5W-30 eller 5W-40 til Mondeo 2,5 fra 1997
Fra : Kim Eichen

Dato : 18-05-04 21:12

Hej gruppe

Jeg købte for et stykke tid siden 4 * 4Liter Shell Helix Ultra fuldsyntetisk
motorolie til min gamle Mondeo. Inden jeg nåede at tage hul på dunkene
skiftede jeg imidlertid bilen til en Mondeo 2,5 fra 1997. Denne har ved
sidste serviceftersyn fået påfyldt 5W-30 olie.
Mit spørgsmål er om jeg skal hælde den 5W-40 olie på bilen jeg allerede har
eller om jeg fylde 5W-30 på, som den kører med nu?

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 21:26

> [...]
har
> eller om jeg fylde 5W-30 på, som den kører med nu?

Det er ligemeget
Ford siger begge kan anvendes og jeg har ofte blandet flere forskellige
viskositeter (fuldsyntetisk).

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 18-05-04 21:35

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> fuldsyntetisk
> har
>
> Det er ligemeget
> Ford siger begge kan anvendes og jeg har ofte blandet flere forskellige
> viskositeter (fuldsyntetisk).

Herligt, så er jeg forberedt når den skal ahve skiftet olie
I øvrigt går jeg spændt og venter på at få den tilbage fra pladesmeden, som
har rettet alle buler på og haft den hos maleren og få den heloplakeret
I mellemtiden triller jeg rundt i en Ford Fiesta 1,0 fra 1989, så det bliver
lidt af et spring at komme tilbage til Mondeoen.

Mvh Kim

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-05-04 21:45

> pladesmeden, som har rettet alle buler på og haft den hos maleren og
> få den heloplakeret

Hvad er prisen for sådan en tur?

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 21:55

> Hvad er prisen for sådan en tur?

12.000 orange

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-05-04 21:58

> 12.000 orange

Je' vil ikke give fem_flade_ører for den farve, den er GRIM .

Fra : Kim Eichen

Dato : 18-05-04 22:49

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> Je' vil ikke give fem_flade_ører for den farve, den er GRIM .

Jeg satser nu også på at den er panther black når jeg får den igen
Det kunne jo være at jeg skulle tage et par billeder og vise frem

Fra : Kim Eichen

Dato : 18-05-04 22:45

> 12.000 orange

Det kan jeg kun bekræfte Jeg komme så selv med diverse stumper, der ikke
overlever afmonteringen såsom diverse lister m.m.
Jeg var nede hos ham og aflevere disse stumper og så bilen i afmonteret
stand, den så godt nok nøgen ud.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 17:17

> Det kan jeg kun bekræfte

Så husker jeg da lidt endnu

> Jeg komme så selv med diverse stumper, der ikke
> overlever afmonteringen såsom diverse lister m.m.
> Jeg var nede hos ham og aflevere disse stumper og så bilen i afmonteret
> stand, den så godt nok nøgen ud.

Husk IKKE at lave samme dumhed som Toyota gjorde ved fruens yaris da den
blev malet. De satte listen på samme dag og den faldt af efter et par dage
fordi dampene fra lakken ikke er holdt op før der er gået 1-2 uger.

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 19-05-04 17:44

> [...]
> blev malet. De satte listen på samme dag og den faldt af efter et par dage
> fordi dampene fra lakken ikke er holdt op før der er gået 1-2 uger.

hmm, det har hverken jeg eller pladesmeden vist tænkt over. Det er kun
listerne på dørene du tænker på ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 17:50

> hmm, det har hverken jeg eller pladesmeden vist tænkt over. Det er kun
> listerne på dørene du tænker på ikke?

hehe det havde tojodas maler heller ikke
Jo det er "fenderlisten" som bliver klistret fast på siden af døren.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-05-04 09:11

Tom wrote:

> dage

> hehe det havde tojodas maler heller ikke
> Jo det er "fenderlisten" som bliver klistret fast på siden af døren.

Ho-hum hvorfor skulle den ha' lak??

Kom nu ikke her og si' at den er begyndt at ruste for så spiser I sq
for meget salt i maden dernede på Als :))

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 09:43

> Ho-hum hvorfor skulle den ha' lak??
>
> Kom nu ikke her og si' at den er begyndt at ruste for så spiser I sq
> for meget salt i maden dernede på Als :))

Der var en "venlig" person som lige skulle have spidset sin nøgle to gange
hen af den ene side på hendes yaris.
¤"¤#¤%!"¤ til hjernedøde mennekser der findes.

Men hatten af for deres malerarbejde hos toyota, man kan sørme ikke se bare
den miiiindste nuanceforskel i sølvmetallic farven. De har ramt den 100% som
den originale.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-05-04 10:49

Tom wrote:

> Der var en "venlig" person som lige skulle have spidset sin nøgle to gange
> hen af den ene side på hendes yaris.
> ¤"¤#¤%!"¤ til hjernedøde mennekser der findes.

Øv ja de må være opdraget forkert siden de opfører sig som små børn;
dvs tror at alt er tilladeligt bare de ikke bliver taget i det.

Der må sgudda være noget galt siden de ikke har bare den mindste smule
respekt for andres ting.

> Men hatten af for deres malerarbejde hos toyota, man kan sørme ikke se bare
> den miiiindste nuanceforskel i sølvmetallic farven. De har ramt den 100% som
> den originale.

Det er jo godt når det endelig skal være :)

Mvh
Roberto