Hvad er en PGO
Fra : Preuthun

Dato : 18-05-04 22:28

Hejsa

Min klubkammerat har en PGO scooter. Han mener at det er en Peugeot fra et
eller andet asiatisk land. Han har haft den et par år nu, og kører på den
næsten hver dag. Han er glad for den, og siger at den kører godt og
problemfrit.
Kan nogen oplyse om, hvor den kommer den fra, og hvilket omdømme den har?

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 22:42

On Tue, 18 May 2004 23:28:19 +0200, Preuthun wrote:

> Hejsa
>
> Min klubkammerat har en PGO scooter. Han mener at det er en Peugeot fra et

En Peugeot er det ihvertfald ikke

> Kan nogen oplyse om, hvor den kommer den fra, og hvilket omdømme den har?

Omdømme? Lidt blandet, men generelt en OK kvalitet hvis du spørger mig
og så er de billige.

Især T-Rex/Dr.Big synes jeg er ret vellykkede.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : RpR

Dato : 19-05-04 13:26

> [...]
> problemfrit.
> Kan nogen oplyse om, hvor den kommer den fra, og hvilket omdømme den har?

Den kommer svjh. fra Kina.
Omdømmet er lidt blandet. Personligt ville jeg ikke eje en.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Scooteristen

Dato : 19-05-04 14:33

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Den kommer fra Taiwan. Har selv en PGO T-rex 150. Indtil nu ingen problemer.
Den eneste ulempe jeg lige kan komme på, er at det er svært at finde
uoriginale dele til den (iværtfald 150'eren). Det er ellers det mest solgte
mærke i DK, men tilsyneladende så godt som ukedt i udlandet. Jeg har dog
ikke haft brug for at købe dele endnu, så jeg kender ikke priserne.

mvh

Scooteristen
PGO T-rex 150

Fra : RpR

Dato : 19-05-04 18:48

> [...]
> mærke i DK, men tilsyneladende så godt som ukedt i udlandet. Jeg har dog
> ikke haft brug for at købe dele endnu, så jeg kender ikke priserne.

Klart at PGO er et af de mest solgte, det er det billigste du kan få, og det
sælger, uanset om det dur eller ej.
Se bare CPI. De er endnu billigere, og nu kører halvdelen af byens
konfirmander rundt på CPI Pophår.

Personligt køber jeg hellere en brugt Piaggio, Yamaha eller Aprilia end en
ny PGO, selvom prisen ca. er den samme.

Fra : Preuthun

Dato : 19-05-04 19:28

Hej.
Det var svar på oprindelsen, og to gode synspunkter på det med omdømmet.
Hvad så med slægtskabet mellem mærkerne PGO og Peugeot. Er det kun den
US-engelske udtale som er ens?

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 20:34

On Wed, 19 May 2004 20:27:47 +0200, Preuthun wrote:

> Det var svar på oprindelsen, og to gode synspunkter på det med
> omdømmet. Hvad så med slægtskabet mellem mærkerne PGO og Peugeot. Er
> det kun den US-engelske udtale som er ens?

Hvad er det for et slægtskab du snakker om?

Fra : Lars K.

Dato : 19-05-04 21:44

du må nu heller ikke samligne peugeot og pgo, for ved en peugeot får du
kvalitet, nu har min speedfight kørt 15000, og har aldrig fejlet noget, det
eneste der er skiftet er rullerne, og remmen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 22:27

On Wed, 19 May 2004 22:44:08 +0200, Lars K. wrote:

> du må nu heller ikke samligne peugeot og pgo, for ved en peugeot får du

Det er ikke mig der sammenligner.

> kvalitet, nu har min speedfight kørt 15000, og har aldrig fejlet noget,
> det eneste der er skiftet er rullerne, og remmen

Min runder snart 10000 hvor de 8000 har været med 47mm cylinder samt
sportsudstødning.

Jeg har lige skiftet rem. Den var tæt på, at springe vil jeg gætte, da
den var RET flosset i kanterne! :-/

Rullerne var lige så fine.. mærkeligt nok.. men fik sat 8 gram i.. havde
7 før... nu trækker den meget mere fra bunden af og skifter først til
højeste "skive" ved omkring 70.. det har givet en mere glidende kørsel
og den virker en del mere kvik ved lav fart - lækkert!

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-05-04 08:23

On Wed, 19 May 2004 22:44:08 +0200, "Lars K." <hellak@lars.dk> wrote:

>du må nu heller ikke samligne peugeot og pgo, for ved en peugeot får du
>kvalitet, nu har min speedfight kørt 15000, og har aldrig fejlet noget, det
>eneste der er skiftet er rullerne, og remmen

Min 8 år gamle squab har kørt 32.000. Rulleskift er jo almindelig
vedligehold så det regner jeg ikke med. Så en ny rem i efteråret var
første "dybere" indgreb. I februar røg der så en stempelring og
udstødningsrøret men stempel og rør er skiftet så den er stadig helt
køreklar.

PS! Vil du ikke være rar at skrive _under_ det du svarer på...
Se hvorfor her:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder

/Knud

Fra : Preuthun

Dato : 20-05-04 19:04

> Hvad er det for et slægtskab du snakker om?
> Martin Johansen [6000]

Hej.
Som nævnt først i denne tråd, så er det noget min klubkammeret mener.
Det jeg selv kunne forestille mig med slægtskab er sådan noget som fx. en
licenproduceret Peugeot. Eller en fabrik som ejes af Peugeot.
Man kan fx. sige, at der er slægtskab mellem Seat, Folkevogn, Audi, Skoda.
Eller mellem Mercedes og Crysler. Eller BMW og RR. Eller Peugeot og Citroën.
Bare for at nævne nogle.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : RpR

Dato : 21-05-04 16:26

> [...]
> Man kan fx. sige, at der er slægtskab mellem Seat, Folkevogn, Audi, Skoda.
> Eller mellem Mercedes og Crysler. Eller BMW og RR. Eller Peugeot og

Mener ikke PGO er et datterselvskab af nogen, men det er Suzuki importøren
herhjemme der hiver dem indlands.

PGO's motorer er licensproducerede Minarelli motorer, dog med deres egne,
efter min mening meget uheldige, ændringer.

Fra : K

Dato : 15-06-04 16:09

"Preuthun" <preuthun@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så med slægtskabet mellem mærkerne PGO og Peugeot. Er det kun den
> US-engelske udtale som er ens?

Der er intet slægtskab, de har intet med hinanden at gøre, hvilket Skoda og
Soda heller ikke har, så det er nok kun udtalen der minder om hinanden !

Fra : Hekto

Dato : 15-06-04 16:16

K wrote:

> Der er intet slægtskab, de har intet med hinanden at gøre, hvilket Skoda og
> Soda heller ikke har, så det er nok kun udtalen der minder om hinanden !

Peugeot og Honda har en del tilfælles. Bl.a. pengene i Peugeot
Mtocycles, for en del %'s vedkommende!

Fra : Elbarto

Dato : 15-06-04 21:18

"K" <krammeFJERNSTOREBOGSTAVER@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Der er intet slægtskab, de har intet med hinanden at gøre, hvilket Skoda
og
> Soda heller ikke har, så det er nok kun udtalen der minder om hinanden !

PGO er så og sige lidt fra alle scootere krumtapshus + krumtap+lejer
dertil
Er de samme som til Piaggio Variator siden har det fra mineralli (Jog Neos
m.f.) OSV.,

Elbarto Simpsoniac

Fra : Scooteristen

Dato : 15-06-04 21:49

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dertil
> Er de samme som til Piaggio Variator siden har det fra mineralli (Jog

Det lyder interessant Elbarto. Jeg går og tænker lidt på at få en MC T-rex
hjemmeside igang da der er uendeligt info om dem på nettet, så jeg er da
interesseret i al den viden der er herinde. Ved du noget om delene i 110,
125 og 150 ccm modelerne og i givet fald, hvad ved du så?

mvh

Scooteristen

Fra : K

Dato : 15-06-04 16:05

"Scooteristen" <scooteristen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mærke i DK, men tilsyneladende så godt som ukedt i udlandet. Jeg har dog
> ikke haft brug for at købe dele endnu, så jeg kender ikke priserne.

Jeg har en "2 tagger" PGO 110 ccm T-rex og den er bare for sløv, desværre
:-/

Fra : michael jensen

Dato : 20-05-04 07:48

> [...]
> Jan Preuthun
>
> Også kaldet en tamiler Harley *LOL* jeh har haft min i 3 år, en t-rex, og
den har kørt uden problemer, alt virker

Fra : Henning Lund

Dato : 20-05-04 09:23

Preuthun skrev:

> [...]
> kører godt og problemfrit.
> Kan nogen oplyse om, hvor den kommer den fra, og hvilket omdømme den

Fordommene kommer frem kan jeg se
Tjae jeg ved ikke, vi har 2 PGO PMXér og kan slet ikke kritisere på
noget som helst, flere af mine bekendte fiser rundt på div PGOér og jeg
synes egentlig ikke der er flere problemer med dem, end med så mange
andre modeller.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-05-04 17:10

Thu, 20 May 2004 10:23:10 +0200, skrev Henning Lund, på 26 linier, i
<40ac6dae$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

Ditto med min PMX
9000 km med 47mm uden problem.

Karsten
Horsens

Fra : Daddy Tool

Dato : 20-05-04 20:12

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote in

> Thu, 20 May 2004 10:23:10 +0200, skrev Henning Lund, på 26 linier, i
> <40ac6dae$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> Ditto med min PMX
> 9000 km med 47mm uden problem.

Ditto med min hot50... 13800 km på original bestykning. Kun ruller, rem,
bremseklodser og udstødning er skiftet.

Nåh ja, pæren i baglygten er da osse skiftet en gang eller 2.. hehe