Ørepropper med musik?
Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-05-04 11:19

Halløj,

Nu kom jeg jo til at købe den her mp3-afspiller fra Archos der
tilfældigvis passer lige i brystlommen på jakken, men, jeg har vist
behov for nogle ørepropper med lyd i

Hvad kan anbefales ?

Jeg er blevet anbefalet Koss the Plug, men det skal jo være noget
der er velegnet til MC-brug.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : anders majland

Dato : 19-05-04 12:01

> Jeg er blevet anbefalet Koss the Plug, men det skal jo være noget
> der er velegnet til MC-brug.

Det er bestemt velegnet ved moderat hastighed på landevej - ikke til
highspeed touring på motorvej....

Eller formuleret på en anden måde. De giver et udmærket
signal/vindstøjforhold men kan ikke anvendes hvor du ellers ville
anvende ørepropper mod støjen.

Der har været mange tråde om det her. Søg evt tilbage med
groups.google.com

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 19-05-04 12:55

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> [...]
> behov for nogle ørepropper med lyd i
>
> Hvad kan anbefales ?
>
> Jeg er blevet anbefalet Koss the Plug, men det skal jo være noget

Ohøj

Jeg har hørt, at disse burde kunne finde anvendelse:
http://www.etymotic.com

M.v.h. Bjarke

Fra : Palle

Dato : 19-05-04 12:47

> Jeg har hørt, at disse burde kunne finde anvendelse:

Og til kun 330$ per sæt, forventer vi, at du tager ca 20-30 sæt på lager

Slap aaaf, hvor er det dyrt.... Så hellere synge lidt inde i hjelmen !

Palle - Daytona og sangfugl !

Fra : Freddy Lang

Dato : 19-05-04 13:02

Hans Joergensen wrote:
> [...]
> behov for nogle ørepropper med lyd i
>
> Hvad kan anbefales ?
>
> Jeg er blevet anbefalet Koss the Plug, men det skal jo være noget

Jeg havde også en MP3-afspiller som bare lå og flød. Så jeg gik ned til den
lokale radio-pusher og købte et sæt Sennheiser høretelefoner (de almindelige
med bøjle) for en flad hund, gik hjem og slagtede dem, og monterede
højttalerne i min hjelm. Så nu er der musik til turen.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Ole Hansen

Dato : 19-05-04 14:18

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> writes:

> [...]
> med bøjle) for en flad hund, gik hjem og slagtede dem, og monterede
> højttalerne i min hjelm. Så nu er der musik til turen.

Puha, jeg kan nemt forestille mig en sjov ændring i kørestil alt efter
musik! :) Aktiv kørsel til noget hi-speed techno eller
dødsmetal.. Puha! :)

--
Ole Hansen

Fra : Freddy Lang

Dato : 19-05-04 15:51

Ole Hansen wrote:

> Puha, jeg kan nemt forestille mig en sjov ændring i kørestil alt efter
> musik! :) Aktiv kørsel til noget hi-speed techno eller
> dødsmetal.. Puha! :)

Præcis! I flæng kan nævnes Linkin Park, Manowar, Aquagen, Antiloop... åhja,
der er jo nok at tage af derude...

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 20-05-04 00:11

Halløjsa

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote in message

> Præcis! I flæng kan nævnes Linkin Park, Manowar, Aquagen, Antiloop...
åhja,
> der er jo nok at tage af derude...

Jamen dog, der er jo ligefrem en med smag

God vind..

-steffen
som glæder sig endnu mere til næste sæson

Fra : -V-

Dato : 20-05-04 00:45

Freddy Lang wrote:

> Præcis! I flæng kan nævnes Linkin Park, Manowar

Eh?
You've ain't heard nothing.....

-V-

Fra : Freddy Lang

Dato : 20-05-04 02:26

-V- wrote:

> Eh?
> You've ain't heard nothing.....

_SÅ_ meget "dødsmetal" er jeg nu heller ikke til... lad os bare kalde det
go' halvhård rock i stedet. Men det passer nu meget godt til det tidligere
nævnte "aktiv kørsel".

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-05-04 20:26

> [...]
> (de almindelige med bøjle) for en flad hund, gik hjem og slagtede
> dem, og monterede højttalerne i min hjelm. Så nu er der musik til

Jeg har også før brugt normale hovedtelefoner + ørepropper, dog ikke på
MC. Man skal skrue lidt højere op, men så længe højttalerne kan klare
det, så fyrer man da bare op. Så har man både musik og mindst lige så
lav baggrundsstøj som man plejer med rigtige ørepropper.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Freddy Lang

Dato : 19-05-04 21:11

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> klare det, så fyrer man da bare op. Så har man både musik og mindst
> lige så lav baggrundsstøj som man plejer med rigtige ørepropper.

Min stakkels lille MP3-afspiller kan ikke rigtig levere ret meget, i hvert
fald ikke nok til at kunne trænge igennem et par ørepropper. Men sådan nogle
har jeg alligevel aldrig brugt, så skaden er ikke så stor.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Brian Laursen

Dato : 19-05-04 15:27

www.dotmiljoe.dk kan lave formstøbte ørepropper med bluetooth!

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Richard

Dato : 19-05-04 15:33

Hans Joergensen wrote:

> Nu kom jeg jo til at købe den her mp3-afspiller fra Archos der
> tilfældigvis passer lige i brystlommen på jakken, men, jeg har vist
> behov for nogle ørepropper med lyd i

Det er afgjort også en god idé ifht at montere højttalere i hjelmen for
på den måde at begrænse lydtrykket fra den omgivende støj fra motor
(ikke støj, vellyd men alligevel), vindsus etc.

Men hvis du kører dagligt og får den idé at investere i støbte
ørepropper, som fatter din MP3-spillers ørehængere, skal du sikre dig,
at ørehængerne er tykvæggede og helst af metal, for ellers lukker de
omgivende støj med ind gennem øreproppen. Ved jeg af bitter erfaring som
er nærmere beskrevet i tidligere tråde om emnet, som Anders M. nævner

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-05-04 15:41

Richard wrote:
> Det er afgjort også en god idé ifht at montere højttalere i hjelmen for
> på den måde at begrænse lydtrykket fra den omgivende støj fra motor
> (ikke støj, vellyd men alligevel), vindsus etc.

Det er pt. med i mine overvejelser, dog er jeg lidt ked at af skulle
modificere min hjelm, men det kan godt være det er det mest
praktiske.

> Men hvis du kører dagligt og får den idé at investere i støbte
> ørepropper, som fatter din MP3-spillers ørehængere, skal du sikre dig,

Jeg overvejer ret meget at købe de her Koss... men nu må jeg lige
se.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Richard

Dato : 19-05-04 16:14

Hans Joergensen wrote:

> Jeg overvejer ret meget at købe de her Koss... men nu må jeg lige
> se.

Koss har vist også gjort "sbablen", der leder lyden gennem proppen,
blødere, så de også passer mere grogede øregange, men proppen er vist
stadig noget skidt. der ligger en anvisning på at ændre proppen på Koss
the Plug her:
<headwize2.powerpill.org/projects/showproj.php?file=cmoy4_prj.htm>
og det Addendum, der er link til nederst på siden.

Ellers har Sony m.fl. også tilsvarende modeller - husk iøvrigt at få en
størrelse mini-jack der passer; walkmen køre gerne med 3,5mm jack-stick,
mens mange MP3-spillere bruger den endnu mindre 2,5mm ;-(

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-05-04 19:08

Richard wrote:
> størrelse mini-jack der passer; walkmen køre gerne med 3,5mm jack-stick,
> mens mange MP3-spillere bruger den endnu mindre 2,5mm ;-(

Min har en ganske normal mini-jack :)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Richard

Dato : 20-05-04 00:53

Hans Joergensen wrote:

> Min har en ganske normal mini-jack :)

Godt for dig - så skal du blot sikre dig, at stikket er inddelt på
langs med de samme længder af segmenter; det ser du let af fotos...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-05-04 11:51

Richard wrote:
> Godt for dig - så skal du blot sikre dig, at stikket er inddelt på
> langs med de samme længder af segmenter; det ser du let af fotos...

Altså, min Sennheiser-hovedtelefon passer ihvertfald, og virker ;)
så jeg er ret sikker på det er et standard minijack :)

// Hans

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 19-05-04 21:36

> [...]
> --
> Hi! I'm a .signature virus!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Jeg har et sæt Koss the plug.

Som nye. Har kun prøvet dem en enkelt gang

Jeg vil sælge dem for 100 kr hvis det har interesse.

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
email: bmw snabela poet punktum dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 07:35

Bent Erik Thomsen skrev i meddelelsen
<40abc521$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Jeg har et sæt Koss the plug.
>
>Som nye. Har kun prøvet dem en enkelt gang
>
>Jeg vil sælge dem for 100 kr hvis det har interesse.

Hvis ikke Hans er interesseret, så er jeg !

mvh
Orla
9541

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 20-05-04 09:35

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> wrote in message

> Bent Erik Thomsen skrev i meddelelsen
> <40abc521$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Hvis ikke Hans er interesseret, så er jeg !

> [...]

UPS nu kom jeg faktisk til at sælge noget her i gruppen ??

Undskyld, Av! Av!

Men de er altså solgt.

mvh

Bent Erik