Oksefilet ?
Fra : Torben

Dato : 18-05-04 06:51

Hej Gruppe,

jeg får gæster i morgen og skal i den forbindelse lave en 2½ kg oksefilet.
Jeg har ikke prøvet at lave sådan en "svend" før, så gode råd ønskes. Måske
den kunne marineres ??

Jeg påtænker at lave oksefileten i min kuglegrill, så mon ikke ca. 2 timer
kan gøre det ??

mvh & på forhånd tak !
Torben

Fra : mcloud

Dato : 18-05-04 08:19

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den kunne marineres ??
>
> Jeg påtænker at lave oksefileten i min kuglegrill, så mon ikke ca. 2 timer

Selvfølgelig kan dyret marineres.
Hvis der er knald på din grill og du bruger briketter med høj brandværdi
ville jeg ikke give stegen mere end 35 min pr kilo.og hvile.( Stegen skal
være helt optøet hvis den har været frosset )
Det allerbedste er at bruge et stegetermometer evt. digitalt ( De er på
tilbud mange steder lige nu ) ,med det kan du sig præcis hvornår stegen er
perfekt.
Tag stegen ud når termometer viser 60-65 grader for rødt-medium -næsten
gennemstegt.

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Bo

Dato : 19-05-04 08:59

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Jeg påtænker at lave oksefileten i min kuglegrill, så mon ikke ca. 2 timer
> kan gøre det ??

Et digital termometer er din ven. 62 grader og ud og hvile i 20 min, så er
den let rosa.

Hygge Bo

ps. glæd dig det bliver LÆKKERT i grillen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-05-04 12:24

"Bo" <andersenxx@mil.dk> wrote in message

> Et digital termometer er din ven. 62 grader og ud og hvile i 20 min, så er
> den let rosa.

Let rosa? Så er den er da fuldstændig gennemstegt, hvilket er synd og skam
med en oksefilet. Næ, maks. 58 grader og så hvile i 40-45 minutter, så
kommer den til sin ret.

--
-Jens B.