|
| ??? baghjuls kørsel.... Fra : Spotter.Dk |
Dato : 18-05-04 22:50 |
|
har på et tidspunkt set en "instruktion" på nettet i hvordan man fik en
lille maskine på baghjul ved brug af kobling.... er der nogle som kan huske
dette eller måske ligger inde med forklaringen....
-- Bigfoot
| |
Anders Houmark (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 19-05-04 00:18 |
|
Spotter.Dk wrote:
> har på et tidspunkt set en "instruktion" på nettet i hvordan man fik
> en lille maskine på baghjul ved brug af kobling.... er der nogle som
> kan huske dette eller måske ligger inde med forklaringen....
Kør i 1. gear lige omkring hvor den trækker, måske en smule over.. Så
slipper du rullen og lader den motorbremse, sådan at maskinen dykker i
forgaflen. lige når den er på vej op i affjedringen giver du gas og evt.
hiver lidt i styret..
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Claus Rittig (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 19-05-04 21:11 |
|
"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:UKwqc.164887$jf4.8585748@news000.worldonline.dk...
> Kør i 1. gear lige omkring hvor den trækker, måske en smule over..
1. gear?!?
Du gør det da alt for svært for dig selv. Hvad er det for en cykel? Jeg
ville som udgangspunkt nok vælge 2. gear, men på Hondaen bruger jeg 3. eller
4. for det er nemmere.
Rittig
| |
Mads Stetter (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 19-05-04 05:36 |
|
Spotter.Dk wrote:
> har på et tidspunkt set en "instruktion" på nettet i hvordan man fik
> en lille maskine på baghjul ved brug af kobling.... er der nogle som
> kan huske dette eller måske ligger inde med forklaringen....
>
> -- Bigfoot
Hejsa
http://www.gugmc.dk/ Under tips og tricks..
Så ka' du lære det! Men gør det for guds skyld på en lukket landingsbane og
med masser af beskyttelse på din krop!
MVH Mads Stetter
| |
Spotter.dk (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Spotter.dk |
Dato : 19-05-04 06:49 |
|
hehe tak.
det må lige prøves senere i dag..... hvis vejret holder... så skal jeg se om
gs500'eren kan klarer det....
-- Bigfoot
"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40aae439$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Spotter.Dk wrote:
> > har på et tidspunkt set en "instruktion" på nettet i hvordan man fik
> > en lille maskine på baghjul ved brug af kobling.... er der nogle som
> > kan huske dette eller måske ligger inde med forklaringen....
> >
> > -- Bigfoot
>
> Hejsa
>
> http://www.gugmc.dk/ Under tips og tricks..
>
> Så ka' du lære det! Men gør det for guds skyld på en lukket landingsbane
og
> med masser af beskyttelse på din krop!
>
> MVH Mads Stetter
>
>
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 19-05-04 07:39 |
|
> det må lige prøves senere i dag..... hvis vejret holder... så skal
> jeg se om gs500'eren kan klare det....
Det kan den. Jeg har en kammerat der kunne på sin GS'er. Det er bare at øve
(et øde sted).
Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
Spotter.dk (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Spotter.dk |
Dato : 19-05-04 07:54 |
|
ok
> Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer
og
> skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
> forsvinder.
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
Torben Scheel (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 19-05-04 11:04 |
|
"Spotter.dk" <admin@laksspotter.dk> wrote in message
news:c8f07d$emo$1@news.net.uni-c.dk...
> ok
> > Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer
> og
> > skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
> > forsvinder.
> > Mojn Jens Bager Jensen
> > Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
> > Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
> > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
>
Udenfor pædagogisk rækkevidde?
vh
Torben
| |
Kasperkk (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Kasperkk |
Dato : 19-05-04 10:43 |
|
> Udenfor pædagogisk rækkevidde?
>
> vh
> Torben
hehe jeg tænkte lige netop det samme, men undlod at nævne det
Kasperkk
GS500E
| |
Claus Rittig (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 19-05-04 21:09 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40ab2bdc$1@news.carlbro.dk...
> Udenfor pædagogisk rækkevidde?
Tydeligvis.
Rittig
| |
jesper (19-05-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 19-05-04 06:46 |
|
"Spotter.Dk" <admin@laksbigfoot-ranger.dk> wrote in message news:<wyvqc.164877$jf4.8585114@news000.worldonline.dk>...
> har på et tidspunkt set en "instruktion" på nettet i hvordan man fik en
> lille maskine på baghjul ved brug af kobling.... er der nogle som kan huske
> dette eller måske ligger inde med forklaringen....
Nu ved jeg ikke lige hvilken mc du kører på...
På en CX 500 skal det gøres i 1. gear. Lig og tril med 2.000 o/min
træk koblingen og gas op til 6500-7000 o/min og ud med koblingen.....
Og ja en CX 500 kan godt gå på hjul *G*
På en GPZ500s gøres det i 2. gear men der er metoden den samme....
På en VFR750f.... Smid en +80Kg mand på bagsædet, sæt den i første og
giv gas *G*
Du kan evt prøve dig fra mht. omdrejningerne. Bare lad vær med at køre
den op til 10.000 første gang!!!!
Held og lykke med det og husk at øve dig på en stor tom plads.
Jesper
www.BuFF-MC.dk
| |
christian (19-05-2004)
| Kommentar Fra : christian |
Dato : 19-05-04 08:30 |
|
> På en GPZ500s gøres det i 2. gear men der er metoden den samme....
>
Hvordan kan det være det skal gøres i 2. gear ?
| |
eCarlos.net (19-05-2004)
| Kommentar Fra : eCarlos.net |
Dato : 19-05-04 09:36 |
|
christian wrote:
>>På en GPZ500s gøres det i 2. gear men der er metoden den samme....
> Hvordan kan det være det skal gøres i 2. gear ?
Heh ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide
/eCarlos
GPZ 500s - der endnu ikke skal op på baghjul;)
| |
jesper (19-05-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 19-05-04 16:29 |
|
"eCarlos.net" <carl@crabFJERN.MIG.dk> wrote in message news:<40ab1c79$0$473$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> christian wrote:
> >>På en GPZ500s gøres det i 2. gear men der er metoden den samme....
> > Hvordan kan det være det skal gøres i 2. gear ?
>
> Heh ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide
Det kan også godt lade sig gøre i 1. gear men da dette gear er ret
kort løber det hurtigt ud. Derfor er det nemmere at gøre det i 2.
gear. Så kan man holde den i længere tid hvis man ikke er så god til
det med balancen og at skulle skifte gear mens man er på baghjulet.
Jesper
www.BuFF-MC.dk
| |
Claus Rittig (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 19-05-04 21:17 |
|
"eCarlos.net" <carl@crabFJERN.MIG.dk> skrev i en meddelelse
news:40ab1c79$0$473$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> christian wrote:
> >>På en GPZ500s gøres det i 2. gear men der er metoden den samme....
> > Hvordan kan det være det skal gøres i 2. gear ?
>
> Heh ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide
Det er nærmest umuligt at finde balancepunktet i første gear fordi
motorcyklen kommer alt for hurtigt op. I 2. gear har man mindre power, og
den kommer derfor langsommere op, og derfor er det lettere at finde
balancen. Brug det højeste gear du kan trække cyklen op i, ellers bliver det
let bare til tøse-wheelier (også kaldet power-wheelie, fordi piloten kun kan
holde forhjulet oppe så længe motoren har power til at gøre det for ham).
Jo højere hastighed (og højere gear), jo lettere at køre på baghjulet. Mere
fart giver også mere gyrokraft til at holde retningen, en wheelie i første
gear vil have en tendens til at vælte til siden. En wheelie med 15 km/t som
dem Las Vegas Extremes laver, er hammersvær.
Rittig
| |
eCarlos.net (21-05-2004)
| Kommentar Fra : eCarlos.net |
Dato : 21-05-04 11:58 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:c8gf83
> dem Las Vegas Extremes laver, er hammersvær.
>
Heh det er jo en større videnskab.. Må nok hellere vente til jeg har et år
eller 2 på bagen ;)
//eCarlos
| |
Claus Rittig (21-05-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 21-05-04 15:30 |
|
"eCarlos.net" <ca@ca.net> skrev i en meddelelse
news:vglrc.1191$Vf.22771@news000.worldonline.dk...
> Heh det er jo en større videnskab.. Må nok hellere vente til jeg har et år
> eller 2 på bagen ;)
Det er en rigtig god idé!
Min første wheelie (jeg var 18) endte lynhurtigt i en lygtepæl, og cyklen
blev så skadet at jeg var nødt til at sælge den, for jeg havde ikke råd til
at reparere skaderne (ingen kasko). Senere blev jeg rimeligt god til det,
men mine wheelier har da gennem tiden givet flere interessante besøg på
skadestuen.
Rittig
| |
eCarlos.net (21-05-2004)
| Kommentar Fra : eCarlos.net |
Dato : 21-05-04 20:03 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:c8l3m9$27f2> at reparere skaderne (ingen kasko). Senere blev jeg
rimeligt god til det,
> men mine wheelier har da gennem tiden givet flere interessante besøg på
> skadestuen.
>
> Rittig
AV;)
| |
Mikkel Christensen (19-05-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 19-05-04 11:01 |
|
tiper@tiscali.dk (jesper) writes:
> "Spotter.Dk" <admin@laksbigfoot-ranger.dk> wrote:
> > har på et tidspunkt set en "instruktion" på nettet i hvordan man fik en
> > lille maskine på baghjul ved brug af kobling....
>
> På en VFR750f.... Smid en +80Kg mand på bagsædet, sæt den i første og
> giv gas *G*
Samme princip på en ZXR-*host*. Virker også i 2. gear. Og 3...
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko
| |
|
|