Campingplads
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 17-05-04 17:28

Hvad skal en campingplads have, for at tilfredsstille dine krav.

Mine krav er, et ren bruserum med varm og koldt vand samt et køkken til
opvask, eltilslutning og en rimelig plan grund, så er mine behov dækket.

Ud over dem, en god naturgrund ikke for langt til stranden, og en kiosk,
hvor man kan bestille morgenbrød..

Hvad den ikke skal have, badeland, tivoliland og jeg skal komme efter dig.

Fra : Gismo

Dato : 17-05-04 19:56

Karl-Heinz Hansen wrote:
> [...]
> kiosk, hvor man kan bestille morgenbrød..
>
> Hvad den ikke skal have, badeland, tivoliland og jeg skal komme efter

Den skal have hele svineriet. Et par eks.

Bøsøre
Hvidbjerg strand camping.
Marina de venezia
union lido

Prisen på en øko/skrapet plads, og en med er hele svineriet er ikke ret stor
hvis man alligevel skal ud på tur med ungerne

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 17-05-04 21:04

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
stor
> hvis man alligevel skal ud på tur med ungerne

Ikke alle har en flok unger med, og det er ikke prisen, jeg principielt er
ude på, at spare, men jeg gider ikke alt det tivoli og andre tiltag på
plastikverdenen, campingpladsen skal primært være et sted jeg hviler ud, når
jeg har været på fisketur eller en cykeltur i naturen.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 21:31

> [...]
når
> jeg har været på fisketur eller en cykeltur i naturen.

Så er det da godt der findes pladser af begge slags. Jeg vil da foreslå at
du udelukkende vælger pladser der lever op til dine krav, ligesom vi
forsøger at finde pladser der lever op til vores krav. På denne måde er alle
glade og vi sparer en masse diskussioner om hvad der er bedst, for vi bliver
nok aldrig enige alligevel.

Mvh. Per Olsen.

Fra : jhm

Dato : 18-05-04 22:00

Dine krav er ganske rimelige og fornuftige, jeg holder selv af de
campingpladser, hvor der er ro og natur, jeg tager jo også på camping for at
være sammen med min familie, ikke for at sende dem væk i legeland
svimmingpool el. lign. men jeg kan da godt se fordelene for de forældre
derhar glemt hvordan man underholder og leger med sine børn, man sender dem
bare afsted om morgennen, så kan forældrene hygge sig med pils resten af
dagen, det eneste jeg har noget imod, er at vi der ønsker ro og rigtig
camping, er at vi er med til at finansere camping tivolipladserne og dette
selv om vi ikke ønsker dem.

Fra : Gismo

Dato : 19-05-04 12:03

jhm wrote:
> [...]
> at vi der ønsker ro og rigtig camping, er at vi er med til at
> finansere camping tivolipladserne og dette selv om vi ikke ønsker dem.

Hej jhm.

Jeg tager den lidt til mig da jeg er den eneste der har ytret ønske om

det der bliver kaldt tivoli pladser.

Når jeg ønsker swimmingpool, og lign. er det for at være sammen med

børnene på deres præmisser både de og jeg er vilde med vand og leg,

det du siger er, at man ikke kan gå med ungerne på legepladsen el.

i poolen?

Jeg syntes bare det bliver for kedeligt ,at gå eller sidde på sin r.. og glo
på en
skov, det tror jeg heller ikke mange børn syntes er sjovt i længden, men
skulle
de få trangen går vi bare en tur sammen.

Du for det til at lyde som at der ikke kan være natur på en plads med mange
tilbud til både børn og voksne.

Så tabte du mig, du er nød til at fortælle lidt mere om hvad "rigtig"
camping
det er, hvis du ikke vil være med til at financier tivolipladserne må det
bedste
råd være, lad med at besøge dem.

Gismo

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 19-05-04 16:28

En campingplads skal, efter min mening, være et sted hvor alle kan slappe
af, efter man har været ved stranden, svømmehal, tivoli og zoo, samt meget
andet.

En campingplads skal jo ikke være en feriekoloni, men et sted hvor man
overnatter.

Jeg har en campingvogn til oplevelser, og det er sgu da begrænset, hvor
meget man oplever på campingpladserne.

Jeg bruger campingplads som base for den omegn jeg nu vil se, og tager der
på på cykel og vandreture fra campingpladsen, jeg har ikke noget, at bruge
de for mig, ganske unødvendige ting til, mange campingpladser er udstyret
med.

Fra : S.B.

Dato : 19-05-04 21:47

> [...]
> camping
> det er, hvis du ikke vil være med til at financier tivolipladserne må det

Jeg er nu enig med dig Gismo
Mine unger ville hurtigt blive helt umulige hvis de skulle "nøjes" med at
cykle en tur eller sidde med en fiskestang en hel dag.
Nok muligt at den dag de ikke er med, jeg ville vælge andre pladser, end i
dag, but so far - så er det samme pladser som dig jeg går efter

Søren

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 19-05-04 22:21

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message news:<40ab3eee$0$11546$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
>
> børnene på deres præmisser både de og jeg er vilde med vand og leg,
>
> det du siger er, at man ikke kan gå med ungerne på legepladsen el.

Prøv en gang til at bilde campingfolket ind, at forældrene går med
børnene på legepladsen! i swimmingpoolen! internetcafeen! ud i skoven
!! ned til standen !
en tur i engen ! en tur ved søen ! en tur ved åen !

NEJ gismo... forældrene ligger og fiser den af og drikker bajer mens
tivoliet passer ungerne.

> Jeg syntes bare det bliver for kedeligt ,at gå eller sidde på sin r.. og glo
> på en
> skov,

Ja hvis man ikke kan kende forskel på et bøgetræ-askeræ-egetræ- fyrtræ
o.s.v.
Eller hvis man ikke ved hvordan en lærke ser ud eller en musvit,vibe,
blåmejse,krage,en ugle,
bogfinke eller en strandskade eller en præstekrave der spiller at den
har brækket vingen for at lokke dig væk fra reden!!
Har du og dine børn nogen sinde set en ræv ! et egern! et rådyr !
eller en grævling ude i den danske natur ?
Jeg kan godt betro dig GISMO, at den danske natur ikke findes i
TIVOLIERNE på campingpladserne.

JA, HVIS MAN IKKE ANER HVAD SOM NATUREN BESTÅR AF, ja så kan jeg sgu
godt forstå at du og andre forældre keder jer ad HELVEDE til når i er
ude i den danske natur.

det tror jeg heller ikke mange børn syntes er sjovt i længden, men
> skulle
> de få trangen går vi bare en tur sammen.

Ja du er dygtig....STAKKELS børn.

> Du for det til at lyde som at der ikke kan være natur på en plads med mange
> tilbud til både børn og voksne.

Ja og det har han HELT ret i. Du aner ikke hvad natur er,og dine børn
sandsynligvis heller ikke, så du taler om farverne som de blinde.

> Så tabte du mig,

Nej, du har været tabt hele tiden for du aner ikke hvad natur er ))

> [...]
> camping
> det er, hvis du ikke vil være med til at financier tivolipladserne må det

Hvis udviklingen fortsætter har han snart ikke noget valg, udover at
tage til Sverige og opleve naturen og roen der.

Vemlig hilsen
verner

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 20-05-04 06:33

Jeg er også af den mening, at campingpladsernes bade og tivolilande og med
opkopling til internet og det skal såmænd nok også komme kabel tv i
fremtiden, så camåingpladser blive en form for sommerhusområde på hjul.

Jeg er også af den opfattelse, at forælre af i dag, er så forvænt med, at
deres børn bliver passet af andre end forældrerne selv, at de har svært ved,
at være sammen med ungerne i en periode på 3 uger, min påstand kommer af, at
forældrer der bliver hjemme i ferierne, sender deres unger i institution, i
stedet for at være sammen med dem.

Jeg er også af den mening, at fastliggere burde henvises til specielle
pladser, jeg har oplevet, at fastliggere kommer for at fortælle om
"husregler" på "DERES" campingpladser, det sidste grelle tilfælde så vi jo
på en campingplads i det sønderjydske, hvor lejrchefen heldigvis havde hår
på brystet, og smed fastliggerne ud, og ikke de campister, fastliggerne
ville have lejrchefen til at smide ud.

Mit spørgsmål til sidst er så, skal "campingpladser" være feriekolonier,
hvor alt muligt skrammel skal ind, i det komocielle`s hellige navn, eller
skal campingpladser være et sted for campister på farten.

Fra : S.B.

Dato : 20-05-04 13:03

> [...]

> JA, HVIS MAN IKKE ANER HVAD SOM NATUREN BESTÅR AF, ja så kan jeg sgu
> godt forstå at du og andre forældre keder jer ad HELVEDE til når i er

Hvis man bor i en by kan jeg da godt se fordelen af at gå og kigge på
naturen, men bor man som mig lige klods op af skov og sø, så gider mine
unger altså ikke glo på træer når de er på camping
Og sender nu heller ikke to tøser på hhv 2 og 6 år alene i "tivoliland" og
svømmepøl

(sender da konen med, men jeg fiser den af med en øl foran campingvognen)

Søren

Fra : Harry

Dato : 20-05-04 15:58

> Så tabte du mig, du er nød til at fortælle lidt mere om hvad "rigtig"
> camping > det er, hvis du ikke vil være med til at financier tivolipladserne må det > bedste > råd være, lad med at besøge dem.

Sådan kan det siges helt firkantet, Gismo.
Jeg bemærker Verners kommentar ang. dette og til trods for hans lidt
klodsede sprogbrug, vil jeg for engangs skyld give ham ret.
På den anden side, vil jeg ikke medgive ham, at det er DCU der går
foran i skabelsen af "tivolipladser". På det område er TopCamp og
andre langt længere fremme. DCU´s pladser (det er den eneste ros de
får fra min side) er børnevenlige på den måde, at det er gratis for
børn under 12 år. Men jeg har ikke set nogen DCU-plads, der overdriver
investeringerne i alt det dyre. Endnu har jeg ikke set nogen pøl, men
måske har jeg noget "tilgode". Til gengæld må vi andre så betale en
høj pris og dertil en miljøafgift på 10 kr/person.

Gismo, rigtig camping er hvad den enkelte vælger passende til sig
selv. Og har det godt med det.

Men det er min tro, at vi i de kommende år vil opleve en polarisering
af de danske campingpladser. Campingrådets stjerneordning lægger et
stigende pres på pladserne i mellemkategorien, hvor indtjeningen ikke
er særlig stor. Disse pladser vil i stigende grad vælge at satse på et
enklere campingliv, måske helt udenfor medlemsskab i campingrådet. Det
er godt sådan, men det får mig ikke et øjeblik til at mene, at
tivolilandene ikke også har deres berettigelse. Der skal være noget
for enhver smag - og en del af de store pladser er også klar over
dette og har formået at skabe gode afdelinger, hvor også naturfolkene
kan komme til deres ret, men det har den uheldige virkning at det
smitter af på prisen også for de campister, som ikke bruger
"legetøjet". Det kan være seniorer eller de forældre, der tager deres
ansvar alvorligt og selv underholder børnene.
Denne diskussion er ikke ny. For 4 år siden førte den til dannelsen af
campingklubben "Back To Nature" (http://www.backtonature.dk) og den
store fremgang for foreningen vidner jo om, at interessen for enkel
campering er til stede. Jeg vil ikke pinde BTN´s vilkår ud her, men de
ligner til forveksling dem, som Karl-Heinz Hansen nævner i et
foregående indlæg.

God camping i en forhåbentlig god sommer til alle.

Fra : Gismo

Dato : 22-05-04 19:37

Harry wrote:

> Gismo, rigtig camping er hvad den enkelte vælger passende til sig
> selv. Og har det godt med det.

Så er vi enige, det var det jeg ville frem til..

Hvordan andre mener og tror jeg bruger en plads på gider jeg
ikke spilde tid på.

Vi blev spurgt om hvordan en campingplads skulle være, ikke om
hvad vi har i mod på nogle campingpladser.

Vi skaber jo selv campingpladserne ved udbud og efterspørgsel.

Gismo.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 19-05-04 21:52

"jhm" <palm@ot.dk> wrote in message news:<c8dtgg$2m5i$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> dagen, det eneste jeg har noget imod, er at vi der ønsker ro og rigtig
> camping, er at vi er med til at finansere camping tivolipladserne og dette

Hej jhm !

Jeg er af samme opfattelse som dig. De "hellige" siger at de kan være
sammen på børnenes præmisser !!! alle ved at det ikke passer,
forældrene i dag bruger tivolierne som barnepige så de har fred for
børnene så længe ! Prøv at gå hen til en swimmingpool og erfar at 99%
er børn!!! hvor er alle de forældre som vil være sammen på børnenes
præmisser, prøv at se på pladsernes øvrige tivoli!! hvor er forældrene
henne !! det er REN indbildning og forsøg på at løbe fra virkeligheden
når forældrene PÅSTÅR, at de er sammen med deres børn, !NÆE DU,
FORÆLDRENE HAR FUNDET EN billig BARNEPIGE PÅ CAMPINGPLADSERNE OG DET
ER DET DET DREJER SIG OM.

Men jhm hovedproblemet er, at ALLE campingpladser prioriterer
TIVOLIERNE for børnefamilierne... DET ER DER HÅRD KAPITAL I !!! ALT
bliver i dag prioriteret på børnefamiliernes præmisser HVIS DER ER
PENGE I DET. Og "forbrugerforeningen" TIVOLIFORENINGEN DCU går i
spidsen for BØRNEPASNINGSORDNINGEN.

Forældrenes børn i dag.... HVER femte er overvægtig FOR FED, SYGELIG
FED !! HVER fjerde som går ud af skolen kan ikke læse og skrive så de
kan klare en faglig uddannelse uden billeder!!! 12-14 årige børn
tumler rundt i byerne efter midnat uden at forældrene aner hvad de
laver, børnene må passe sig selv......OG FORÆLDRENE TAGER EN BAJER OG
EN LUR MERE.....

Venlig hilsen
verner

Fra : jhm

Dato : 19-05-04 23:59

Hejsa igen
Jammen Verner, du har jo så fuldstændig ret, jeg ligger pt på en
campingplads hvor der ikke er "tivoliland" og jeg siger dig ungerne hygger
sig med forældrene, ejeren af pladsen har den holdning, at der kommer ikke
svimmingpool el. lign på pladsen, de vil ganske enkelt ikke være barnepige
for campisters børn, det må forældrene selv klare, du har fuldstændig ret,
99% af de der opholder sig omkring svimmingpoolen er børn, uden forældre,
tro mig, jeg har set det mange gange og det er ikke fordi jeg har noget imod
svimmingpools, jeg elsker at bade og lege i vand.
Og når jeg skriver at jeg er med til at finansere diverse tivolipladser, så
mener jeg DCU pladserne, DCU briger mine medlemskroner til at lave utrolige
smukke campingpladser om til de rene fabrikker hvor forældrene gratis kan
tage deres børn med og få den afsat.

Fra : Harry

Dato : 19-05-04 09:05

Velkommen i http:www.backtonature.dk , Karl-Heinz

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 14-07-04 17:13

Hej Karl-Heinz.
Sjovt nok at læse de mange svar på dine spørgsmål. Jeg synes at det er
tydeligt, at der er forskel på dem der har valgt at ligge fast på en plads,
og så dem der synes at de er rigtige campister, der kører rundt.
Rene toiletter med videre er da en selvfølge, hvis jeg skal være på pladsen,
men er det ikke egentlig et spørgsmål om hvordan de andre på nabopladserne
er, er de hævet over de "nye", eller tager de godt imod, og byder de "nye"
ind i varmen, DET ER HVAD DER GØR EN PLADS GOD, mener jeg.
God sommer Peter