Mac 10.3.3 problem, del 2
Fra : ct

Dato : 17-05-04 23:05

Jeg har et problem der driver mig til vanvid;

(setup: G4 400, 80GB harddisk, 1GB ram, OSX 10.3.3, AdmitMac 1.1.1, Cumulus
6.02 klient, og ikke andet. Alt er opdateret)

Min finder vil ikke starte - jeg får skrivebordet frem med docken, og nogle
gange uret, højttaleren og sprogvalg (flaget), men ingen grå bjælke foroven,
ingen ikoner på desktoppen. Alle programmer og genveje i docken på nær
finder virker.

Fejlen er for alle brugere, både netværk og lokal, jeg har ikke mulighed for
at oprette en ny bruger, så går preferences ned.

Jeg har forsøgt følgende;

Oprette ny bruger > kan ikke, Preferences går ned.
Norton Disk doktor > Finder Major Problems og fixer dem, men ingen forskel.
Repair Disk Permissons > Går ned efter 75% check.
Slette Cache filer fra OS9 boot CD > ingen forskel
Slette PRAM > ingen forskel
DiskWarrior 3 > finder problem og retter, ingen forskel
Pille unødvendigt hardware ud (også byttet RAM) > ingen forskel

Det helt store problem er at det er anden gang det sker på 2 forskellige
G4'ere med ovenstående forholdsvist rene installation (min testmaskine inden
jeg slipper OSX ud til brugerne). Maskinen har i begge tilfælde virket 14
dage eller mere uden problemer med samme setup, intet er ændret udover Mac
Updates.

Reinstallation er IKKE en option, idet jeg skal have vished for at dette
ikke sker på en produktionsmaskine (lortet SKAL virke, eller jeg skal i det
mindste vide hvordan jeg løser fejlen hver gang). At køre 2-3 uger uden
Admitmac og Cumulus er ikke ret velset, idet jeg allerede er uger bagefter
tidsplanen med OSX opgraderingen grundet dette

hjæææææælp!!!!

claus

Fra : Michael Holm

Dato : 18-05-04 10:49

ct <clausFJERN@kjerkegaard.dk> wrote:

> [...]
> Admitmac og Cumulus er ikke ret velset, idet jeg allerede er uger bagefter
> tidsplanen med OSX opgraderingen grundet dette

har du prøvet at starte op i single user mode (ævle s under opstart)
og følge vejledningen for fcsk

nu når repair disk permissions går ned, kunnde du jo prøve at downloade
OnyX og køre diverse ting under "Maintain" fanebladet
(her er også en repair permissions)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : ct

Dato : 18-05-04 21:22

> nu når repair disk permissions går ned, kunnde du jo prøve at downloade
> OnyX og køre diverse ting under "Maintain" fanebladet
> (her er også en repair permissions)

Kan jeg boote på den ? Kan jo ikke starte noget ellers....?

Fra : Michael Holm

Dato : 18-05-04 21:43

> Kan jeg boote på den ? Kan jo ikke starte noget ellers....?

sorry læste ikke ordenligt.. men udover "single user mode" som beskrevet
før kan du evt. prøve at starte op via en anden disk via firewire og
kører den der fra ?!

Fra : ct

Dato : 19-05-04 07:17

> sorry læste ikke ordenligt.. men udover "single user mode" som beskrevet
> før kan du evt. prøve at starte op via en anden disk via firewire og
> kører den der fra ?!

er forsøgt, for at afinstallere AdmitMac, men det kunne man ikke
(afinstallere altså).
Jeg kan sagtens få adgang til disken på denne måde - så kan jeg så altså
køre OnyX på denne måde ???

Fra : ct

Dato : 19-05-04 08:14

> sorry læste ikke ordenligt.. men udover "single user mode" som beskrevet
> før kan du evt. prøve at starte op via en anden disk via firewire og
> kører den der fra ?!

Jeg booter op med en anden disk via firewire og har installeret OnyX på
problemdisken. Men når jeg kører programmet, reparerer det den Mac som jeg
sidder på, ikke den tilsluttede. Onyx virker åbenbart kun på systemet som
kører....