Windows CE
Fra : Jensen

Dato : 18-05-04 21:38

Hej NG

Jeg har købt mig HP IPAQ, og nu spekulerede jeg
på om der var nogen mulighed for at lave VB applikationer
til såden en fætter

nogen der ved noget om emnet ?

/jensen

Fra : Jan V.

Dato : 19-05-04 07:34

"Jensen" <basic@cabsoft.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har købt mig HP IPAQ, og nu spekulerede jeg
> på om der var nogen mulighed for at lave VB applikationer
> [...]
Jeg har IKKE prøvet det, men prøv at kigge her: http://www.appforge.com/

Vi skal selv igang på et tidspunkt og har da overvejet at gå den vej.

Jan

Fra : Gert Krabsen

Dato : 20-05-04 17:23

Jeg har hentet deres 'Evalutation version' og kort afprøvet den. Virker
problemfrit sammen med VB6. Bl.a. at der kan compileres i flæng til Palm
og Windows CE er tiltalende..

Jeg er kun faldet over en enkelt detalje, som kostede et par hårtotter,
inden tiøren faldt, men det kan jeg jo beskrive, hvis nogen får brug for
det

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 20-05-04 22:19

En lille detalje mere er dog prisen

Så vidt jeg kan se af hjemmesiden snakker vi USD 1000 for en
udviklerlicens - og dertil licensafgift for 'Booster'-programmet for hver
enkelt slutbruger-enhed.

Men jeg har skrevet til firmaet for at få dette be-/afkræftet.

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Jan V.

Dato : 21-05-04 06:43

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newsr8a3tebk0p03yo@news.sunsite.auc.dk...
> [...]
>
> Jeg er kun faldet over en enkelt detalje, som kostede et par hårtotter,
> inden tiøren faldt, men det kan jeg jo beskrive, hvis nogen får brug for

Jamen, det er jeg da interesseret i, da vi måske skal bruge det.

Jan

Fra : Gert Krabsen

Dato : 21-05-04 08:48

Såmænd blot, at alle forms _skal_ være placeret i øverste venstre hjørne
af skærmen (_helt oppe), når programmmet kompileres.

Gør man ikke det, viser programmet på PDA'en blot blank skærm - stor
undren, indtil det går op for een, at billedet ligger et sted ude til
højre.

Oplysningen om formens 'left' og 'top'-properties bliver nemlig
medcompileret.

Det kan muligvis løses ved at lægge left=0 og TOP=0 ind i
form.load-eventen, det har jeg ikke prøvet endnu.

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 19-05-04 20:16

Du skal 'bare' have fat i 'Microsoft Windows CE Toolkit for VB 6'.

Det svære er at finde den, da Microsoft øjensynlig betragter VB6 som
udgået.

Men hvis du finder et sted at finde det, så sig endelig til - vi er flere
på listen..

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-05-04 21:34

Jensen wrote:

> Jeg har købt mig HP IPAQ, og nu spekulerede jeg
> på om der var nogen mulighed for at lave VB applikationer
> til såden en fætter

VB.NET og Compact Framework and off you go

- Peter

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 19-05-04 22:46

> Jeg har købt mig HP IPAQ, og nu spekulerede jeg
> på om der var nogen mulighed for at lave VB applikationer
> til såden en fætter
>
> nogen der ved noget om emnet ?
>
> /jensen

Hej

Prøve Embedded VB eVB, kan downloades gratis fra Microsoft

http://www.microsoft.com/windowsmobile/resources/downloads/developer/default.mspx

Har selv brugt Embedded VC++ til at lave programmer til min SPV telefon.

Mvh
Carsten
www.cse-it.dk