så ramte den mig - generationskløften
Fra : Ralph

Dato : 18-05-04 23:00

Har altid været lidt stolt af min ungdommelige musiksmag (er 41 år) Linkin
Park, Tim, Baby Woodrose, Tue West, Evanesence, L.O.C., Limp Buiscit, Johnny
deLuxe, Lene Marlin, Maroon 5, Nephew, Miles, Blackeyed Peas, Usher, UFO &
Yeppa(?), Outkast, Kelis.................

Men NU er mine børn vilde med ham der Nigger Jay*): "en dag tilbage" - hold
da kæft hvor noget bræk - har aldrig hørt så meget Skyradio siden den kom i
omløb på DR´s playlist

*) VED godt hvad de hedder.

--
venligst
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 18-05-04 23:35

> [...]
hold
> da kæft hvor noget bræk - har aldrig hørt så meget Skyradio siden den kom

PS. Hatten af for Milling, Breinholt og Lang som ikke er de helt store fans
af Nik & Jay, men alligevel har sat dem i rotation på playlist - DET er da
profesionelt (hvordan det så end staves)

--
venligst
Ralph

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-05-04 23:34

> [...]
hold
> da kæft hvor noget bræk - har aldrig hørt så meget Skyradio siden den kom

he - jeg er kun 32 og har prøvet det samme - meget af det du nævner er lige
mig - osse limp Bizkit MEN Nigger Jay kan jeg simpelthen blive vanvittig
af! - min søn på 10 synes de er meget seje, men magen til "åh vi har det
hårdt i Hellerup gangsta rapper" wannabees skal man lede længe efter - det
værste jeg ved er danske rappere der tager sig selv for alvorligt - de
bliver ufrivilligt komiske - jeg nævner i flæng jokeren, loc, nigger jay....
ufo og yepha ved da de er sjove.

> *) VED godt hvad de hedder.

så interview med dem i boogie... der er noget der lyder komisk når man på
dansk interviewer en der vil kaldes Jay - det lyder bare ikke godt med det
danske sprog...
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-05-04 23:55

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> writes:

> så interview med dem i boogie... der er noget der lyder komisk når man på
> dansk interviewer en der vil kaldes Jay - det lyder bare ikke godt med det
> danske sprog...

"Arh, hvad så der, Jåd, er det for vildt eller hvad?"
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : -V-

Dato : 19-05-04 00:02

Peter B. Juul wrote:

> "Arh, hvad så der, Jåd, er det for vildt eller hvad?"

"And, Your Honour, I present you with Exhibit 2"

-V-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-05-04 08:37

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> "And, Your Honour, I present you with Exhibit 2"

Jeg HAR jo sagt det: Nørrebro.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-05-04 23:47

Ralph wrote:
> [...]
> deLuxe, Lene Marlin, Maroon 5, Nephew, Miles, Blackeyed Peas, Usher, UFO &
> Yeppa(?), Outkast, Kelis.................

Orv hvor hører du meget dårlig musik :)
Næ, lad mig få noget Pink Floyd, Tom Waits, Radiohead, C.V. Jørgensen,
Queen, Dire Straits etc.

Ja, det er meget meget gyseligt.

/David, 29 år

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-05-04 23:56

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Næ, lad mig få noget Pink Floyd, Tom Waits, Radiohead, C.V. Jørgensen,
> Queen, Dire Straits etc.

For slet ikke at tale om Shubbernes første plade

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-05-04 00:08

Peter B. Juul wrote:

> For slet ikke at tale om Shubbernes første plade

Jeg er mere til 4'eren.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-05-04 08:43

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Jeg er mere til 4'eren.

Den er også god, men på 4'eren er de så småt på vej over i den mere
finpudsede pop, som har præget deres albums siden.

Det er også godt, afgjort, men de mere syrede ting er i overvægt på
1'eren. Jeg har nu en sær kærlighed til "Små blå mænd" og
"Generatorbuillon".

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-05-04 11:17

Peter B. Juul wrote:

> Den er også god, men på 4'eren er de så småt på vej over i den mere
> finpudsede pop, som har præget deres albums siden.

Groft sagt holder jeg af 1-10, mens de efterfølgende for alvor er noget
hø. På nær "Vi Elsker Rock" fra vistnok 17'eren.

> Det er også godt, afgjort, men de mere syrede ting er i overvægt på
> 1'eren. Jeg har nu en sær kærlighed til "Små blå mænd" og
> "Generatorbuillon".

Heheh, fede numre :)

/David

Fra : -V-

Dato : 19-05-04 14:01

David Rasmussen wrote:
> Groft sagt holder jeg af 1-10, mens de efterfølgende for alvor er
> noget hø. På nær "Vi Elsker Rock" fra vistnok 17'eren.

Jeg kunne næsten ikke have skrevet det bedre selv.
Efter 10'eren skete der et så stort kvalitetsfald, at jeg i protest droppede
dem i årevis.

'Radio Rita' er en undtagelse, så den tager vi med i den gode pulje.

Moogsolo'en i starten af 'Små Blå Mænd' er jo guddommelig, og så er det
salig Tommy S, som er ophavsmanden. Må straks høre den!

-V-

Fra : S. Sørensen

Dato : 19-05-04 20:17

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Moogsolo'en i starten af 'Små Blå Mænd' er jo guddommelig, og så er det
> salig Tommy S, som er ophavsmanden. Må straks høre den!

Disse ord er som taget ud af min mund. 1-10 er gudeskiver, og Små Blå Mænd
er
et af mine absolutte yndlingsnumre med Shubberne =)

Steinbjørn

Fra : steffen martin

Dato : 20-05-04 15:42

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:c8gc0s$ukm$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> er
> et af mine absolutte yndlingsnumre med Shubberne =)

*gud* hvor er I gamle..........

Steffen, 27 år med hang til alt der ikke hedder TV2, Sub-something og
Gnags...
--
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.dk

Fra : Karina Hjorth

Dato : 19-05-04 14:49

> Det er også godt, afgjort, men de mere syrede ting er i overvægt på
> 1'eren. Jeg har nu en sær kærlighed til "Små blå mænd" og
> "Generatorbuillon".

Hehe... Generatorbouillon er Gurli Klubbens slagsang... Vi kæmpede i ca. 1½
sæson for at få dem til at spille den live, men de nægtede på det
bestemteste (kan man sige det?), fordi det er "et ukendt nummer, som ingen
vil kunne synge med på".... Såh???

Ud af en koncert med måske 20 nummer kunne de da godt spille bare ét nummer,
der er uden for "kategori" - om ikke andet så for at udvide deres brede
publikums horisont*g*

Og jeg er i øvrigt enig i, at indledningen på Små Blå Mænd er et superb
stykke musik!

Nu blev der også lige nævnt "den gode pulje" af sange fra 11-17, så jeg vil
lige hive En sang for livet fra 12'eren og Den Blå Vogn fra 15'eren frem i
den poppede ende, men også et nummer som Hey, vi kan ikke rokke med ørerne
fra 16'eren i den rockede ende. Af en eller anden årsag har jeg også en
lille forkærlighed for Globetrotter - ligeledes fra 15'eren:

"Midt på øen bor Kong Volmer
en kannibal, der' mere sort end hvid
Han har ædt en hel Bornholmer,
og nu tikker han om Noacid"

Ak, ja.... Hvem var det lige, der indrog SBD i den her tråd?????

Mvh
Karina
--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-05-04 15:10

"Karina Hjorth" <khjorth@FJERNoncable.dk> writes:

> Ak, ja.... Hvem var det lige, der indrog SBD i den her tråd?????

Miiiig. Men det var nu mest for at minde folk om, at Shubberne
startede i et mere Floyds-klædt hjørne af musikken end de vandrede til
hen ad vejen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Karina Hjorth

Dato : 19-05-04 16:47

> Miiiig. Men det var nu mest for at minde folk om, at Shubberne
> startede i et mere Floyds-klædt hjørne af musikken end de vandrede til
> hen ad vejen.

Nårh, ja!*g* Det kan godt være, jeg ikke er så gammel endnu, men senilitet
begynder åbenbart i en tidlig alder... Men nu vi er ved det, så tror jeg
faktisk, jeg vil gi' dig ret Dog synes jeg (surprise) stadig ikke, at
deres nyere ting er dårlige - der er altid nogle smuttere ind imellem, men
den slags kommer fra alle bands*g*

Mvh
Karina

Fra : Puntofisken

Dato : 19-05-04 21:45

> [...]

> sæson for at få dem til at spille den live, men de nægtede på det
> bestemteste (kan man sige det?), fordi det er "et ukendt nummer, som ingen

Hm, så ved jeg ikke hvad de vil kalde Form & Filur. Det var vist RET
begrænset hvor mange der kunne synge med på den da de spillede den i
Roskilde d. 10. maj. Jeg synes selv den virkede ret godt ..... og jeg kunne
synge med, man er vel ikke Gurli for ingenting?

Mvh. Trine aka Gurli KD

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-05-04 20:26

Peter B. Juul <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote:

> For slet ikke at tale om Shubbernes første plade

Nemlig - de første 4 er kult.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Karina Hjorth

Dato : 19-05-04 02:00

> Ja, det er meget meget gyseligt.

Jeg synes faktisk, de er okay... Jeg så/hørte dem live på et tidspunkt
sidste år, og der blev jeg positivt overrasket over deres optræden og den
stemning, de kunne skabe blandt et publikum, der reelt ikke bestod af lutter
før-teenage piger, da der var en pæn portion "ældre" publikummer også, der
ventede på den efterfølgende Shubidua-koncert....

.... og her kan jeg så lige tilføje, at jeg faktisk er enig med David i, at
4'eren trækker mere end 1'eren - omend, jeg personligt mener, at 12'eren er
en MEGET overset plade. Og alligevel har jeg vist mest hørt 14'eren det
sidste stykke tid.

Mvh
Karina

Fra : Karina Hjorth

Dato : 19-05-04 02:17

> Mvh
> Karina

.... der i øvrigt er 27...

Fra : Poul Erik

Dato : 19-05-04 09:38

On Wed, 19 May 2004 03:16:59 +0200, "Karina Hjorth"
<khjorth@FJERNoncable.dk> wrote:

>... der i øvrigt er 27...

Øv, jeg har kun 25

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Søren Olsen

Dato : 22-05-04 22:54

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
> Orv hvor hører du meget dårlig musik :)
> Næ, lad mig få noget Pink Floyd, Tom Waits, Radiohead, C.V. Jørgensen,
> Queen, Dire Straits etc.

Argh! Radiohead... Den stemme gør mig syg i hovedet...

Fra : iddqd

Dato : 19-05-04 05:32

Ralph wrote:

> [...]
> deLuxe, Lene Marlin, Maroon 5, Nephew, Miles, Blackeyed Peas, Usher, UFO &
> Yeppa(?), Outkast, Kelis.................

L.O.C. er da i klasse med Nick & Jay og Blackeyed Peas er ligeså hvis
man bare vurdere dem på deres hit!

> Men NU er mine børn vilde med ham der Nigger Jay*): "en dag tilbage" - hold
> da kæft hvor noget bræk - har aldrig hørt så meget Skyradio siden den kom i
> omløb på DR´s playlist

Altså jeg griner stadig ved tanken om, at de mener man kan dyrke
solnedgangen når man køre på strandvejen

Mht. DR og deres playlister så kan du da bare fange deres webradio på
dr.dk, så kan du vælge en anden "kanal" få god musik og slippe for de
utåelige reklamer.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Karsten Vinding

Dato : 19-05-04 06:27

In news:40aa8714$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, Ralph wrote:

> *) VED godt hvad de hedder.

Troede ellers det var Dick & Gay.....

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 19-05-04 13:05

"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Troede ellers det var Dick & Gay.....
>
> --
> Mvh, Karsten.
>
> http://www.vinding.adsl.dk

Jaaah, grimt barn har mange øgenavne ;)
Rasmus Thorsø Nielsen

Fra : Søren Sohl

Dato : 19-05-04 14:43

> Troede ellers det var Dick & Gay.....

Jeg troede det var Nigger Gay

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 19-05-04 19:44

On Wed, 19 May 2004 15:43:05 +0200, "Søren Sohl" <ssohl@REMOVEcs.auc.dk> wrote:

>Jeg troede det var Nigger Gay

Ho ho, der gør du både nar af de dumme bøsser og de sjove negere på samme tid...

Flot.

Fra : Steen Jensen

Dato : 19-05-04 20:36

Jesper B. Nielsen <no@nomail.dk> wrote in

> Ho ho, der gør du både nar af de dumme bøsser og de sjove negere på
> samme tid...
>
> Flot.

Ja, en dygtig mand.
Det er nok noget der kommer med alderen

--
M.V.H.
Steen

Fra : ASKF

Dato : 19-05-04 16:29

Ralph ytrede sig i <40aa8714$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>da kæft hvor noget bræk - har aldrig hørt så meget Skyradio siden den kom i

Der er absolut ikke tale om en generationskløft, blot divergerende smag.

Jeg er 36 og har nogle teenage veninder[1] som heller ikke kan fordrage
dem. Jeg kan ikke mindes noget tidspunkt hvor jeg har kunnet lide alt
hit-musik, og hvis det en dag skulle komme så vidt, ved jeg at jeg har
mistet enhver form for kvalitetssans

[1] Det er dog ikke "almindelige" teenagere, da den ene er til punk og
syremusik (hun er punker og vild med min pladesamling), og den anden er
en flipper som sjældent kan lide hitliste musik, men holder sig dog mest
til den poppede del af div. genrer.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-05-04 17:16

On Wed, 19 May 2004 17:29:14 +0200, ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

>Der er absolut ikke tale om en generationskløft, blot divergerende smag.

Enig.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Adonai

Dato : 19-05-04 20:08

Ralph wrote:
> Men NU er mine børn vilde med ham der Nigger Jay*): "en dag tilbage" - hold
> da kæft hvor noget bræk - har aldrig hørt så meget Skyradio siden den kom i
> omløb på DR´s playlist

Hvis din børn skal forstå dit indlæg, så sender vi det igennem
Styrelizeren på www.lodret.dk:

"Men NU er sgu mine kidz vilde med en stylet Subaru og ham der Nigger
Jay*): "en dag tilbage" - hold da kæft hvor noget bræk - har psykomeget
aldrig hørt så svedigt meget Skyradio siden den dersens kom i omløb på
DR´s playlist"

hvasådér!

Adonai

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-05-04 20:21

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> da kæft hvor noget bræk - har aldrig hørt så meget Skyradio siden den kom i

Jeg er 39 og kender ikke en eneste af de bands du omtaler.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Ralph

Dato : 19-05-04 21:19

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:
>
> Jeg er 39 og kender ikke en eneste af de bands du omtaler.

Sig frem, HVAD hører du så?

Min svigerfar +70 kan kun lide musik fra før 1960, med andre ord: HAN faldt
i generationskløften da han var lidt under 30 - mobber ham lidt med det.

--
venligst
Ralph

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-05-04 21:34

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> "Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Sig frem, HVAD hører du så?

Et udpluk fra min iTunes siger:

Azymuth
Skyy
Kleeer
The Richie Family
George Benson
Bobbi Humphrey
Eva Cassidy
Gino Vannelli

> Min svigerfar +70 kan kun lide musik fra før 1960, med andre ord: HAN faldt
> i generationskløften da han var lidt under 30 - mobber ham lidt med det.

Jeg har det fint med at blive moppet over min musik smag.

Da jeg var dreng hørte de andre Status Quo, ELO og deslige.

Jeg hørte James Brown, Suzi Quatro og Sweet.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Ralph

Dato : 19-05-04 21:57

> Et udpluk fra min iTunes siger:
>
> Azymuth
> Skyy
> Kleeer
> The Richie Family
> George Benson
> Bobbi Humphrey
> Eva Cassidy
> Gino Vannelli

Sky?, Richie Fam., Benson, Gino er jeg med på. Eva Cassidy har jeg hørt
meget om, men egentlig aldrig fået hørt hende selv - er dog lidt nysgerrig,
country/kopi-agtig og alligevel respekteret det må prøves en dag.

HAr ikke hørt George Benson i 20 år - næsten, men måske man skulle finde
sine gamle LP´er frem og få dem overført til PC

> Jeg har det fint med at blive moppet over min musik smag.
>
> Da jeg var dreng hørte de andre Status Quo, ELO og deslige.
>
> Jeg hørte James Brown, Suzi Quatro og Sweet.

Tjaa, jeg hørte alt det nævnte + selvfølgeligt de danske

--
venligst
Ralph

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-05-04 22:15

> [...]

> sine gamle LP´er frem og få dem overført til PC

> Tjaa, jeg hørte alt det nævnte + selvfølgeligt de danske

Hvad er din e-mail adresse ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling