Hvad skal jeg ned på?
Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 10:06

If. BMI skal jeg veje 70-80kg.
If. fedtprocents målning skal jeg veje ja.. Den svinger meget:
http://www.peet.dk/slank/

Hvordan kan jeg finde ud af hvad jeg skal veje?

Jeg ved godt mange svare: Når du selv syntes du er slank. Men.. ja..
jeg syntes jeg er slank nu.. Ja, i forhold til da jeg startede! Men
syntes det er pi... svært at finde ud af hvad målet skal være. 70kg
lyder ekstremt, da jeg har tygge knogler osv.

Fra : Kim2000

Dato : 19-05-04 11:26

> Hvordan kan jeg finde ud af hvad jeg skal veje?

Du tager tøjet af og går ud foran spejlet (hvis du piller det ned kan selv
små spejle bruges til helfigur), hvis det du ser ikke er pænt, så skal du
tabe dig. Hvis det du ser er pænt, skal du ikke tabe dig.

Efter min mening er et målebånd også væsentlig bedre end en vægt, hvis du
dyrker meget motion kan du risiskere ikke at tabe dig, men du bliver
alligevel slankere, der kommer målebåndet ind i billedet. Mål fx ved talje.

mvh
Kim

--
DaMat udgiver blade, bøger og tegneserier,
og for at få smør på brødet sælger vi også helsekost produkter.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 11:42

On Wed, 19 May 2004 12:26:05 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Du tager tøjet af og går ud foran spejlet (hvis du piller det ned kan selv
>små spejle bruges til helfigur), hvis det du ser ikke er pænt, så skal du
>tabe dig. Hvis det du ser er pænt, skal du ikke tabe dig.

Men ser aldrig pæn ud med en masse slap hud!

Fra : Zalza

Dato : 20-05-04 11:48

> Du tager tøjet af og går ud foran spejlet (hvis du piller det ned kan selv
> små spejle bruges til helfigur), hvis det du ser ikke er pænt, så skal du
> tabe dig. Hvis det du ser er pænt, skal du ikke tabe dig.

ikke helt enig ;)

hvad med anoraksi ofre ?
De synes aldrig de ser ok ud - så de slanker sig i hjel.

Mit bud er man skal gå efter BMI og sund fornuft.

--
/Zazla
www.Yoo.dk

Fra : Kim2000

Dato : 20-05-04 12:20

> hvad med anoraksi ofre ?
> De synes aldrig de ser ok ud - så de slanker sig i hjel.
>
> Mit bud er man skal gå efter BMI og sund fornuft.

Joh, det kan du da have så ganske ret i, men for langt de fleste vil spejlet
være en god metode, fx vejer jeg selv 81-84, svarede til BMI på 24,7-25,3
altså lige omkring overvægtig, men da jeg samtidig har styrketrænet de
sidste ti år vil BMI give et forkert billede. Så som du selv er inde på skal
man i hvert fald ikke tage BMI som andet end en rettesnor.

Forresten vejede Mike Tyson på sin storhedstid 108 kg (182 cm) og havde
dermed et BMI på 32,6 og ingen ville vel påstå han var overvægtig i starten
af 90'erne - Det er selvfølgelig så ekstremt, at det ikke kan bruges til
andet end en sjov historie

mvh
Kim

Fra : Ganja

Dato : 19-05-04 12:25

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> skrev i en meddelelse
> If. BMI skal jeg veje 70-80kg.
> If. fedtprocents målning skal jeg veje ja.. Den svinger meget:
> http://www.peet.dk/slank/

Jeg kiggede lige på hjemmesiden. Flot at du har tabt dig så meget, fortsæt
med samme gode stil.. meen, øøh, er du ikke lidt forud for din tid? Jeg er i
hvert fald ikke nået til november/december 2004 endnu

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 13:10

On Wed, 19 May 2004 13:24:33 +0200, "Ganja" <nix@du.dk> wrote:

>Jeg kiggede lige på hjemmesiden. Flot at du har tabt dig så meget, fortsæt
>med samme gode stil.. meen, øøh, er du ikke lidt forud for din tid? Jeg er i
>hvert fald ikke nået til november/december 2004 endnu

Hvis du læser på teksten nede ved datoen, kan du se hvor fra det er
gæt. Altså hvis jeg forsatte med det samme vægt tab gang til gang som
jeg gør nu. sidste vejning + (næst sidste vejning - sidste vejning)
Mener det var sådan jeg lavede det i excel i sin tid.

Fra : Ganja

Dato : 19-05-04 23:08

> [...]
> jeg gør nu. sidste vejning + (næst sidste vejning - sidste vejning)
> Mener det var sådan jeg lavede det i excel i sin tid.

Det er ikke de tal jeg hentyder til. I teksten skriver du at du startede i
motionscenter december 2004... Ik at det har den store betydning, men ville
da lige gøre opmærksom på det alligevel

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-05-04 00:03

On Wed, 19 May 2004 11:05:34 +0200, peet_dk <peet at peet dot denmark>
wrote:

>If. BMI skal jeg veje 70-80kg.

Nu vi snakker BMI, hvordan finder man så ud af hvor man skal ligge?
De siger mellem 19-25 så vidt jeg husker, men det er jo alligevel et ret
bredt felt.

Jeg er gået fra ca. 32BMI ned til at ligge på lige over 25 nu, hvilket
jo er positivt, jeg har bare svært ved at finde ud af hvad jeg skal
sætte som næste mål.

BMI'en siger jeg skal ligge et sted mellem 66kg og 85kg, så et eller
andet sted der i mellem skal det jo nok findes, men hvor præcis?
Er der nogen måde at finde ud af det, eller er der kun spejlet at bruge?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.