Spørgsmål om toning af ruder
Fra : Lars Andersen

Dato : 18-05-04 21:35

Jeg skal til syn om 14 dage med min nye Sharan. Den har fra den tidligere
ejer monteret noget solfilm på de bagerste sideruder og bagrude. Udefra ser
den noget mørk ud - indefra er der ingen problemer med at se ud. Bilen er på
hvide plader.

For ikke at blive kasseret til syn på denne "detalje" kunne jeg tænke mig at
få målt lysgennemgangen inden - men hvor får man lige gjort sådan noget
henne ?

Jeg har gennemsøgt nettet (google m.m.) uden at finde noget om emnet. Der er
en masse om reglerne for hvid-plade/gulplade men ikke om hvordan eller hvor
man få det målt.

Venlig hilsen

Lars - forhåbentlig snart med plader på.

Fra : Idé-Sign

Dato : 19-05-04 06:01

"Lars Andersen" <hothouse@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> man få det målt.
>
> Venlig hilsen
>
> Lars - forhåbentlig snart med plader på.

Hej Lars,

SBI tjekker lysgennemgangen visuelt, ved hjælp af nogle prøver på de
forskellige typer solfilm. Hvad med at køre til nærmeste solfilmsmontør og
få gjort det samme?

MVH Søren

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 19-05-04 07:26

"Idé-Sign" <infoFJERN@DETTEide-sign.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Lars,
>
> SBI tjekker lysgennemgangen visuelt, ved hjælp af nogle prøver på de
> forskellige typer solfilm. Hvad med at køre til nærmeste solfilmsmontør og
> få gjort det samme?

Ja - prøv at kør ind og spørg om de har tid til vurdere filmen, så får du et
kvalificeret bud.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Lars Andersen

Dato : 19-05-04 19:26

Tak for svarene - jeg vil finde en i nærheden og prøve lykken der.

//Lars

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 21-05-04 19:07

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message

> Ja - prøv at kør ind og spørg om de har tid til vurdere filmen, så får du
et
> kvalificeret bud.

Nogen steder du kan anbefale... (i nærheden af 8660 forstås)???

/Rolighed

Fra : Villy Skov

Dato : 02-06-04 13:53

Bestil en vareprøve her:

www.solfilmhalvpris.dk
Den skal ligge mellem tone 54 og tone 35 for at være lovlig på hvidpladet bil.