor Bay kommer med deres

Well, jeg har da selvfølgelig opgraderet mine laserdiscs til DVD-udgaverne, men
jeg kan bare ikke nænne at sælge mine box-sets for nul og niks. Der står både
den gamle 5 disc S.E og den nye 9 disc S.E. af Alien quadrologien på min hylde.
The Abyuss SE er der også, men den er skisme ikke i anamorphic widescreen :(

> [...]
> til den seneste Universal collectors edition DVD (for blot at nævne et
> glimrende eksempel på at meget ekstra materiale idag blot er forlængede

Jep, det var sq noget særligt :) Det ekstramateriale du taler om er vel bare
featuretterne. De er jo lavet til tv og indeholder sjældent folk hvis
synspunkter er kritiske overfor aspekter af filmen :)

Det er først når vi er ovre i rigtige dokumentarer jeg gider se det... F.eks. er
der er rigtigt godt blik bag kulissen på 12 Monkeys skiven.

> Men jeg savner så ikke sideskift og priserne - og indrømmet, billedet på de
> nye dvd udgivelser er jo klasser bedre efterhånden - selv lyden er godt med
> nu...

Ja, jeg savner heller ikke laserdiscs. Var aldrig helt tilfreds med
billedkvaliteten og de uundgåelige billedforstyrrelser pga. mikroskopisk støv
eller lignende. Og laserrot... Og... Find selv på flere :)

Men det var da fedt dengang :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten DH

Dato : 19-05-04 19:53

> [...]
hylde.
> The Abyuss SE er der også, men den er skisme ikke i anamorphic widescreen
:(

Nej det var grotesk så hurtigt de faldt i værdi... men jeg glemmer aldrig
den dag jeg smed Abyss på for første gang (var den første THX godkendte
overførsel) - billedkvaliteten på mine andre laserdiscs var pludselig ikke
så god mere

> [...]
> featuretterne. De er jo lavet til tv og indeholder sjældent folk hvis
> synspunkter er kritiske overfor aspekter af filmen :)

Netop, ofte er det bare lange reklamer... Universal er specielt slem til det
synes jeg, Hulk, 2 fast 2 Furious m.fl. er rigtig gode eksempler skiverne er
fyldt til randen med 5-10 minutters indslag, som sjældent skal ses 2
gange...

> Det er først når vi er ovre i rigtige dokumentarer jeg gider se det...
F.eks. er
> der er rigtigt godt blik bag kulissen på 12 Monkeys skiven.

Jeg har DTS udgaven, såh det kan jeg ikke snakke med om

> [...]
støv
> eller lignende. Og laserrot... Og... Find selv på flere :)

Nej det har virkelig hjulpet med et skift til komponentvideo, specielt
manglen på farvestøv blir ved at imponere mig ved DVD - og gør mig skør i
hovedet når jeg en sjældent gang ser en film på VHS...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-05-04 10:23

Hej!

Morten DH wrote:

> [...]
> overførsel) - billedkvaliteten på mine andre laserdiscs var pludselig ikke

Hehe :)

> [...]
> synes jeg, Hulk, 2 fast 2 Furious m.fl. er rigtig gode eksempler skiverne er
> fyldt til randen med 5-10 minutters indslag, som sjældent skal ses 2

Jeps, det er ikke til at holde ud at se flere gange. Så hellere ekstramaterialet
på FOTR og TTT... _Det_ er godt :)

> F.eks. er
>
> Jeg har DTS udgaven, såh det kan jeg ikke snakke med om

Så må du skaffe dig DD-udgaven ligeledes. Det er TG's kamp om at få final cut på
filmen og det er faktisk ret spændende imho.

> Nej det har virkelig hjulpet med et skift til komponentvideo, specielt
> manglen på farvestøv blir ved at imponere mig ved DVD - og gør mig skør i
> hovedet når jeg en sjældent gang ser en film på VHS...

Ja, VHS blegner en anelse når man er vant til det rene billede fra DVD. Dog
havde VHS ingen problemer med artifakter :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten DH

Dato : 20-05-04 11:19

> Jeps, det er ikke til at holde ud at se flere gange. Så hellere
ekstramaterialet
> på FOTR og TTT... _Det_ er godt :)

Ha ha jeg har faktisk ikke set nogle af filmene endnu - planen er at jeg
venter til jul og så ser alle 3 i de lange udgaver samlet

> Ja, VHS blegner en anelse når man er vant til det rene billede fra DVD.
Dog
> havde VHS ingen problemer med artifakter :)

Det er så rigtig nok; men tror nu ikke jeg vil bytte

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-05-04 11:23

Hej!

Morten DH wrote:

> [...]
>
> Ha ha jeg har faktisk ikke set nogle af filmene endnu - planen er at jeg
> venter til jul og så ser alle 3 i de lange udgaver samlet

Har du ikke set dem sårn _OVERHOVEDET_ ikke? Damn...! Håber du har en projektor
af en art, de skal da opleves på stort lærrede...

> Dog
>
> Det er så rigtig nok; men tror nu ikke jeg vil bytte

Nej, heller ikke her. Jeg har endnu aldrig set en decideret billedfejl på en
original DVD hvorimod det jævntligt skete på laserdisc. Laserdisc er død, længe
leve laserdisc :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-05-04 20:24

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> Ja, VHS blegner en anelse når man er vant til det rene billede fra DVD.
Dog
> havde VHS ingen problemer med artifakter :)

Nææh, der var istedet: krøller, sne, båndsalat og spolen frem og tilbage.
Nej jeg savner bestemt ikke VHS, min video står stille det meste af tiden.

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-05-04 01:11

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til den seneste Universal collectors edition DVD (for blot at nævne et
> glimrende eksempel på at meget ekstra materiale idag blot er forlængede

Men Universal lægger trods alt noget ekstra materiale på skiverne, se eks.
Gladiator Coll. edit. der får man noget for pengene, begge skiver er fyldt
til bristepunktet med dit og dat.
IMHO er der en del der kunne lære lidt af hvordan Universal gør, jeg siger
ikke det er perfekt men de udnytter da mediet.
20th Century Fox, har været meget langsomme til at anerkende dvd mediet,
bare se hvor lang tid vi har ventet på Starwars.
Om det så skyldes Lucas. Fox eller en kombination ved jeg ikke?
Men deres dvd udgivelser er ofte meget "magre", her mener jeg at man ikke
får andet end filmen.
Det er selvf. også det man køber dvd'en for, men at give 199.95 for filmen
alene uden noget som helst, synes jeg er noget pebret.
Derfor ventede jeg bl.a. på at Phonebooth faldt i pris, med denne film får
man dog heller ikke mange minutter for pengene, men den er nu god alligevel.

Et eksempel på en lam dvd udgivelse i DK er Black Hawk Down.
I dk bliver man spist af med en featurette på 24 minutter.
Jeg har fornyligt skiftet den ud med en Australsk reg 2 3 disk udgave.
Kan ses her:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/9317731012860
Der er en verden til forskel på de to udgivelser.
Det er en skam at DK/Europa i visse tilfælde bliver nedprioriteret, man kan
også til tider finde en bedre udgave i Sverige.
Det gjorde jeg med The Rock, en lam DK udgivelse, i Sverige fik de Criterion
Edition (under andet navn, Collectors edit.) endda med danske undertekster.
Ja hvorfor mon den aldrig kom til DK som en DK udgivelse?

Hmm jeg stopper nu, dette blev vist mere til et surt opstød over
distrubutionsselskabernes uransagelige veje.

Fra : Morten DH

Dato : 20-05-04 11:33

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40abf773$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Derfor ventede jeg bl.a. på at Phonebooth faldt i pris, med denne film får
> man dog heller ikke mange minutter for pengene, men den er nu god

Star Wars forsinkelsen er helt sikkert GL's skyld - er sikker på Fox er
fuldt ud klar over hvor meget den udgivelse kan indbringe.... Jeg er som
regel meget glad for Fox (især efter de droppede deres Fox teaser foran alle
deres udgivelser). Deres udgivelser er som regel meget flotte og de er meget
konsekvente i deres kvalitet (lige som fx Warner - der så desværre ignorerer
DTS lyd) og så har de en prissætning som er mere realistisk end fx
Colombia/Tristar (som også konstant udgiver deres film i nye og (meget lidt)
forbedrede udgaver)...
Nu køber jeg stort set ikke R2 udgivelser; men i R1 land er Fox ofte fremme
med katalog titler til 15$ - uden det store ekstra materiale; men billed og
lyd spiller og prisen er god... og når de endelig går hele vejen dukker der
fx Alien Quadrilogy op - ikke dårligt

> [...]
undertekster.
> Ja hvorfor mon den aldrig kom til DK som en DK udgivelse?

Tja i R1 fik vi en rimelig BHD udgivelse, så kom der en collectors edition
og så en måned efter blev den annonceret i Superbit - Colombia håber sikkert
på vi køber alle 3 og ikke opdager den længe har kunnet fås som 3-disc
Superbit udgivelse i R3.... Ikke uden årsag de er suverænt det selskab jeg
er mest på vagt overfor, de er godt igang med Underworld også - den er lige
kommet i et længere klip; men har længe huseret i R3 i Superbit (til ingen
penge oven i købet), så den skal nok også komme i R1 inden årets udgang - og
nogen køber den så for 3. gang... jeg køber kun katalog titler fra Colombia
når de kommer, nye film venter jeg min. 1 år med at købe... Colombia er i
øvrigt også ret dyre

> Hmm jeg stopper nu, dette blev vist mere til et surt opstød over
> distrubutionsselskabernes uransagelige veje.

Men jeg forstår dig 110% - det er utroligt fustrerende at det er et
fuldtidsjob at sikre sig ens filmoplevelser bire optimale... intet under de
forskellige selskaber frygter piratfilm og internet - det er prisen for ikke
at levere varen

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-05-04 20:18

> [...]
og
> lyd spiller og prisen er god... og når de endelig går hele vejen dukker

Ja GL er helt sikkert den "hovedansvarlige" for forsinkelsen.
Men jeg vil sige at Fox har været noget langsomme til at anerkende dvd
formatet.
Om dette gør sig gældende for både R1 og R2 kan jeg ikke udtale mig om.

Jeg køber kun R2 af den ene årsag at, jeg har en lidt ældre Sony afspiller,
der koster en bondegård at gøre kodefri.
(Har også for nyligt købt en discount afspiller til hjemmelavede videoklip
og SVCD, Sony'en ænder ikke SVCD)
R2 vinder dog en del sammenligninger over R1, da R2 oftere er i anamorphic
overførsel fremfor R1.

> [...]
Colombia
> når de kommer, nye film venter jeg min. 1 år med at købe... Colombia er i

Ja Columbia Tristar har for vane at udsende mange udgaver.
Men trods alt er deres udgivelser både R2og R4, så kan man shoppe lidt
rundt.
Se årsagen til at jeg ikke shopper R1 længere oppe.

> [...]
de
> forskellige selskaber frygter piratfilm og internet - det er prisen for

Ja der er sikkert mange der hellere, vil nuppe en kopi.
Mens de venter på den "ultimativecollectorsspecielcriterionclassic" udgave
hvor man bliver begravet i både ekstramateriale og dimser og dippedutter.
Enten skal man have en overordentlig stor tålmodighed eller en meget stor
tegnebog.
Bare se Saving Private Ryan, den blev udgivet i R2 til fuldpris med en/flere
lydfejl på.
Den blev ikke trykt om/erstattet eller noget som helst, men nu har de
udsendt de en "limited edition" i papcover med DTS til 99.95 uden lyd
fejlen/fejlene.
Behøver jeg sige at jeg har dem begge to, man vil vel ikke have knas med
lyden.
Om ikke andet kan man da bruge den gamle som gave.

Fra : Morten DH

Dato : 21-05-04 10:40

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40ad044b$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> formatet.
> Om dette gør sig gældende for både R1 og R2 kan jeg ikke udtale mig om.

I R1 var de længe om at hoppe med på vogen da de, sammen med Di$ney og et
par andre så vidt jeg husker, satsede på DIVX dengang DVD kom frem; men
heldigvis døde DIVX en hurtig og smertefuld død og Fox fik fornuften tilbage
og røg med på DVD bølgen

> [...]
> der koster en bondegård at gøre kodefri.
> (Har også for nyligt købt en discount afspiller til hjemmelavede videoklip

Hmm har selv Sony (S7700) så det kan lade sig gøre... den spiller i øvrigt
også SVCD og VCD; men den er stærkt truet af en HTPC når økonomien blir til
det...

> R2 vinder dog en del sammenligninger over R1, da R2 oftere er i anamorphic
> overførsel fremfor R1.

Det er vist mere udtalt på ældre udgivelser, der er idag heldigvis meget få
R1 udgivelser der ikke udgives anamorphic (af dem som bør have det)... Jeg
så i øvrigt Dragonfly igår på DK-R2 - jeg har sjældent set så dårlig en
overførsel, alt alt for lys, uskarp og billedet var virkelig plaget af
lagging, specielt hver gang der var closeups - forfærdeligt at se på... og
jeg samler endda på obskure z-film fra hele verden, der kunne man måske
forvente noget i den retning; men for en amerikansk film fra dette årtusinde
og en stor kendt distributør (Universal)
Men PAL udgivelser har jo en teoretisk fordel i kaft af den øgede opløsning;
men jeg kan så ikke lide at de kører 4% for hurtigt...

> Ja Columbia Tristar har for vane at udsende mange udgaver.
> Men trods alt er deres udgivelser både R2og R4, så kan man shoppe lidt
> rundt.

Det er jo fair nok de udsender udgaver i alle deres områder; men jeg bryder
mig ikke om at de i R1 sommetider (specielt helt nye film) udsender 3-4
forskellige udgaver inden for 1-2 år - men hvis de så var ærlig omkring det,
kunne kunderne jo selv vælge om de ville have filmen nu eller vente et halvt
år på en bedre udgave eller en Superbit version... Teoretisk burde vi jo
slet ikke følge markedet i de andre regioner og egentlig misunder jeg dem
som bare går i Fona og køber den film de vil se i stedet for at surfe rundt
i døgndrift for at finde den bedste udgivelse (som ofte er et kompromis)

> [...]
> Enten skal man have en overordentlig stor tålmodighed eller en meget stor

Jeg shopper efter originalt format (OAR), ucensoreret udgave, bedste
billede, bedste lyd i nævnte prioritering - ekstras, collective packing mm.
er sekundært for mig...

> [...]
> fejlen/fejlene.
> Behøver jeg sige at jeg har dem begge to, man vil vel ikke have knas med

Ja det er sgu for dårligt, fx. Back to the Future trilogien er vist stadig
ikke blevet rettet i R2/R4 (der er framing fejl på film 2 og 3)

> Om ikke andet kan man da bruge den gamle som gave.

Ha ha, har en del gaver efterhånden; men bruger dem skam også lidt til det

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-05-04 19:20

> [...]
> også SVCD og VCD; men den er stærkt truet af en HTPC når økonomien blir

Ja det kan det bestemt, men prisen er ret så høj.
Jeg har også en billig Lumatron 23K3, til at spille mp3, mpeg, vise billeder
og en del andre ting.
Jeg vil faktisk tro at den kostede mindre end det vil koste at gøre Sony
afspilleren kodefri.
Men er Lumatron afspilleren mon kodefri, eller kan den mon gøres kodefri?
Jeg har ikke kunnet finde nogen information om det.

> [...]

opløsning;
> men jeg kan så ikke lide at de kører 4% for hurtigt...

Det lyder bestemt ikke godt, jeg har Memphis Belle R2, aldrig har jeg set så
elendig en overførsel.
Man skulle tro at de havde lagt et stykke hessian over billedet, rædsomt.
VHS udgaven ser faktisk bedre ud, uha tænk at jeg sagde det.

PAL har bedre farver sammenlignet med NTSC, og så den højere opløsning som
du nævner.
Men det er også rigtigt at de kører for hurtigt, men man kan åbenbart ikke
få det hele.

> [...]
rundt
> i døgndrift for at finde den bedste udgivelse (som ofte er et kompromis)

Ja det er irriterende at det skal være sådan, men det er vel det man har
køb/salg grupperne til?
Trods alt var der klar besked fra SF/ New Line ang. LOTR triologien.

> Jeg shopper efter originalt format (OAR), ucensoreret udgave, bedste
> billede, bedste lyd i nævnte prioritering - ekstras, collective packing
mm.
> er sekundært for mig...

Ja originalt format prioriteres også højt her, der er ikke noget værre end
en klemt/strukket film.
Nææh lad os se det som det skal ses, det er jo blevet populært at klippe i
4:3 film så de bliver til 16:9.
Det er jo noget pjat.

> en/flere
>
> Ja det er sgu for dårligt, fx. Back to the Future trilogien er vist stadig
> ikke blevet rettet i R2/R4 (der er framing fejl på film 2 og 3)

Ja det er jo at pisse på forbrugerne, det er jo ikke underligt at der er
mange der kigger på film i andre regioner.
Bare se det nuværende Kill Bill kaos, der er det jo R2 Japan der er populær.
Tror nu jeg venter på en boks, der uden tvivl kommer senere.
At EU og filmselskaberne så helst ser at EU borgere køber R2 kan man jo
undre sig over, de kan jo heller ikke forstå hvorfor en del forbrugere vil
have R1.
Nææh så lad os (filmselskaber og distributører) sætte en stopper for
importen, så kan de se deres fejlbehæftede R2 udgaver.

> Ha ha, har en del gaver efterhånden; men bruger dem skam også lidt til det

De er gode at have ved hånden, hvis man ikke lige kan finde på en gave.
Jeg købte som sagt en anden udgave af BHD, min fatter fik min spartanske
R2DK udgave.

Fra : Erik

Dato : 21-05-04 19:46

Martin Johansson wrote:

> PAL har bedre farver sammenlignet med NTSC,

Det gælder kun for broadcast. Det har ingen betydning på dvd.

/E

Fra : Morten DH

Dato : 21-05-04 20:48

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40ae483c$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]

> Man skulle tro at de havde lagt et stykke hessian over billedet, rædsomt.
> VHS udgaven ser faktisk bedre ud, uha tænk at jeg sagde det.

Hifi Klubben viste i de tidlige DVD dage en film med Richard Prior (svjh)
under deres demoer for at vise vigtigheden af god kompression - den har jeg
stadig mareridt om

> Ja det er irriterende at det skal være sådan, men det er vel det man har
> køb/salg grupperne til?
> Trods alt var der klar besked fra SF/ New Line ang. LOTR triologien.

Ja og den strategi har jeg respekt for. Tror der er kunder til det hele -
personligt har jeg købt de første 2 i extended udgave og venter på den 3. og
så ser jeg dem samlet... Ingen tvivl om at det er for at koge suppe 2 gange
de gør det på den måde; men så har man mulighed for at forholde sig til
det... Kan huske jeg købte xXx (i R1) - havde haft den i en uge efter
release tror jeg før Superbit udgaven blev annonceret... det er at pisse på
folk...

> Ja originalt format prioriteres også højt her, der er ikke noget værre end
> en klemt/strukket film.

Enig!

> Nææh lad os se det som det skal ses, det er jo blevet populært at klippe i
> 4:3 film så de bliver til 16:9.
> Det er jo noget pjat.

Det blir det næste problem når vi efterhånden har skiftet ud til widescreen
tv alle sammen, så er der stadig nogle ignoranter som mener det sorte område
faktisk er noget filmselskaberne har blændet af for at genere dem - og så
skal vi nok for widescreen udgaver af Borte med Blæsten og alle de andre
film i Academy format... Det vil jeg godt vædde et par af mine
Colombia/Tristar non-Superbit dvd'er på

> [...]
populær.
> Tror nu jeg venter på en boks, der uden tvivl kommer senere.

Den er jo faktisk allerede "annonceret" idet en repræsentant fra Miramax sad
og pralede med i et interview at de fik kunderne til at købe begge film
flere gange da der kom bedre udgaver senere - jeg har selv undladt at købe
dem af samme årsag...

> [...]
> Nææh så lad os (filmselskaber og distributører) sætte en stopper for
> importen, så kan de se deres fejlbehæftede R2 udgaver.

Ja typisk træk fra musik- og filmbranchen... men de kan altså ikke forstå vi
begynder at importere selv og kopiere... men jeg køber nye R1 dvd'er over
50kr billigere end tilsvarende R2 udgivelser - så jeg kan købe 25% flere
film for de samme penge groft regnet...

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-05-04 21:04

> [...]
>
> Hifi Klubben viste i de tidlige DVD dage en film med Richard Prior (svjh)
> under deres demoer for at vise vigtigheden af god kompression - den har

Er ret sikker på det ikke er komprimering der gør sig gældende her.
Det ligner et ekstra lag ovenpå filmen, og det ændrer ikke udseende på noget
tidspunkt såvidt jeg husker.
Kan dog tage fejl.
Det var forresten en R2UK og ikke DK, tror dog ikke der er forskel.
Måske er filmrullen blevet opbevaret sammen med sandpapiret?

> [...]
> det... Kan huske jeg købte xXx (i R1) - havde haft den i en uge efter
> release tror jeg før Superbit udgaven blev annonceret... det er at pisse

Ja, men New Line meldte ud meget tidligt at de ville lave flere udgaver.
Det er ikke ligesom andre selskabers udgivelser der sniger sig ud.

> [...]
> skal vi nok for widescreen udgaver af Borte med Blæsten og alle de andre
> film i Academy format... Det vil jeg godt vædde et par af mine

Selvfølgelig gør vi det.
Der er mange der allerede klager sig over at noget af billedet er skåret
væk, når der er WS på skærmen.
Det er jo faktisk omvendt, men det er svært at forklare.

> [...]
> flere gange da der kom bedre udgaver senere - jeg har selv undladt at købe

Det er sikkert en syg spøg fra Tarantino, det skulle da ikke undre.

> [...]
> 50kr billigere end tilsvarende R2 udgivelser - så jeg kan købe 25% flere

Ja så er der jo penge i det. Ofte ser man dog at mange R1 er dyrere end R2,
men det varierer meget.
Man kan jo undre sig over at filmbranchen undrer sig.
Mange vil da hellere snuppe en kopi af KB 1 og 2 og så vente på at der
kommer en "final" udgivelse.

Fra : Morten DH

Dato : 22-05-04 10:32

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40ae6090$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Det var forresten en R2UK og ikke DK, tror dog ikke der er forskel.
> Måske er filmrullen blevet opbevaret sammen med sandpapiret?

Det jeg husker bedst var et eksempel hvor han står og snakker på en scene;
men da han bevæger sig rundt på scene blir hans ansigt faktisk "hængende"
længe efter kroppen har flyttet sig - det er helt sikkert noget
komprimengsrelateret... Man ser det typisk hvis der er brugt kraftig
støjreducering under overførslen - min afspiller har også digital
støjreduktion og stiller man den i den værste (bedste) indstilling ser man
lige netop det fænomen... Rædselfuldt når først man har opdaget det...

> Ja, men New Line meldte ud meget tidligt at de ville lave flere udgaver.
> Det er ikke ligesom andre selskabers udgivelser der sniger sig ud.

Præcis og så er det også fuldt accepteret fra min side

> Selvfølgelig gør vi det.
> Der er mange der allerede klager sig over at noget af billedet er skåret
> væk, når der er WS på skærmen.
> Det er jo faktisk omvendt, men det er svært at forklare.

Prøv at få dem til at holde øje med når TV3/TV3+ sender Sergio Leones
Fistfull of dynamite i fullscreen (kan ikke huske hvad de kalder den på
dansk men de sender den jævnligt) - den kan man simpelthen ikke holde ud at
se uanset om man ved noget om filmformater/letterbox/widescreen eller ej...

> Det er sikkert en syg spøg fra Tarantino, det skulle da ikke undre.

Han taber nok i hvert fald ikke penge på det og man så jo og hans Res. Dog i
R1 - med forskellige covers og endda en boxsæt med alle farverne... gad godt
vide hvor mange personer de fik solgt den samme film til flere gange på
grund af en anden farve på coveret

> Ja så er der jo penge i det. Ofte ser man dog at mange R1 er dyrere end
R2,
> men det varierer meget.

Hmm jeg synes altid nye R2 film koster 199 eller 249 - ofte skal jeg kun
give 130-140 kr for en tilsvarende R1... men jeg følger ikke R2DK markedet
ret nøje må jeg indrømme..

> Man kan jo undre sig over at filmbranchen undrer sig.
> Mange vil da hellere snuppe en kopi af KB 1 og 2 og så vente på at der
> kommer en "final" udgivelse.

Tja man skulle jo tro de kunne lære lidt af musikbranchen som virkelig kan
mærke det for tiden - her er det noget så elementært som behovsopfyldelse
der ikke er på plads hvis man spørg om min mening - det varer ikke længe før
filmbranchen står i nøjagtig samme situation

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-05-04 12:01

> [...]
at
> se uanset om man ved noget om filmformater/letterbox/widescreen eller

Den må jeg lige holde øje med.

> [...]
> give 130-140 kr for en tilsvarende R1... men jeg følger ikke R2DK markedet

Tjaa jeg følger ikke meget med i R1 markedet.
Sidst jeg var opmærksom var R1 dyrere end R2, men det kommer nok også an på
hvor man køber.
Det er forresten også først nu at filmselskaberne er begyndt at holde
udsalg. (cheaper stars, mid price etc.)
Gad vide hvornår prisen på dvd opfører sig som prisen på VHS?
Der falder prisen ofte ned til ca. 30-50 kr. i løbet af 3-6 mdr.
Særligt ældre film uden ekstra materiale osv. kunne man godt sende ud til en
lavere pris end 199.95.
Og ja, jeg ved godt at ekstramateriale ikke er alt, men nogle gange giver
ekstra materialet en bedre forståelse af filmen.
Derudover er det jo nok også noget med, at man gerne vil have noget for
pengene. (Se min BHD sammenligning tidligere)

> [...]
før
> filmbranchen står i nøjagtig samme situation

Ja musikbranchen overvejer jo også at lade kunderne sammensætte deres egen
skive i butikken.
Det vil, måske, gøre problemet noget bedre.
Der er ikke noget værre end en cd med 14 numre og så kan man kun holde ud at
høre på 1 nummer.
Filmbrachen risikerer den samme reaktion fra kunderne, hvis de fortsætter
med et hælde 30 udgaver ud af den samme film.
Et stort problem er også forskellene mellem de forskellige regioner, det er
jo ikke underligt at der er mange der køber dvd'er fra andre regioner.

Fra : Koeffe

Dato : 19-05-04 19:21

> [...]

store
> indpakninger og de _rigtig_ flotte billeder der som regel er på dem.

1600,- minus 400,- for filmene. Det er 1200,- for "flotte billeder". Er det
ægte malerier? ;cD

--
Koeffe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-04 19:51

Hej!

Koeffe wrote:

> [...]
> store
>
> 1600,- minus 400,- for filmene. Det er 1200,- for "flotte billeder". Er det

Well, laserdisc var _ret_ pebrede i pris. Det var ikke oliemalerier

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Erik

Dato : 19-05-04 20:49

Koeffe wrote:

> 1600,- minus 400,- for filmene. Det er 1200,- for "flotte billeder".
> Er det ægte malerier? ;cD

Og hvor får du så lige de der 400kr fra, om man må spørge? Det er ikke
dvd'er, der bliver snakket om.

/E

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 19-05-04 16:14

> Ja det er blevet noget udvandet efterhånden med smarte ompakninger for at
> sælge filmene en gang til - lige som næsten alt er collectors editions på
> DVD... Næh de 100$ laserdisc collectors editions var der sgu noget ved

Det er da sejt nok at de kan finde på at lave sådan nogle indpakninger. Nu
er den her T3 blinky eye edition nok ikke lige frem den mest opfindsomme og
jeg kunne ihvertfald heller ikke finde på at give de 150kr ekstra for det!
Men det er da stadig lidt sjovt :)

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Morten DH

Dato : 19-05-04 16:51

"Johnny Jakobsen" <btzSLET@area42.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> jeg kunne ihvertfald heller ikke finde på at give de 150kr ekstra for det!

Helt sikkert, det er flot og sjovt; men når dagen er omme står man bare med
en dvd som er besværlig at placere i samlingen - det er min mening i hvert
fald... men det er da dejligt er der er lidt for en hver smag...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-04 16:54

Hej!

Morten DH wrote:

> Helt sikkert, det er flot og sjovt; men når dagen er omme står man bare med
> en dvd som er besværlig at placere i samlingen - det er min mening i hvert
> fald... men det er da dejligt er der er lidt for en hver smag...

Speaking of which: er der nogen, der vil købe min Gollum figur? ))

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-05-04 23:46

> Speaking of which: er der nogen, der vil købe min Gollum figur? ))

Hahaha! Go' griner

Mvh. Martin

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-05-04 00:59

> [...]
> en dvd som er besværlig at placere i samlingen - det er min mening i hvert
> fald... men det er da dejligt er der er lidt for en hver smag...

Hmm synes nu at Hulk boksen(den med knytnæven) er noget sværere at placere.
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11839

Udover denne kunne man nævne: Band Of Brothers (metal boks) og Mummy/Mummy
Returns Deluxe box set (denne pga. den har en spøjs bredde så det ikke "går
op" på hylden.)
Nå ja, jeg må heller ikke glemme Tron, hvis man ikke er opmærksom falder den
nedenud af papcoveret hvergang den tages ud af hylden.
http://www.axelmusic.dk/productDetails/cr5017188885614

Fra : Morten DH

Dato : 20-05-04 11:37

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40abf48f$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
den
> nedenud af papcoveret hvergang den tages ud af hylden.

Jeg har Anchorbays Wickerman i "cigarkasse" - det er en dvd æske i træ, den
er heller ikke sådan at placere

Men helt seriøst, så synes jeg det er ved at tage overhånd, man ku få Basic
Instinct i en udgivelse med en issyl i - det er lige som at samle på Anders
And blade (hvilket jeg også gør). Det er næsten umuligt at opbevare dem på
grund af alt det skrammel man får med hver uge...

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-05-04 20:23

> [...]
> And blade (hvilket jeg også gør). Det er næsten umuligt at opbevare dem på
> grund af alt det skrammel man får med hver uge...

Ja det kunne jo være at man lige stod og manglede en issyl, her får man så
ovenikøbet en film med. LOL
Men der er en del special udgivelser, der er mere sære end de er praktiske.
Bare se den specielle udgave af Alien Quadrilogy der "residerer" i et Alien
hoved. (R2 Japan)
Ken ses her:
http://avpgalaxy.t35.com/dvdalienquadrilogy.php
Jeg er dog spændt på at se hvad der bliver proppet i ROTK coll. edit.
kassen.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-05-04 23:50

> [...]
og
> jeg kunne ihvertfald heller ikke finde på at give de 150kr ekstra for det!

Den minder mig gevaldigt om Pink Floyd - Pulse albummet. Hvor det flotte
tykke cover var udstyret med en blinkende rød diode for enden, som altid
(irreterende nok) blinkede ud i stuen (indtil den løb tør for batteri) når
den sad i CD-stativet.

Det grimme ved T3 æsken er at den sidder på forsiden af coveret, hvilket kun
vil blinke ind mod andre film i de fleste stativer, så skal den ellers
placeres på en hylde eller reol stående, hvilket også vil skabe en masse
problemer deri!

Mvh. Martin