Åbne IEExplorer or lave dokument
Fra : Jan Clausen

Dato : 05-12-00 21:17

Hej NG.

Jeg håber at der nogen her, som kan hjælpe mig lidt..

Jeg fik engang et eksempel på noget delphi kode, som kunne åbne et excel
dokument, og sætte nogle tal og tekster ind..

..snip
XL:=CreateOLEObject('excel.Application'); // Ole object creation
XL.WorkBooks.add;
XL.visible:=true;
snip.

Kan det ikke lade sig gøre at gøre det samme med et html dokument, altså
åbne en browser, og så danne et html dokument ud fra nogle andre kriterier i
delphi programmet..

med Venlig hilsen
Jan Clausen

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 21:26

Fra : Jan Clausen

Dato : 05-12-00 21:26

Ja tak...
Men hvad skriver jeg i delphi, for at åbne browseren ??

/JC
Niels (niLLer) <nmartin@ispam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a2d4e0d.29715941@news.12move.dk...

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 05-12-00 21:37

Just as I expected, "Jan Clausen" <jan_clausen@get2net.dk> came up
with this:

>Ja tak...
>Men hvad skriver jeg i delphi, for at åbne browseren ??

Under "uses" linien i din unit tilføjer du "ShellAPI", og så bruger
du:

ShellExecute(Handle, 'open', 'c:\sti\til\fil.html', '', '', SW_SHOW);

Niels (aka. niLLer)

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 22:34

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 05-12-00 22:34

Just as I expected, "Jan Clausen" <jan_clausen@get2net.dk> came up
with this:

>Hvad så hvis jeg fra delphi at åbne adressen about:hej, f.eks??

: ShellExecute(Handle, 'open', 'c:\programmer\internet explorer\iexplore.exe', 'about:hej', '', SW_SHOW);

(Fjern kolonnet, det er bare for at få den til at skrive det på en
linie.)
Men det er nok mere effektivt at bruge en rigtig fil til den slags.

Niels (aka. niLLer)

Fra : Anders E. Andersen

Dato : 08-12-00 09:34

"Niels (niLLer)" <nmartin@ispam.com> skrev i en meddelelse
> Just as I expected, "Jan Clausen" <jan_clausen@get2net.dk> came up
> with this:

> : ShellExecute(Handle, 'open', 'c:\programmer\internet
explorer\iexplore.exe', 'about:hej', '', SW_SHOW);

Mon ikke Jan gerne vil have et decideret COM objekt som han kan styre?

Check dette:

http://www.euromind.com/iedelphi/index.htm

Anders E. Andersen

Fra : Jan Pedersen - JPSof~