Terkel i knibe - hvem har animeret den?
Fra : Birgitte Behrendt La~

Dato : 19-05-04 10:55

Hej med jer

Er der nogle som ved hvad de to fyrer, der har animeret Terkel i knibe
hedder og hvor de arbejder?

Jeg kan nemlig forstå, at de er autodidakte og er interesseret i at høre
hvilke programmer de har lært, for at kunne lave filmen.

Mvh
Birgitte

Fra : Søren Kongstad

Dato : 19-05-04 11:23

> Er der nogle som ved hvad de to fyrer, der har animeret Terkel i knibe
> hedder og hvor de arbejder?

Thorbjørn Christoffersen og Kresten V. Andersen
http://www.animwork.dk/Default.asp?Mode=Search

De arbejdede for A.Film

http://www.afilm.dk/

/Søren

Fra : Casper

Dato : 19-05-04 12:04

Et mere direkte link : http://www.animwork.dk/Default.asp?ID=194 som
fortæller om processen med TIK.

Casper

Fra : Birgitte Behrendt La~

Dato : 19-05-04 12:42

Casper <casper.andrea@FJERNpc.dk> wrote:

> Et mere direkte link : http://www.animwork.dk/Default.asp?ID=194 som
> fortæller om processen med TIK.
>
> Casper

Tak for det

Mvh
Birgitte

Fra : Tim Christensen

Dato : 19-05-04 12:53

Birgitte Behrendt Larsen wrote:

> [...]
>
> Jeg kan nemlig forstå, at de er autodidakte og er interesseret i at høre
> hvilke programmer de har lært, for at kunne lave filmen.

I Terkeler der brugt 3D Studie Max, andre programmer kan også bruges
Maya er nok det mest brugte program indenfor filmverdenen.

Disse programmer er ret dyre og du kunne starte med det blender
(blender.org) som er gratis. Der findes mange sider omkring 3d-grafik
fx. 3dmaxer.dk.

Mvh

Tim

Fra : Birgitte Behrendt La~

Dato : 19-05-04 13:55

Tim Christensen <icecone@eson.dk> wrote:

> [...]
>
> Disse programmer er ret dyre og du kunne starte med det blender
> (blender.org) som er gratis. Der findes mange sider omkring 3d-grafik

Mange tak for tippene Jeg har downloadet en personal learning
edition af Maya, men jeg vil også kikke på blender.org.

Mvh
Birgitte

Fra : Mathness

Dato : 19-05-04 18:38

Af andre muligheder kan nævnes Newteks Lightwave http://newtek.com/ ,
og selvfølgelig Povray http://www.povray.org/ .

--
Thomas Klietsch
m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Fra : MP Jakobsen

Dato : 20-05-04 09:53

On Wed, 19 May 2004 19:37:55 +0200, Mathness wrote:

> Af andre muligheder kan nævnes Newteks Lightwave http://newtek.com/ ,
> og selvfølgelig Povray http://www.povray.org/ .

Microsofts SoftImage har da også længe været populært i den dyre ende af
film-mager-verden. Men så vidt jeg husker er det temmelig pebret i prisen.

MP