Peshiera del garda i Italien
Fra : Martin

Dato : 18-05-04 21:11

Er der nogen der kender campingpladsen Bella Italia i Peshiera del garda i
Italien ?

http://www.campingbellaitalia.it/

Vi skal derned i juni og vi vil gerne have lidt informationer om pladsen.

Skal man have cykler med til ungerne ?

Kan man flyve med drager på pladsen ?

Er der langt at gå til de forskellige ting på pladsen, f.eks Pool,
legeplads, købmand. osv. ?

Findes der et Oversigtskort over pladsen ?

Mvh. Martin

Fra : Bent Pedersen

Dato : 20-05-04 20:43

Hej Martin.

Vi var en uge på Bella Italia i lejet lejlighed sidste år. Det er en rigtig
skøn plads, med 2 kæmpe store swimmingpoolanlæg. Her accepterer personalet
eks. ikke, at morgengrimme campister vakler hen og optager alle liggestolene
med deres badehåndklæder når poolen åbner, for så først at dukke op igen et
par timer senere. Personalet fjerner simpelthen badehåndklæder fra stole er
ikke er i reel brug - fin service, efter min mening!! Og hver dag er der
vand fittnes og hver aften underholdning - dog af svingende kvalitet

Der er ikke langt til noget på pladsen og bl.a. købmanden er rigtig fin! Om
ungerne behøver cykler, afhænger såmænd mest af, om de synes det er sjovt at
have cyklerne med. I sagens natur brugte vi ikke toiletforholdene til
campister, men som jeg umiddelbart husker var de pæne og rene, men ikke
specielt flotte (hvilket de vel i grunden heller ikke behøver)! Der var
masser af skyggemulighed på standpladserne - der var nemlig rigtigt dejligt
varmt.

Det med at flyve med drage ...... nej, det tror jeg ikke.... det kræver vel
god plads til "nødlandinger"!

Pladsen har sin egen strand (mest sten), men vi syntes søvandet var noget
grumset så de lækre swimmingpools var ungernes foretrukne! Ved stranden er
der en dejlig strandpromenade med masser af hyggeligt liv og gadesælgerer,
nogle barer osv, der er oplagt til aftenspadserturen. Man kan fint gå ind
til byen, der bestemt også er hyggelig!

Og når jeg lige nævner gadesælgere..... så står der en masse kønne unger
piger langs vejen ud til pladsen, som også har noget til salg (hvad siger
man til ungerne?!).

Og snyd ikke jer selv for et besøg i Gardaland (se www.gardaland.it), som
ligger under ½ times kørsel fra pladsen. Vi har ikke selv været i
Disneyland, men jeg tror det her tåler sammenligning. Måske dyrt men rigtigt
flot og sjovt og man sover rigtigt godt efter 14 timers uafbrudt leg og en
masse fantastiske shows. Vi var også i MovieStudios (se www.canevaworld.it),
som også var ganske sjovt. Det er ikke så stort, og var stadigt under
opbygning, men man bruger let en halv dag derinde!

I kan nok høre, at I har en god ferie i vente!

Vil I vide yderligere er I velkommen til at maile til mig på
englodden10@mail.dk

MVH Bent