Musik CD database
Fra : Max

Dato : 18-05-04 14:15

Hej

Jeg savner en lille database til mine CD'er, den skal helst
være simpel, hurtig og så kunne hente CD data via CDDB.
Skal kunne køre i win2k, nogen forslag ???

Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-05-04 14:22

http://zzz.330.ca/progz/zcdc.shtml Freeware

http://www.collectorz.com/music/ Shareware men IMHO det bedste af slagsen

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Mikael S.

Dato : 18-05-04 15:17

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Max" <max_jens@invalid.tele.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.collectorz.com/music/ Shareware men IMHO det bedste af slagsen

Kan jeg kun tilslutte mig. Jeg har købt en licens og det fungerer helt
perfekt. Kan endda arbejde sammen med en player også
(www.quinnware.com), som iøvrigt er rigtig lækker og et godt alternativ
til f.eks winamp..

Mikael

Fra : Max

Dato : 18-05-04 17:16

Hej Mikael og Ivan

> Kan jeg kun tilslutte mig. Jeg har købt en licens og det fungerer helt
> perfekt. Kan endda arbejde sammen med en player også

Jeg har hentet demoen, og den ser meget fornuftig ud, virker også nem at
bruge og prisen for en registrering er også meget rimelig, så den tror jeg
jeg satser på. Jeg takker for info.

Mvh Max

Fra : Jakob Sørensen

Dato : 24-05-04 12:19

Hej,

Hvis du endnu ikke har købt, skal du ligge tjekke CD Trustee fra
www.base40.com. Man lægger 1 cd i ad gangen, som den så læser på nogle
sekunder. Når man så har indlæst 20-30-50 cd'er, beder man den opdatere fra
CDDB. Man kan ret hurtigt få lagt hele sin samling ind på denne måde.

mvh.
Jakob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-05-04 12:29

"Jakob Sørensen" <jakob.sorensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fra
> CDDB. Man kan ret hurtigt få lagt hele sin samling ind på denne måde.

sådan fungerer det også med musiccollector .......
(hvis man er tilfreds med cddb's oplysninger...... hvad jeg personligt
_ikke_ er)

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk