|
| Forrør, og forbindinger :) Fra : Moller |
Dato : 18-05-04 11:45 |
|
Hejsa,
Jeg så den anden dag en MC med forrøret bundet ind i en form for gaza
bind, og så tænkte jeg på hvad i H... det var til for ?
Har nu gået og funderet over hvilken eneskaber den slags kan havde for
ens MC, og så er det om disse egenskaber kan passe ?
1. Hvis forrøret er så hullet, og man er for nærig til at lappe det, så
vil en god forbinding holde hullerne tætte, så den ikke larmer for meget ?
2. Sådan en forbinding må jo virke isolerende, og derved holde varmen i
forrørende oppe, og derved vil udstødningsgasserne holdes oppe i
temperatur, og derved et hurtigere flow ud gennem udstødnings systemet ?
3. Samme som nr. 2 men på en 2 takter så ville tidskonstanten i
udstødnings systemet sænkes, og derved rykke maks effekt punktet højere
op i omdr.
Nå, men det som ligger i at jeg skriver det, er så om alle 3 punkter
passer ? eller om det i de fleste tilfælde nok kun er punkt 1 det er en
fordel ved :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Thorstein (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Thorstein |
Dato : 18-05-04 12:04 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:40a9e8cc$0$3056$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg så den anden dag en MC med forrøret bundet ind i en form for gaza
> bind, og så tænkte jeg på hvad i H... det var til for ?
>
Eller han skulle ud og køre på lars-tyndskid og ville ikke have svinet MC'en
til mere end nødvendigt !?
Det er faktisk helt utroligt, hvor tilsvinet vejene kan være omkring
byggepladser, grusgrave og marker.
/ Thorstein
Husk at tilmelde dig nyhedsbrevet på http://www.mcinternet.dk - nu med 400Mb
online MC video
| |
Kasperkk (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Kasperkk |
Dato : 18-05-04 12:38 |
|
> Eller han skulle ud og køre på lars-tyndskid og ville ikke have svinet
MC'en
> til mere end nødvendigt !?
>
> Det er faktisk helt utroligt, hvor tilsvinet vejene kan være omkring
> byggepladser, grusgrave og marker.
Det er da hurtigere at vaske mc'en end at tape den ind!
Hvis du endelig vil tape den ind sidder der sikkert også lim tilbage når du
fjerner tapen
Kasperkk
GS500E
| |
Moller (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 18-05-04 13:22 |
|
Thorstein wrote:
> Det er faktisk helt utroligt, hvor tilsvinet vejene kan være omkring
> byggepladser, grusgrave og marker.
Skal lige sige at de maskiner jeg har set det på ikke var Mudder maskiner.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Brian Larsen (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Brian Larsen |
Dato : 18-05-04 14:23 |
|
On Tue, 18 May 2004 14:21:48 +0200, Moller wrote:
> Thorstein wrote:
>
>
>> Det er faktisk helt utroligt, hvor tilsvinet vejene kan være omkring
>> byggepladser, grusgrave og marker.
>
> Skal lige sige at de maskiner jeg har set det på ikke var Mudder
> maskiner.
Jeg har også spekuleret på hvad det var siden jeg så det på denne
lettere modificerede CB400F, http://www.cze.dk/honda/denoon_cb400f.jpg
Jeg tror jeg hælder mere til PowerWrap end anti-mudder :)
--
Brian Lund Larsen
// '75 Honda CB400F
| |
Carl Dragert (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Carl Dragert |
Dato : 18-05-04 12:29 |
| | |
Moller (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 18-05-04 13:20 |
|
Carl Dragert wrote:
> Moller wrote:
>
>
>>Jeg så den anden dag en MC med forrøret bundet ind i en form for gaza
>>bind, og så tænkte jeg på hvad i H... det var til for ?
>>
>
> PowerWrap - Nedsætter motorrums temperatur med op til 70%
> http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/heatmanagement/dot_powerwrap/view
Yepsen, kender godt det produkt, men det er kun gældene for biler, da
man for varmen fra udstødnigerne bedre isoleret fra resten af motoren.
Det som jeg undrede mig over var hvad fordelen på en MC er, men på den
anden side kan du ha ret i at det køler lidt på motoren da luften som
kommer ind på den ikke blir varmet op nær så meget når forrørende ikke
er nær så varme, men det kan da ik være særligt meget forskel det
gør.... eller måske en fordel når man holder i kø, så de ikke varmer for
meget på olie/vandkøleren.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Henrik Steen Larsen (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 18-05-04 13:47 |
|
> > PowerWrap - Nedsætter motorrums temperatur med op til 70%
> > http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/heatmanagement/dot_powerwrap/view
>
> Yepsen, kender godt det produkt, men det er kun gældene for biler, da
> man for varmen fra udstødnigerne bedre isoleret fra resten af motoren.
> Det som jeg undrede mig over var hvad fordelen på en MC er, men på den
> anden side kan du ha ret i at det køler lidt på motoren da luften som
> kommer ind på den ikke blir varmet op nær så meget når forrørende ikke
> er nær så varme, men det kan da ik være særligt meget forskel det
> gør.... eller måske en fordel når man holder i kø, så de ikke varmer for
> meget på olie/vandkøleren.
Som du kan se på hjemmesiden, har de en hk-kurve før og efter. Effekten er
rimelig begrænset.
| |
Anders Houmark (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 18-05-04 13:41 |
|
Moller wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg så den anden dag en MC med forrøret bundet ind i en form for gaza
> bind, og så tænkte jeg på hvad i H... det var til for ?
Jeg tror det var for at tætne.. Man kan købe sådan noget bånd på
tankstation.
Måske han venter på reservedele, men ikke kan lade cyklen stå i ventetiden
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
|
|