/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Skrammel lyd i frigear... mig bange...
Fra : Klynder


Dato : 17-05-04 17:22

hrm, sikkert ingenting, men når jeg trækker koblingen på cyklen, og sætter
den i frigear, så lyder den bare dejligt, som den skal. Men når jeg så
slipper koblingen så kommer der sådan en skurren nede fra gearet (tror jeg
da, hvor ellers :)). På ingen måde en voldsom lyd eller noget i den stil,
men den _er_ der...? Er det noget?

Nu er jeg jo ny mc'ist, så jeg havde ikke lagt mærke til at koblings-grebet
i løbet af de sidste par uger, havde opnået en frigang på ca 10 meter (ok,
40-50 mm), hvor den jo skal være 10-15 mm... Jeg har justeret det, men er
det ellers noget man skal være bange for?

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590



 
 
Hans Joergensen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 17-05-04 18:21

Klynder wrote:
> Nu er jeg jo ny mc'ist, så jeg havde ikke lagt mærke til at koblings-grebet
> i løbet af de sidste par uger, havde opnået en frigang på ca 10 meter (ok,
> 40-50 mm), hvor den jo skal være 10-15 mm... Jeg har justeret det, men er
> det ellers noget man skal være bange for?

Ja, kontroller udrykkerlejet/kuglen/udrykkerpinden eller hvad der
ellers sidder der har noget at gøre med koblingen, noget er slidt.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Henrik Steen Larsen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 17-05-04 18:35

> > Nu er jeg jo ny mc'ist, så jeg havde ikke lagt mærke til at
koblings-grebet
> > i løbet af de sidste par uger, havde opnået en frigang på ca 10 meter
(ok,
> > 40-50 mm), hvor den jo skal være 10-15 mm... Jeg har justeret det, men
er
> > det ellers noget man skal være bange for?

Jeg har kørt lidt over 50k km på min CBR uden at justere grebet.



Klynder (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Klynder


Dato : 17-05-04 19:22

....
> noget er slidt.
....

....
> Jeg har kørt lidt over 50k km på min CBR uden at justere grebet.
....


Den har jo kun kørt 2500 km, 1500 efter service... Der burde vel ikke være
noget som helst på den cykel der er slidt, tøws' æ'?
Men jeg må vel kigge efter, og ellers tage en tur forbi forhandleren?

Men hvad med den der lyd i frigear? Er det en normal lyd? Jeg husker ikke at
have hørt den før... :-/

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590



Klynder (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Klynder


Dato : 17-05-04 19:16

> Ja, kontroller udrykkerlejet/kuglen/udrykkerpinden eller hvad der
> ellers sidder der har noget at gøre med koblingen, noget er slidt.
>
> // Hans
> --
> Gumminumser == Champignons

Hehe, som sagt, jeg er nybegynder og iøvrigt mekanik-idiot... ville egentlig
tage med til mekker-kursus ved Kantana, men synes ikke lige turen ligger
indenfor mit budget, med benzin og bro og alt det... Men måske jeg får mig
meldt til!

Men du mener noget gejl oppe ved selve grebet, ikke? For jeg skal nok ikke
til at åbne gearkassen, så kommer jeg da ikke på arbejde i morgen :)

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590



Hans Joergensen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 17-05-04 20:07

Klynder wrote:
>> Ja, kontroller udrykkerlejet/kuglen/udrykkerpinden eller hvad der
>> ellers sidder der har noget at gøre med koblingen, noget er slidt.
> Men du mener noget gejl oppe ved selve grebet, ikke? For jeg skal nok ikke
> til at åbne gearkassen, så kommer jeg da ikke på arbejde i morgen :)

Da du nu siger at den kun har kørt så lidt vil jeg ændre min mening
og sige, kør på værksted, noget er gået løst

4.5cm er MEGET, og ud fra hvad du siger lyder det altså mest som om
noget er galt med selve udkoblingsmekanismen nede i gearkassen.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"

Christian Jakobsen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian Jakobsen


Dato : 17-05-04 21:19

Klynder wrote:
> Hehe, som sagt, jeg er nybegynder og iøvrigt mekanik-idiot... ville
> egentlig tage med til mekker-kursus ved Kantana, men synes ikke lige
> turen ligger indenfor mit budget, med benzin og bro og alt det... Men
> måske jeg får mig meldt til!

Ja! Ja! Få dig endelig meldt til! Vi er ikke for mange i forvejen, og
eftersom du "kun" skal skal køre med fra Sunds (lurede lige din profil på
dfmc.dk) er det jo overkommeligt

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen



Klynder (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Klynder


Dato : 18-05-04 00:50

> Ja! Ja! Få dig endelig meldt til! Vi er ikke for mange i forvejen, og
> eftersom du "kun" skal skal køre med fra Sunds (lurede lige din profil på
> dfmc.dk) er det jo overkommeligt
>
> --
> Venlig hilsen
> Christian Jakobsen

Må hellere, så kan det være jeg kan få lært at justere de irriterende
ventiler :) Skal bare lige have det til at passe.
Og ja, måske jeg lige skal en tur forbi værkstedet... :) De bliver snart
trætte af mig, men hvad fanden, hehe, ellers må de lade være med at sælge
nye cykler til nybegyndere som mig, hah.

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590



Christian Jakobsen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian Jakobsen


Dato : 18-05-04 22:14

Klynder wrote:
>> Ja! Ja! Få dig endelig meldt til! Vi er ikke for mange i
>> forvejen, og eftersom du "kun" skal skal køre med fra Sunds (lurede
>> lige din profil på dfmc.dk) er det jo overkommeligt

> Må hellere, så kan det være jeg kan få lært at justere de irriterende
> ventiler :) Skal bare lige have det til at passe.

Ja, det er jo en oplagt mulighed!

> Og ja, måske jeg lige skal en tur forbi værkstedet... :) De bliver
> snart trætte af mig, men hvad fanden, hehe, ellers må de lade være
> med at sælge nye cykler til nybegyndere som mig, hah.

Og du kan blive fri for at "genere" værkstedet, joo, der er mange fordele
ved et sådant mekanikerkursus!
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen



Palle (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 17-05-04 20:19

> På ingen måde en voldsom lyd

Prøv du at spørge en nybagt Ducati ejer, hvad han tænkte første gang han
hørte hans nye Duc i frigear !!! Det er godt nok en tørkobling, men ....
Den larmer !!!

Jeg tror såmænd bare det er en helt normal lyd der kommer fra din kobling,
men jeg ville da køre ud og få det tjekket. Der er vel staqdig garanti på
skidtet... just in case

Palle - Triumph Daytona.... køres bedst uden brug af kobling


Lars Andersen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Andersen


Dato : 17-05-04 20:53

Jeg har en CBR 600 F fra 99 kørt 12.200 den gør det samme, snakkede med en
der har en ZX6-R fra 1999 den siger også lyde fra gearkassen når den holder
i tomgang. Min gør den kun når den er varm..hvad med din??

Mvh
Lars Andersen
CBR 600F F4

"Klynder" <mikael@klynder.dk> skrev i en meddelelse
news:40a8e5db$0$481$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> hrm, sikkert ingenting, men når jeg trækker koblingen på cyklen, og sætter
> den i frigear, så lyder den bare dejligt, som den skal. Men når jeg så
> slipper koblingen så kommer der sådan en skurren nede fra gearet (tror
jeg
> da, hvor ellers :)). På ingen måde en voldsom lyd eller noget i den stil,
> men den _er_ der...? Er det noget?
>
> Nu er jeg jo ny mc'ist, så jeg havde ikke lagt mærke til at
koblings-grebet
> i løbet af de sidste par uger, havde opnået en frigang på ca 10 meter (ok,
> 40-50 mm), hvor den jo skal være 10-15 mm... Jeg har justeret det, men er
> det ellers noget man skal være bange for?
>
> Mvh Mikael Klynder
> XJ600N
> http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590
>
>



Klynder (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Klynder


Dato : 18-05-04 18:23

"Lars Andersen" <lars_andersen@stofanet.dk> wrote in message
news:40a917e7$0$28839$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg har en CBR 600 F fra 99 kørt 12.200 den gør det samme, snakkede med en
> der har en ZX6-R fra 1999 den siger også lyde fra gearkassen når den
holder
> i tomgang. Min gør den kun når den er varm..hvad med din??
>
> Mvh
> Lars Andersen
> CBR 600F F4

JO, det er da kun når den er varm, fik jeg lige afprøvet i dag... takker, så
kan jeg afskrive det som en lyd der skal være der/er normal! bår' dæjle' :)

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590



Peter (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 18-05-04 18:30


"Klynder" <mikael@klynder.dk> wrote in message
news:40aa45a2$0$424$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Lars Andersen" <lars_andersen@stofanet.dk> wrote in message
> news:40a917e7$0$28839$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Jeg har en CBR 600 F fra 99 kørt 12.200 den gør det samme, snakkede med
en
> > der har en ZX6-R fra 1999 den siger også lyde fra gearkassen når den
> holder
> > i tomgang. Min gør den kun når den er varm..hvad med din??
> >
> > Mvh
> > Lars Andersen
> > CBR 600F F4
>
> JO, det er da kun når den er varm, fik jeg lige afprøvet i dag... takker,

> kan jeg afskrive det som en lyd der skal være der/er normal! bår' dæjle'
:)
>
> Mvh Mikael Klynder
> XJ600N
> http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590
>

Jeg skal da ikke afvise at det er en "normal" lyd på nogle mc'er, men min
XJ600 har den ikke.

--
Peter
XJ600S



Klynder (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Klynder


Dato : 18-05-04 19:17

> Jeg skal da ikke afvise at det er en "normal" lyd på nogle mc'er, men min
> XJ600 har den ikke.
>
> --
> Peter
> XJ600S

Årh for pokker da også :) Nu var jeg lige så glad og bekymringsfri... Er du
sikker på, at den ikke er der? Nå ok...
Arh hvad fanden, der er jo garanti på, falder den fra hinanden dækker det
vel... :)

Phyw, var ellers lidt heldig idag... skulle lige tanke, og havde fandme nær
tabt tingesten da jeg steg af... eller... det gjorde jeg også, men jeg
landede heldigvis nederst, så der skete ikke noget. Sår'n kan man være så
heldig! :)

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590




Peter (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 18-05-04 19:45


"Klynder" <mikael@klynder.dk> wrote in message
news:40aa5251$0$491$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Årh for pokker da også :) Nu var jeg lige så glad og bekymringsfri... Er
du
> sikker på, at den ikke er der? Nå ok...

Ja, det er jeg sikker på.

> Arh hvad fanden, der er jo garanti på, falder den fra hinanden dækker det
> vel... :)
>

Jeg ville fluks køre til forhandleren og få ham til at lytte til lyden. Hvis
han afviser og det senere viser sig at være noget alvorligt, kan han ikke
klage over at du har kørt så længe med fejlen, før du henvendte dig.

> Phyw, var ellers lidt heldig idag... skulle lige tanke, og havde fandme
nær
> tabt tingesten da jeg steg af... eller... det gjorde jeg også, men jeg
> landede heldigvis nederst, så der skete ikke noget. Sår'n kan man være så
> heldig! :)
>

Hvis du ikke er så "stiv" i at stå af, kan du vænne dig til at sætte den på
sidebenet inden du stiger af. Så taber du den ikke så nemt.

--
Peter
XJ600S



Klynder (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Klynder


Dato : 18-05-04 20:02

"Peter" <pko@fjernmig.dmdata.dk> wrote in message
news:40aa59e4$0$3057$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg ville fluks køre til forhandleren og få ham til at lytte til lyden.
Hvis
> han afviser og det senere viser sig at være noget alvorligt, kan han ikke
> klage over at du har kørt så længe med fejlen, før du henvendte dig.
>
> Hvis du ikke er så "stiv" i at stå af, kan du vænne dig til at sætte den

> sidebenet inden du stiger af. Så taber du den ikke så nemt.

2* jah, det har du nok ret i, må hellere smutte forbi forhandleren... det
med støttebenet plejer jeg egentlig også, når jeg ikke har hænderne frie,
men af en eller anden grund synes jeg lige, at jeg skulle prøve med hjelmen
i den ene hånd i dag :) Gik altså ikke så overvældende godt...

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590



Christian Jakobsen (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian Jakobsen


Dato : 18-05-04 22:17

Klynder wrote:
> det med støttebenet plejer jeg egentlig også, når jeg ikke har
> hænderne frie, men af en eller anden grund synes jeg lige, at jeg
> skulle prøve med hjelmen i den ene hånd i dag :) Gik altså ikke så
> overvældende godt...

hehe, mon ikke du holder bedre fast i styret næste gang?
Det var godt at der ikke skete noget, hverken med dig eller cyklen.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen



Klynder (21-05-2004)
Kommentar
Fra : Klynder


Dato : 21-05-04 21:52

"Klynder" <mikael@klynder.dk> wrote in message
news:40a8e5db$0$481$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> hrm, sikkert ingenting, men når jeg trækker koblingen på cyklen, og sætter
> den i frigear, så lyder den bare dejligt, som den skal. Men når jeg så
> slipper koblingen så kommer der sådan en skurren nede fra gearet (tror
jeg
> da, hvor ellers :)). På ingen måde en voldsom lyd eller noget i den stil,
> men den _er_ der...? Er det noget?

Hej igen... nåh, var lige forbi værkstedet, så ville lige følge op.
Mekanikeren var ikke engang interesseret i at høre den, sagde det var helt
normalt. Altså ikke nødvendigvis noget der altid er der, men tit og ofte. Og
ingen skade til.

Åbenbart lidt lissom mine irriterende klikkende ventiler... :) Er også ret
normalt på nye XJ'er.

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste