Tak til arrangørerne af bronzekursus
Fra : Peter Skaarup

Dato : 17-05-04 16:06

Hejsa

Et stor tak til arrangørerne af dmc's bronzekursus i denne weekend. Et
rigtigt godt kursus, hvor jeg lærte meget af det, jeg IKKE planlægger
at få brug for.

For dem der ikke ved hvad jeg taler om, kan jeg kun anbefale kurset.
Det er en weekend hvor man lærer en masse om hvordan man skal håndtere
kværnen i krisesituationer. Alt sammen under kyndig vejledning af 6
instruktører til ca. 22 elever. Det foregik på et køreteknisk anlæg,
hvor der var slalomkørsel, opbrensning, undvigemanøvrer og kombina-
tioner af disse.

Jeg tør påstå at alle kursister var tilfredse med kursuset. Også dem
der havde kørt MC i mange år. Jeg er selv nybegynder (haft MC i næsten
et år) og jeg planlægger da at tage kursuset igen om et par år, eller
når jeg skaffer mig en ny MC. Med nogle 1000km ekstra på tælleren må
det være tid til at finpudse det man lærte på kurset. Og så er det
rigtig god måde at lære sin EGEN MC at kende.

Endnu en gang (jeg ved at mindst EN af dem er aktive her i gruppen)
et stort tak til instruktørerne. Det er ikke sidste gang i ser mig.

/Peter Skaarup (ikke DEN Peter Skaarup)

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 21:00

Jeg var selv på DMC kursus d. 25-26 maj, efter min første sæson på
motorcykel med ca. 7000 kørte kilometer.

Det allerbedste ved dette kursus, var de øvelser hvor en uforudset hændelse
pludselig opstod, og man måtte planlægge og udføre korrekt undvige manøvre
på et split sekund. (fx. øvelsen hvor en pude smides ud foran motorcyklen
fra en vilkårlig side i sidste øjeblik...)

Herved realiserer man hvor stærkt det går, selv når hastigheden er under 50
km/t, og samtidig bliver man bevidst om at muligheden for at undvige, er
langt større end hvad man tidligere ville have betraget som muligt.

Øvelserne på den faste (og perfekt forudsigelige) bane virkede trivielle,
men var fuldstændigt nødvendige for at lave de sværere øvelser senere i
forløbet.

Instruktørene var særdeles kompetente og professionelle, og særligt flowet i
kurset var tilrettelagt således at man kørte på motorcyklen uafbrudt, og som
følge heraf satte stor pris på de få briefing pauser som var indlagt i
forløbet.

Kurset er anbefalelsværdigt i allerhøjeste grad.

KONKLUSION: Meld jer til dette kursus.

http://www.dmc-kursus.dk/

Mvh.
Jesper Juul Pedersen

Fra : Per P.

Dato : 17-05-04 21:15

"Peter Skaarup" <piparum@piparum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Endnu en gang (jeg ved at mindst EN af dem er aktive her i gruppen)
> et stort tak til instruktørerne. Det er ikke sidste gang i ser mig.

Rødme, rødme......Al for megen ros tak, tak.

Men selv tak, det var et dejligt kursus med nogle glade kursister. Vi vælger
selv at tro på at vores gode humør smitter af på kursisterne

Og så er det som instruktør altid sjovt når man kan love øl til et hel hold
kursister hvis der er i den kommende øvelse ikke er mindst en kursist der
glemmer at trække koblingen. Jeg har endnu ikke tabt øl en eneste gang

Jeg glæder mig allerede til weekenden 5.-6. juni hvor jeg skal have
fornøjelsen af at føre endnu et hold kursister igennem et bronzekursus.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : anders majland

Dato : 17-05-04 21:20

> Jeg glæder mig allerede til weekenden 5.-6. juni hvor jeg skal have
> fornøjelsen af at føre endnu et hold kursister igennem et
> bronzekursus.
> Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Måske du skulle overveje et andet citat til indlæg om bronzekurserne

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Per P.

Dato : 18-05-04 06:50

meddelelse news:40a92024$1$3056$14726298@news.sunsite.dk...

> Måske du skulle overveje et andet citat til indlæg om bronzekurserne

Orv ja Du siger noget.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat, Ole Olsen: Jeg har aldrig prøvet en maskine hvor jeg ikke havde lyst
til at skubbe fra med foden for at komme hurtigere frem....

Fra : dots

Dato : 17-05-04 23:11

"Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg glæder mig allerede til weekenden 5.-6. juni hvor jeg skal have
> fornøjelsen af at føre endnu et hold kursister igennem et bronzekursus.

Jeg lod mig fortælle på et tidspunkt i det forgangne år, at min Honda CRM
ikke er noget ideelt legetøj til sådant et kursus, men er det da osse helt
umuligt ??

dots

Fra : Per P.

Dato : 18-05-04 07:13

"dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke er noget ideelt legetøj til sådant et kursus, men er det da osse helt

Jeg har haft min DT125R med for at prøve om det er til at gøre på sådan en
gyngehest med knopdæk. Det kan godt lade sig gøre, men der findes godt nok
andre typer cykel, hvor det går noget bedre. Men jeg lærte da noget om hvor
meget bid der er i knopperne og hvordan en forholdsvis blød og lang
affjedring arbejder.

Og så findes der altså andre typer af cykel hvor det i mine øjne er endnu
værre. Her tænker jeg på nogle af de softchoppere hvor man sidder med
fødderne forrest og har fat i et højt styr. De maskiner har ofte ikke skabt
bremser eller styreegenskaber og når man så sidder i en stilling hvor man
slet ikke har magt over den så er det mig nærmest ubegribeligt at det er
lovligt.

Så du er da meget velkommen på CRM´en, men jeg vil da give fortælleren ret i
at det ikke er det idelle legetøj til den slags asfalthalløj. Dermed ikke
sagt at den er udelukket.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat Ole Olsen: Jeg har aldrig kørt en maskine

Fra : Palle

Dato : 18-05-04 08:26

Det er bemærkelsesværdigt at af samtlige tilmeldte, på de 4 planlagte
kurser der afholdes i år, så er kun 2 personer under 30 !!!

Palle - Triumph Daytona - og over 30 !

Fra : Per P.

Dato : 18-05-04 10:34

"Palle " <hansenpallefjerndette@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er bemærkelsesværdigt at af samtlige tilmeldte, på de 4 planlagte
> kurser der afholdes i år, så er kun 2 personer under 30 !!!
>
> Palle - Triumph Daytona - og over 30 !

Ja, gennemsnitsalderen er desværre lidt høj. Desværre, fordi vi OGSÅ gerne
vil have de unge med, men de er lidt svære at få i tale.

Heldigvis kommer der da nogen og også lidt flere end der sådan lige ser ud
til. Se evt. vores statistik og da vil du se at det er aldersgruppen 20-30
der er bedst repræsenteret. Statistikken er godt nok gammel, men den er
tidssvarende. Jeg tror det hænger lidt sammen med den udødeligheds- og
verdensmesterfølelse som mange unge mennesker er i besidddelse af og
beskytter sig ved. Det går over med alderen.......I hvert fald det med
udødeligheden

Fra : Søren Bech Christens~

Dato : 18-05-04 14:35

Hej

Ja, jeg vil da også gerne stemme i med min ros til arrangementet i
weekenden.
Som Per forudsagde i sin opfølgningsmail, var der ingen problemer med
at falde i søvn søndag aften.
Selv her et par dage efter føler man sig stadig en smule "brugt" (måske
fordi man ikke er med til at hive gennemsnitsalderen ned under de 30

Søren B. Christensen
CBR1000F