Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos set fra mit soveværelse
Fra : Per F Andersen

Dato : 19-05-04 08:32

Jeg har sådan en slags kunstnerisk tvangstanke: at beskæftige mig
fotografisk med små oversete ændringer.
Jeg har nu i et halvt år næsten hver morgen kl. 8:45 taget et billede af
udsigten fra mit soveværelse. De er opdelt i måneder oktober - maj (idag).
Du bør se dem her http://www.javist.dk

Hvad synes du: dødkedeligt eller måske en anelse interesssant?

mvh per

-----------------------------
Min weblog: http://javist.smartlog.dk
www.grafolog.dk

Fra : Martin Gleit

Dato : 19-05-04 08:39

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> Du bør se dem her http://www.javist.dk
>
> Hvad synes du: dødkedeligt eller måske en anelse interesssant?

Er det ikke i "Smoke" at der laves noget lignende med at fotografer gaden
hver dag på samme tidspunkt? Sjov ide hvis der er forandring i
billederne...dine soveværelsebilleder er noget søvndyssende, hvis du spørger
mig...

Fra : Lars Strange

Dato : 19-05-04 09:44

"Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke i "Smoke" at der laves noget lignende med at fotografer gaden
> hver dag på samme tidspunkt? Sjov ide hvis der er forandring i

Jo, så vidt jeg husker tager han et billede af sin tobak-shop fra
gadehjørnet overfor. Dermed kommer der også den forandring (biler/personer)
i billedet, som du efterlyser.

Udsigten fra soveværelset bliver nok også mere interresant, hvis man på en
eller anden måde samler dem i en animation..?

Lars

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-05-04 16:06

On Wed, 19 May 2004 10:43:34 +0200, "Lars Strange"
<larsstrangefjernresten@hotmail.com> wrote:
klip

>Udsigten fra soveværelset bliver nok også mere interresant, hvis man på en
>eller anden måde samler dem i en animation..?
>
>Lars

Vender cameraet den anden vej ??
mvh Ebbe

Fra : Claus Smith

Dato : 19-05-04 09:06

Det er anderledes, men egentlig en ganske pudsig ide.

Hvis jeg skulle ændre noget, så ville jeg vælge et vindue med en mere
livlig/aktiv position, så du ikke ender med det samme billede hver
dag...f.eks. kunne du vælge et vindue ud til en trafikeret vej, hvor bilerne
f.eks. holder anderledes og gademiljøet er præget af mere aktivitet.

Men eller er ideen bag dine billeder ganske genial.

Claus Smith

Fra : Per F Andersen

Dato : 19-05-04 09:13

Claus Smith wrote:
> [...]
> aktivitet.
>
> Men eller er ideen bag dine billeder ganske genial.

NU er min idé, at billederne ikke skal være mere forskellige end årstiderne,
vejret og ejendommens lokale aktivitet giver anledning til. Forskellieg
grader af blomstring og afblomstring osv. vil give små, men synlige
forandringer over tid - det ville nok ikke ske, hvis det kun var en gade,
selvom du selvfølgelig har ret i, at der formentlig ville være en større
umiddelbar variation i billederne.
mvh per

-----------------------------

Fra : emj

Dato : 19-05-04 10:19

On Wed, 19 May 2004 09:31:56 +0200, "Per F Andersen"
<Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> wrote:

>Hvad synes du: dødkedeligt eller måske en anelse interesssant?

Jeg synes, at det er interessant at se forskellighederne i lysets
påvirkning af motivet
Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 19-05-04 10:56

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du bør se dem her http://www.javist.dk
>
> Hvad synes du: dødkedeligt eller måske en anelse interesssant?

Dødkedeligt ville jeg ikke kalde det, men savner noget mere liv i
billederne, lidt ala "Smoke" - Samme sted, hver dag, samme tid i over 20 år
- Se det er noget af en projekt.. Men lyset er da spændende i sig selv.

Mvh Ole C. Boesen
http://www.condrup.dk
[Blocked NG users: René Asmussen, Niels Ebbesen.] Are you next ?

Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 19-05-04 11:32

Hej Per ...

Jeg kunne evt. godt få en ide som dig nemlig
årstidens ændringer fra min stue ... som evt.
ville være mere dekorativ ind fra dit soveværelse
jeg kan derfor godt følge dig men synes måske
ikke det er så interessant endda ...

Jeg har ikke hængt mig i kvaliteten
af dine billeder kun Motiverne ... )

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Foto: http://gallery.atpic.com/77 og på min
Hjemmeside !
--
Stenbakkevej 37 2.th.
9900 Frederikshavn

Fra : Peter C:\\>

Dato : 19-05-04 15:49

> [...]
> Du bør se dem her http://www.javist.dk
>
> Hvad synes du: dødkedeligt eller måske en anelse interesssant?

Interessant, men lad os få den "på film" gerne med mulighed for selv at
vælge billedfrekvensen, og dermed hvor hurtigt ændringerne skal ske
(...og nej, jeg aner ikke hvordan man laver det....syns bare det "manglede"

MVH Peter C:\

Fra : lars bo

Dato : 20-05-04 14:50

Hej Per

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu i et halvt år næsten hver morgen kl. 8:45 taget et billede af
> udsigten fra mit soveværelse.

En noget kedelig forestilling, som måske kunne være peppet lidt op hvis du
havde lagt tidspunktet senere på dagen, når der havde været lidt liv i
gården.
Ellers et spændende projekt.
hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-05-04 15:51

Per F Andersen wrote:

> Hvad synes du: dødkedeligt eller måske en anelse interesssant?

Tja det ville nok være mere interesssant, hvis du drejede kameraet
180 grader rundt, så du lavede en serie af det der foregår i
soveværelset...))

Nej spøg til side, udsigten fra dit soveværelsesvindue er mildt sagt
kedelig og uinteressant, der sker li'som for lidt, det vil måske
fungere, hvis du laver en film af serien, men det kræver, at du har
et system, så kameraet meget præcist er placeret nøjagig det samme
sted, og i samme vinkel, ved alle optagelserne.

Jeg har set nogle "film", som egenlig er lavet ved, at et kamera
tager et stilbillede af et motiv, med 15, 30 eller 60 sekunders
mellemrum, og det der gør sådanne "film" interesssante, er at der
sker en hel masse i motivet, og at tidsforløbet er forkortet.

Og jeg har selv overvejet, om jeg kunne lave en "film", der viser
byggeriet af et hus, men det er et så tidskrævende projekt, at det
ind til vidre kun er en idé...

Det nemme projekt er "filmen" af en rose der springer ud, sådan en
serie kan med held laves på en dag.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-05-04 21:27

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>mellemrum, og det der gør sådanne "film" interesssante, er at der
>sker en hel masse i motivet, og at tidsforløbet er forkortet.

Såkaldt time-lapse optagelser. Oftest meget fascinerende. Se eventuelt
eksemplet på
http://www.sciencephotography.com/users/ekinsman/index.html

Jeg ved det kan gøres ved at sætte fx. et Canon A70, til sin computer,
og så indstille den medfølgende software til at tage et billede med et
bestemt antal sekunders mellemrum. Jeg har endnu ikke brugt det
rigtigt - blandt andet fordi kablet til computeren sætter nogen
begrænsninger mht. location.

De meget avancerede opstillinger kræver dog mere udstyr. Jeg har set
en "bag kameraet-film", hvor motivet var en spirende skovbund.
Dét foregik inde i et lille telt. Kameraet (et lille 35mm filmkamera)
var monteret på en skinne, så et motor kunne hejse det op i samme
hast, som blomsterne spirede og blev højere!
Også lyset var styret, så det kun blev tændt i minutterne omkring en
eksponering.
Det hele blev styret af en lille boks med elektronik, som et par gange
i døgnet tændte lyset, eksponerede en ramme på filmen, hævede kameraet
en brøkdel af en millimeter, og slukkede lyset igen. Det flotte
resultat kunne fotografen se efter en måneds tid - hvis altså alle
tider og intervaller var regnet rigtigt ud...

--
Kåre